Mikko Palosvirta

Helikopterin hyötykäyttöä

8 viestiä aiheessa

Ohessa muutama huonolaatuinen kuva tilanteesta, jossa helikopteri on elementissään  :thmbup:

Kuva vuodelta -93, kun Makedoniassa sijoiteltiin tarkkailuasemia uudestaan - ja suomalaisethan ei saunasta luovu.

Kuvaaja pahoitteli huonoa laatua, mutta informaatioarvo oleellinen - taiteellisuutta ei edes ole yritetty.

Kuvaaja Jukka Huhtala, ja kuvat julkaisen hänen luvallaan:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sauna saa kyytiä :laugh: mahtaako löytyä muita yhtä tyylikkäästi siirrettyjä saunoja kun otetaan kopterin tyyppikin huomioon :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kysys Jukalta oliko sauna kuumana...? ;D

Ikkunat pois, joten tuskin oli :)

Mikä muuten tuon kopterin tyyppi on? Joku itävehje tuo on, kun itäsuomalaiset sen siirsivät.

Laitan myöhemmin pari itse ottamaani kuvaa Airbussin lastaus- ja purkutyöskentelystä vuodelta -97, jahka saan ne skannattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä muuten tuon kopterin tyyppi on? Joku itävehje tuo on, kun itäsuomalaiset sen siirsivät.

Näyttäisi olevan Mi-26 Halo. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekö kyseessä sama saunan siirto, josta olen nähnyt videonkin? Oli vaan kuulema jälkeenpäin vähän arvokkaampi juttu tuo saunan siirto, mutta mitäpä sitä ei tehtäisi kulttuuriperinnön vuoksi vieraalla maalla kaukana kotoa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekö kyseessä sama saunan siirto, josta olen nähnyt videonkin? Oli vaan kuulema jälkeenpäin vähän arvokkaampi juttu tuo saunan siirto, mutta mitäpä sitä ei tehtäisi kulttuuriperinnön vuoksi vieraalla maalla kaukana kotoa  :)

No ei noita montaa saunaa ole tietääkseni tuolla tavalla siirretty. Eikä se jälkeenpäin ollut mitenkään arvokkaampi - hinta oli tiedossa jo kun tuo kuljetus tilattiin ;D

Mutta hyvä sauna tuo oli!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, näinhän ne jutut tuppaa matkan varrella vähän muuttumaan kun on monta tarinoijaa.

Mutta mikäpäs tuon käytännöllisempää  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla