Kalle Autio

Pitäiskö vaihtaa virusohjelmaa?

13 viestiä aiheessa

Tere!

Mulla on käytössä nyt Sonera Internet Tietoturva paketti, johon kuuluu F-Securen Anti-Virus ja Palomuuri ja automaattiset updatet. Tuo 5.4x versio, jota nuo käyttää on vissiin aikas vanha, vai? Mietinkin tässä, että josko pitäis ostaa uutta kehiin, sillä toi 5.4x laittaa välillä kuulemma koneen pahastikin polvilleen. Olenkin tässä ajatellun F-Secure Internet Security 2004, josta olen kuullut sekä hyviä että huonoja kommentteja. Löytyykös täällä ko. ohjelman käyttäjiä? Olis kiva kuulla teidän kommentteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuo Internet Security ole suht samanlainen kuin tämä Client Security, mutta ilman keskitettyä hallintaa. Minä käytän sitä ongelmitta 50 koneessa. Tykkään kyllä. Palomuurissa on sekä kunnollinen porttifiltteri että sovellusvahti ja sähköpostit skannataan jo verkkoliikenteen tasolla. Konfiguroinnissa on oma opettelunsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virusojelmista puheenollen, minun koneeltani lähti tänään sellainen pois. Tajusin että mitä minä turhaan sellaista pidän kun ei niitä viruksia voi tulla minulle. Käytän operaa joten IE:n haavoittuvuuksia hyväksi käyttävät virukset eivät pääse koneelleni, käytän webmailia jossa liitteitä ei avata automaattisesti viestin tarkastelussa enkä avaa virusposteja, olen kytkenyt kaikki turhat palvelut kuten viestinvälitys (vaikkei siitä viruksia tulekaan) pois XP:stä, asennan heti päivitykset ja en käytä windowssia admin oikeuksilla joten virukset eivät pääse muokkaamaan järjestelmätiedostoja. Käsittääkseni näin karsiutuu 99% viruksista pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös sinulla ole MSN messenger käytössä?...lienee vähintään yhtä reikäinen kuin IE :P

Eipä taida olla vielä yhtään laajalle levinneitä mese matoja tehty? Ja mese tuntuu ilmoittelevan aina kun on uusin versio saatavilla, sitä mukaan oon aina päivitellyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... Entäs sitten netistä lataamasi tiedostot ? Niissäkin on yllättävän usein matoja ja luteita...

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... Entäs sitten netistä lataamasi tiedostot ? Niissäkin on yllättävän usein matoja ja luteita...

Arttu

En lataile ikinä mitään exe tiedostoja "epäilyttäviltä" sivuilta, fsn:nän kirjastossa tai hyvin tunnetuissa ohjelmissa tuskin on matoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No entäs p-to-p -ohjelmat ?

Arttu

En lataile ikinä mitään exe tiedostoja "epäilyttäviltä" sivuilta, fsn:nän kirjastossa tai hyvin tunnetuissa ohjelmissa tuskin on matoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No entäs p-to-p -ohjelmat ?

Arttu

Jep, niiden kanssa olenkin hyvin varovainen, ja XP:ssä onneksi pystyy ruksimaan sen asetuksen päälle että exe tiedosto ei pääse käsiksi koneen tiedostoihin. Ja kun XP:n tunnuksella ei ole oikeutta Windows eikä program files hakemistoon ym. niin ei pääse virukset saastuttamaan niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnea valitsemallasi tiellä ;D Kyllähän noinkin pärjää, kun on tarkkana. Verkkomatoja vastaan tosin pitää palomuurin määritysten olla kunnossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hain nyt kokeiluversion tästä Internet Security 2004, täytyy sanoa, että ihan hyvältä vaikuttaa, niin ulkoasun kuin toimintojenkin suhteen. Lisäksi laskin tuossa, että siinähän menee about 90€/vuosi kun käyttää tota Soneran Tietoturva palveluu. F-Secure normaali on vaa 65 €/vuosi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, niiden kanssa olenkin hyvin varovainen, ja XP:ssä onneksi pystyy ruksimaan sen asetuksen päälle että exe tiedosto ei pääse käsiksi koneen tiedostoihin. Ja kun XP:n tunnuksella ei ole oikeutta Windows eikä program files hakemistoon ym. niin ei pääse virukset saastuttamaan niitä.

Eikö nyt kummiskin pääsisi helpoimmalla kun hommaa palomuurin ja virutorjunnat. Saa ladata ja selaille epämääräisillä sivuilla niin paljon kun huvittaa ja kone on puti puhdas. Välillä ajaa ADwaren ja kaikki muutkin roskat on poissa. Ei siinä tarvi paljon funtsia jonkun viruksien sun muiden perään. Yksi stressin lähde elämässä vähemmän.

Näin meillä ;D

-kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö nyt kummiskin pääsisi helpoimmalla kun hommaa palomuurin ja virutorjunnat.

Näin meillä ;D

-kaitsu

Kyllä minulla palomuuri on, ja tiukalle säädetty.

Saa ladata ja selaille epämääräisillä sivuilla niin paljon kun huvittaa ja kone on puti puhdas. Välillä ajaa ADwaren ja kaikki muutkin roskat on poissa. Ei siinä tarvi paljon funtsia jonkun viruksien sun muiden perään.

Ei tule miltään sivustolta mitään vakooja-juttuja kun en käytä IE:tä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään