Ilkka Mäkelä

Ystävyys haihtui lento-onnettomuuden takia (tarinaa USA:sta)

27 viestiä aiheessa

Tuskinpa kaveri sitä tahallaan teki, meni vaan niin paniikkiin. Pelotti.

En tiedä mut kuullut oon, että jälkeen päin ei ollutkaan niin selvää, oliko poika tulossa kurssille vai ei. Ja jos on kyseessä lennätys, vastuutkin on kovemmat. Itse asiassa aika epäselvät. Ohjaimienkin pitäisi olla irti kytkettynä, mutta milläs irrotat polkimet.

Ei tuottamus vaadi tahallisuutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riitaoikeudenkäynneissä (erotuksena rikosoikeudenkäynneistä) kyse on 99 prosenttisesti siitä kuinka uskottava on, ei siitä onko oikeassa vai väärässä. Tuomarin tehtävä nimenomaan ei ole selvittää sitä, kumpi riidan osapuoli valehtelee ja kumpi puhuu totta. Tämän seurauksena Suomessakin on juristeja, jotka ovat taitavia muuttamaan mustan valkoiseksi, vaikka harhauttamalla oikeutta väärillä kirjallisilla todisteilla ja puhumalla täyttä potaskaa oikeussalissa. Jos he tekevät sen tarpeeksi uskottavasti, he voittavat jutun. Tämän alan asiantuntemusta löytyy ainakin Ilmailulaitoksen juristikunnalta. Itse olen oppinut Jarmo Nyholmilta paljon tätä koskevaa ja uskon, että hän konsultoi varmasti tarvitsijoita mielellään jos muilta kiireiltään ehtii.

Seppo Kolehmainen   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään