Mikko Sokero

Onko sinulla tatuointeja?

19 viestiä aiheessa

Onko sinulla tatuoituna jotain kehoosi? Minulla on tarvittaessa helposti sukalla peitettävä pyhimys-tikku-ukko oikeassa sääressäni. Sitä ei ole otettu vankilassa vaan Suomessa (signor Diego) steriilissä tatskapajassa muinoin. Vankilassa en siis ole ollut asiakkaana...  ;D Olen ollut joskus niin "rock", että tatska kuuluu asiaan. Soitan kyllä edelleen rumpuja rokkibändissä...

Kerro mielipiteesi! Tänx!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole, eikä varmaan tulekkaan... Mutta jos joskus mieli muuttuisi, niin sitten ottaisin perinteisen sijaan sellaisen arpitatuoinnin. Mutta tuskinpa minulla koskaan on niin kovaa tarvetta kokea kipua, että tarvitsisi mennä ottamaan :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole, eikä varmaan tulekkaan... Mutta jos joskus mieli muuttuisi, niin sitten ottaisin perinteisen sijaan sellaisen arpitatuoinnin. Mutta tuskinpa minulla koskaan on niin kovaa tarvetta kokea kipua, että tarvitsisi mennä ottamaan :P

Lainatakseni pohjanmaalaisia Duudsoneita: Ei se satu!  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väittävät että toi arpitatuointi sattuu vähemmän kun perinteinen. Kummastakaan ei ole kokemusta omatakaisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perimmäinen kysymys on kuitenkin: Miksi hemmetissä haluaisin nahkaani tatuoinnin? Millä tavalla se edistäisi hyvinvointiani? Se maksaa, sen hankkiminen ei ole miellyttävää ja sitten siitä kuitenkaan ei ole mitään hyötyä. Tatuointi ei saa tarkenemaan yhtään paremmin kylmässä, ei helpota peseytymistä tai edes paranna hapenottokykyä. Mitä sillä tekee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mitä sillä tekee?

Ainakin olisit katu-uskottavampi nykynuorison ja miksei vähän varttuneempienkin silmissä  ;D

Mutta vakavasti: kuvasit täysin minunkin ajatukseni tatuoinneista. Ja siihen vielä lisäyksenä: tatskat ovat nyt muotia, mutta toisin kuin muista muodin oikuista, niistä ei pääse ikinä eroon. Siis käytännössä. Kai ne ihonsiirrot ovat mahdollisia, mutta tuleeko iho sellaisen jälkeen enää alkuperäisen veroiseksi? Rumat vaatteet voi aina vaihtaa kauniimpiin/siistimpiin sitten, kun ei enää halua näyttää räsynukelta tai tulee uusi muoti, samoin rumat kengänkolppanat voi potkaista pois jalastaan ja laittaa jotain toisenlaista tilalle, pitkän tukan voi leikkauttaa lyhyeksi, lyhyen tukan voi antaa kasvaa pitkäksi aina muotien mukaan, mutta mitä tehdä kirjavaksi tatuoidulle iholle? Se säilyy elinikäisenä muistona nuoruuden ajattelemattomuudesta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla tatuoituna jotain kehoosi? Minulla on tarvittaessa helposti sukalla peitettävä pyhimys-tikku-ukko oikeassa sääressäni. Sitä ei ole otettu vankilassa vaan Suomessa (signor Diego) steriilissä tatskapajassa muinoin. Vankilassa en siis ole ollut asiakkaana...  ;D Olen ollut joskus niin "rock", että tatska kuuluu asiaan. Soitan kyllä edelleen rumpuja rokkibändissä...

Kerro mielipiteesi! Tänx!

Minäkin olen tässä ensi vuoden puolella pistäytymässä Diegolla piikittäytymässä. Yhden tatuoinnin käsivarteen olen päättänyt ottaa, siihen se sa jäädä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perimmäinen kysymys on kuitenkin: Miksi hemmetissä haluaisin nahkaani tatuoinnin? Millä tavalla se edistäisi hyvinvointiani? Se maksaa, sen hankkiminen ei ole miellyttävää ja sitten siitä kuitenkaan ei ole mitään hyötyä. Tatuointi ei saa tarkenemaan yhtään paremmin kylmässä, ei helpota peseytymistä tai edes paranna hapenottokykyä. Mitä sillä tekee?

Kysymys lienee varsin retorinen. Miksi lentää yksityislentäjän lupakirja? Jotta saa lentää saastuttavilla koneilla ja harrastaa? Ei, vaan ihan hauska kuullä erilaisia kantoja ja mielipiteitä. Kyllä ilman tatskaakin pystyy elämään...  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin olen tässä ensi vuoden puolella pistäytymässä Diegolla piikittäytymässä. Yhden tatuoinnin käsivarteen olen päättänyt ottaa, siihen se sa jäädä.

Diego on kova jannu tuossa hommassa. Hän on tatskamaailman Seppo Saario. :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole, eikä tule. Kaikkein painavin syy on se, etten koskaan löytäisi sellaista josta voisin olla 100 % tyytyväinen pidemmän aikaa. Eräällä kaverilla on syntymämerkin päälle tehty tatuointi, se näyttää ihan tyylikkäältä ja on tietyllä tapaa kuitenkin jopa perusteltavissa. Samasta syystä asennoidun nykyään ihan samalla tavalla ihmisiin joilla on tatuointi tai joilla ei sitä ole... Eipä se ihmisestä oikein mitään kuitenkaan kerro. Lävistykset on kyllä vieläkin vähän inhottavia, vaikka kyllä ne muutamassa paikassa ihan nättejä voi olla.

Ennakkoluuloista vielä... Kaikista idioottimaisimpia tatuointeja ovat jotkut mitäänsanomattomat viivakoodit, sosiaaliturvatunnukset (!!!) ja jotkut tunnetut vaakunat tai logot, kuten esim. Suomen leijona. Ne on ehkä cooleja ja katu-uskottavia sen tietyn elämänvaiheen jälkeen tai jopa vain sinä tiettynä kesänä, mutta niissä ei ole mitään omaleimaista tyyliä. Enpä usko että kukaan sellaisen ottanut olisi tällaisesta vielä myöhemmin esim. eläkeiässään ylpeä, vaikka onhan meitä moneen junaan (ja kaikki eivät edes niihin mahdu)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, miten yleinen, katu-uskottava tai tarpeellinen tällainen on, mutta tuli huomattua erään nuoren naisen alaselässä (siis siinä kohtaa, mikä nykyisin näyttää olevan tarpeellista olla näkyvissä  ;) ) omasta mielestäni ihan vekkuli tatskasysteemi:

Vaatteiden pesuohjesymbolit, neljän rivissä...

siis: pestään 40 asteessa, silitetään matalassa lämpötilassa, ei valkaisuainetta, ei saa laittaa kuivausrumpuun  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no kyllähän viivakoodi niskassa on sentään kannanotto. Tai oli, ennenkuin niitä oli paljon. Numeron tatuoiminen ranteen sisäpuolelle Auschwitzin tyyliin on hieman toisenlainen kannanotto, eikä vissiin niin yleinen nykyään hengissä olevilla. Semmoisen minä jollain tasolla ymmärränkin, vaikkakaan en omia kannanottojani piirtäisi nahkaani vaan vaikkapa tänne Internetiin.

Pesuohje on kyllä hauska ensimmäisellä kertaa. Se vaan ei vaihdu joksikin muuksi hauskaksi kun siíhen on kyllästynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Jokaisen oma asia!Joillekin sopii toisille ei,mulle ehkä....turha tuosta meuhkata!Tosin nätti tatuointi naisella oikeassa paikassa...nam=koru

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä iällä vois vetäistä vaikka hämähäkin seittikuvion kaljuun... ei sentään eikä mitään, koskaan milloinkaan!

Työkaverilla on iso viikinkilaiva selässä, ei muuten mitään mutta kaveri on romaniasta...

Paljon on ollut puhetta myös allergisista reaktioista tatuoinnin jälkeen... Miksi ei käytetä(tai käytettiin) samaa kuin sianruhon merkintään nimittäin mustikanväriä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nääh. Ei ole eikä tule. Pikkupoikana kun tuli hitmänia pelattua, oli himo ottaa viivakoodi niskaan. Haha, naurettava ajatus  ;D

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on muuten kehitetty uudenlainen tatuointiväri, joka tulee kuulemma mullistamaan noiden tatskojen poistamisen. Eli väri on mikroskooppisen pienissä kapseleissa, jotka sitten ihan normaalisti lyödään sinne nahan alle. Kuitenkin jossei se sydämen sisällä lukeva Anna-Unelma olekaan se elämänsä nainen, voi tatuoinnin poistaa halvalla laserkäsittelyllä. Siinä laser hajottaa nuo pienet kapselit, ja biologisesti hajoava väriaine pääsee haihtumaan ihon alta pikku hiljaa näkymättömiin.

Mitään haittapuolia ei tuo lukemani artikkeli ainakaan kertonut.

Itse olen miettinyt, että voisin ottaakin tatuoinnin, sitte jos tuo kertomani väriaine tulee käyttöön ja testatuksi. Kuvio olis ilmaan nouseva kotka muistuttamassa edesmenneestä isästä ja kertomassa kiinnostuksesta lentämiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään