Kirjoitettu Joulukuu 16, 2006 Kaikki purjekoneet eivät ole talvitauolla Nummelassa löytyi tänään tällaista toimintaa. [ attachment removed ] Tämä kaunotar on niin uusi ettei löydy rekisteristä. Veikkaan kuitenkin tyypiksi Ka-8. [ attachment removed ] Nousukulma näytti maasta käsin aika hyvältä. [ attachment removed ] Laskuun tultiin reippaassa tuulessa varman päälle, lyhyt loppuosa ja jarrujen käytöllä oikeaan laskukohtaan. [ attachment removed ] Sillälailla. [ attachment removed ] Oli siellä muutakin lentotoimintaa. [ attachment removed ] Tuuliahan se siinä odottaa lentäjäänsä. [ attachment removed ] Sellaista tänään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2006 Upea kuva Tuuliasta... Onko mitään varsinaisia esteitä purjekoneella lentämiseen talven aikana? Muu kuin mahdollinen pilotin paleleminen.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2006 Veikkaan kuitenkin tyypiksi Ka-8. Sehän se, tai oikeastaan K-8. Alexander Schleicherin tehtaan valmistamat ja Rudolf Kaiserin suunnittelemat purjekoneet taisivat "Kutoseen" (Ka-6) asti olla Ka-alkuisia, "Seiskasta" (K-7) lähtien a-kirjain pudotettiin pois. Usein kuitenkin näkee kirjoitettavan myös Ka-7 ja Ka-8, toisaalta myös K-6, varsinkin E-kutosen tyypin näkee usein muodossa K-6E, lieneekö syynä se, että E-versio on jopa uudempi kuin Seiska ja Kasi. Tuosta kuvaamastasi Kasista löytyy jotain myös pulinajaksolla, katso vanhojen koneiden ryhmästä säie K8b. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2006 Onko mitään varsinaisia esteitä purjekoneella lentämiseen talven aikana? Muu kuin mahdollinen pilotin paleleminen.... Lähinnä vain se, että purjelento Suomessa kuten useimmissa muissakin maissa perustuu ilman lämpötilaerojen aiheuttamiin nouseviin ilmavirtauksiin eli termiikkeihin, joiden syntyminen edellyttää riittävän voimakasta auringonsäteilyä, jota talvella ei näillä leveysasteilla saada. Suotuisissa tuuliolosuhteissa syntyy ns. aaltovirtaus, joka on mahdollinen talvellakin ja jossa purjekoneella voidaan nousta hyvinkin korkealle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2006 Tuosta kuvaamastasi Kasista löytyy jotain myös pulinajaksolla, katso vanhojen koneiden ryhmästä säie K8b. Jep, kiitos infosta. Tuolla toisessa foorumissa on myös lähikuva koneen kyljessä näkyvästä koristekuvasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2006 Ei purjelentämiseen kesää tarvita, mutta hyvät sukat kylläkin Kts. kuva viimevuotisesta Nummijärvi fly in:stä http://airpilot.pp.fi/kuvat/nummijarvi2006/pmkuva/pq0k0508.html Puolentoista tunnin lentoja pystyy maaliskuun alussa hyvinkin lentämään, niistä sukkien paksuudesta riippuen.. Ps. ensi vuonna tapahtuma järjestetään 9-11.3.07, kaikki purjelentäjät ovat koneineen tervetulleita ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla