Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Jostain syystä joulupukki ei aikanaan tullutkaan reellä, vaan tyylikkäästi kopterin kyydissä. Nyt sitten muistelemaan aikaa ja paikkaa. Kaverin skannaamat kuvat ovat mitä diasta tuli, vaan sininenhän viittaa kylmään... Ja liikenne ruuhkautui.. [ attachment removed ] Pöllyttää, pöllyttää - pokkarit suojaan - eikun.. [ attachment removed ] OH-HIB [ attachment removed ] Lentopoika tutustumassa materiaaliin [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Helsinki ja kuuskytluku,veikkaan 1965 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Kerrassaan loistava kuvasarja! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Itse veikkaan mahdollisiksi vuosiksi 1962 tai 1963. Sattuneesta syystä en itse tästä mitään muista, kun olen tuo kopterin vieressä seisova pikku lentopoika. Mietin vain, että mahtaisiko joku vanhemmasta väestä muistaa tätä tempausta? Selkeästi sokoksen mainoskikka. Mutta silti Pukki tuli kopterilla ja sehän se pää-asia on, eikös? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Aivan mahdollista,itselläni on kuva tuosta kopterista Jyväskylän messuilta,mutta oliko vuosi-61 tai-62 en muista.Lensivät mielestäni useana vuonna Sokoksen mainoksena,taisi tuolla olla joskus Poliisi kilvetkin kyljissä. Mannerheimin patsas tuli tuohon vuonna 1960 ja tietysti 4.6 saatat olla oikeassa koska patsas on vielä niin hyväkuntoisen näköinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Mitenköhän mahtaisivat muuten nykypäivänä suhtautua jos anoisi kaupungilta lupaa moiseen projektiin. "Terve, olen ajatellut laskeutua helikopterilla siihen Mannerheimin patsaan nurkille, sopiiko?" No juu, ajat ovat tietty toiset. Monessa suhteessa paremmat, mutta varmasti ihan yhtä monessa suhteessa huonommat. Siksipä nämä vanhat kuvat ovatkin niin mielenkiintoisia, niin nämä kuin aikanaan postatut R. Kuntun Sikorsky-kuvatkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 oon tainnut tän aiemminkin laittaa, mutta sopii nyt aiheeseen [ attachment removed ] On sitä ainakin yhtenä vuonna muutama Marianne karkki tullu syötyä ku kyseisen makeisen tehdas oli Pukin lentämistä tukemassa ja onhan noita pukkeja esim Finoil huoltoasemilla aikoinaan kanssa kopterilla pyörinyt. Mutta nämä oliva joskus kymmeniä vuosia tämän kuvan ottamisen jälkeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Pystyykö kukaan tunnistamaan tätä laittamaani Pukin kopteria? Selailin googlella sivuja, ja muutamalta italialaiselta saitilta löytyi hyvin samannäköisiä vispilöitä, joissa kertovat sellaisen olevan Agusta bell AB47 xx. Löysinkö samanlaisen vai eksyinkö jäljiltä? Oikein hyvää Joulua kaikille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Bell 47 tuo kyllä on, Suomen Ilmailumuseossa Vantaalla taitaa olla yksi samanlainen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Ahti Saarisen Helikopterikirjan mukaan kyseinen yksilö on nykyään Keijo Rautelin kokoelmassa, missä aiemmin mainittu Sikorsky S 55B OH-HSA myös on OH-HIB Bell 47D-1 tuotu Suomeen 1960 ja rekisteröity huhtikuussa T:mi Helikopteripalvelun nimiin Jos nyt lähdettä oikein tulkitsin olisi koneen valmistenro 180 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Joskus aikoinaan (yli 10v aikaa) muistelisin, että joulun aikaan mikkelin graanilla järjestettiin hekolennätystä, jossa oli joulupukki mukana Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Mitenköhän mahtaisivat muuten nykypäivänä suhtautua jos anoisi kaupungilta lupaa moiseen projektiin. "Terve, olen ajatellut laskeutua helikopterilla siihen Mannerheimin patsaan nurkille, sopiiko?" No juu, ajat ovat tietty toiset. Monessa suhteessa paremmat, mutta varmasti ihan yhtä monessa suhteessa huonommat. Siksipä nämä vanhat kuvat ovatkin niin mielenkiintoisia, niin nämä kuin aikanaan postatut R. Kuntun Sikorsky-kuvatkin. Olin sattumalta Lahdessa tuossa joulun alla ja siellä olikin melkoinen hulabaloo käynnissä. Joulupukki oli tulossa. Keli oli kyllä semmoinen, että pukki saapui linja-autolla, vaikka alkuperäinen tarkoitus oli kuulema saapua helikopterilla. Oli siihen torille lippusiimalla rajattu jonkilainen aluekin... Mutta onnistuisiko Helsinkiin, sitä en tiedä. MikkO Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla