Guest arttula

Jälleen kerran: FS pyörimään kannettavaan

30 viestiä aiheessa

Terve

Tuo topic on ollut täällä jo useamman kerran, mutta kysynpä sitä uudestaan, koska homma mahdollisesti ajankohtaistuu minulle lähitulevaisuudessa... :P

Eli olen ehkä lähdössä piiiitkälle reissulle, johon pöytäkonetta ei voi ottaa mukaan. Vaihtoehtona siis hyvä kannettava, jossa FS pyörii suht siedettävästi. Millaista raati mahtaa suositella ? Näytöllä, näytönohjaimella ja prosessorilla lienee välilä. Hinnalla ei, mikäli reissu toteutuu. Pitäisi myös löytää kohtalainen joystick, joka on kevyt ja pieni, jolooin sellainenkin tulisi mukaan.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Fujitsu-Siemensin kannettava, jossa ATI Radeon Xpress 200M -näytönohjain ja Intelin 1,6 Ghz -prosessori. Kovalevyä löytyy sata gigatavua. Tuolla kokoonpanolla FS2004 pyörii ihan moitteettomasti parhaillakin grafiikoilla. Eikä hintaakaan ole kuin pyöreä tonni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Ok, eli vissiin ihan tuollainen peruskannettava tonnilla saattaisi riittää ? Kiva kuulla ! :thmbup:

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, eli vissiin ihan tuollainen peruskannettava tonnilla saattaisi riittää ? Kiva kuulla ! :thmbup:

KYllä mä vähän tuohon "pyörii ihan moitteettomasti parhaillakin grafiikoilla"-kohtaan suhtautuisin varauksella...

Mutta mitäs hittiä, minnes nyt? Kait elokuun alkuun palaat takaisin maan pinnalle?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytönohjaimeksi Nvidian tai Atin mobiilimalli on aika perusedellytys. Eihän niissäkään juuri tehoa ole, mutta enemmän kumminkin kuin ihan perus piirisarjaohjaimissa. Prosessoriksi tuskin kannattaa edes harkita muuta kuin Intelin Core 2 Duoa. Ei läppärissä tosiaan likikään niitä tehoja ole kuin pöytäkoneessa, mutta kyllä FS semmoisessakin pyörii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh... Etelään. HYVIN kauas etelään... :P

Ehdottomasti pidän elokuun alun tähtäimenä ;D

Arttu

Mutta mitäs hittiä, minnes nyt? Kait elokuun alkuun palaat takaisin maan pinnalle?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on suht samanlainen kannettava kuin tuo ekaksi mainittu, ja voin melkeen vannoa ettei pyöri läheskään täysillä grafiikoilla sulavasti. En ole kyllä juuri FS:a kokeillut, mutta kokemuksia on muista peleistä. Tehot kyllä riittää, ei siinä mitään.

Nykyään saa tämän härpäkkeen (Sempron 3000+, 1Gt keskusta, Radeon X200M) vähän yli puolen vuoden takaisella hinnalla (1100€ ja risat) tuplaydinprossulla (tiiä sitten paljonko se vaikuttaa simun kanssa), selvästi tehokkaammalla näyttiksellä ja tulpalla keskusmuistilla varustellun vermeen. Eli semmonen olisi varmaan ihan asia vaihtoehto, jos budjettia ei tahdo ehdoin tahdoin venyttää. Tosin semmonen huomautus, että ainakaan IL2:n kanssa en ole saanut tätä laajakuvanäyttöä pelaamaan oikein, joten kannattaa varmaan harkita norminäytöllistä konetta.

edit: Ja oma Fujitsu-Siemens ollut puoden vuoden sisään kahdesti takuukorjauksessa, molemmilla kerroilla prossuntuuletin paskana, joten jos siellä minne menee ei ole lähistöllä huoltofirmoja, niin kannattaa pohtia myös koneen kestävyyttä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, joo, ei ole huoltofirmoja - eikä paljon muitakaan firmoja, joten varmaan kannattaa panostaa laatuun. Tuo huomio laajakuvanäytöstä oli hyvä, sillä hieman mielessä kangasteli sellainen 17" näytöllä varustettu. Mutta jos se ei toimi simussa, kannattaa unohtaa.

Arttu

Mulla on suht samanlainen kannettava kuin tuo ekaksi mainittu, ja voin melkeen vannoa ettei pyöri läheskään täysillä grafiikoilla sulavasti. En ole kyllä juuri FS:a kokeillut, mutta kokemuksia on muista peleistä. Tehot kyllä riittää, ei siinä mitään.

Nykyään saa tämän härpäkkeen (Sempron 3000+, 1Gt keskusta, Radeon X200M) vähän yli puolen vuoden takaisella hinnalla (1100€ ja risat) tuplaydinprossulla (tiiä sitten paljonko se vaikuttaa simun kanssa), selvästi tehokkaammalla näyttiksellä ja tulpalla keskusmuistilla varustellun vermeen. Eli semmonen olisi varmaan ihan asia vaihtoehto, jos budjettia ei tahdo ehdoin tahdoin venyttää. Tosin semmonen huomautus, että ainakaan IL2:n kanssa en ole saanut tätä laajakuvanäyttöä pelaamaan oikein, joten kannattaa varmaan harkita norminäytöllistä konetta.

edit: Ja oma Fujitsu-Siemens ollut puoden vuoden sisään kahdesti takuukorjauksessa, molemmilla kerroilla prossuntuuletin paskana, joten jos siellä minne menee ei ole lähistöllä huoltofirmoja, niin kannattaa pohtia myös koneen kestävyyttä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, joo, ei ole huoltofirmoja - eikä paljon muitakaan firmoja, joten varmaan kannattaa panostaa laatuun. Tuo huomio laajakuvanäytöstä oli hyvä, sillä hieman mielessä kangasteli sellainen 17" näytöllä varustettu. Mutta jos se ei toimi simussa, kannattaa unohtaa.

Juuri töistä antoivat uuden Thinkpad T60:n. Thinkpadeja on tullut käytettyä työkoneina (mm. 560, 600, T21, T31, T41, T43p jne) aina vuodesta 1999 alkaen eikä niitä ole tarvinnut huollossa kuskata, vaikka työpaikan IT osasto onkin aina ollut tunkemassa koneeseen ties mitä kryptausohjelmaa ja omaa imagea.  (Dellin kannettaviin sen sijaan tuli kaikenlaista häikkää).

Jos itse olisin ostamassa läppäriä, niin valinta kohdistuisi varmaankin Thinkpadiin, vaikka tekijänä ei ole enää IBM vaan Lenovo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin kolme viikkoa sitten uuden läppärin, acer 9303WSMi. AMD tuplaytimellä, 1GB muistilla ja 17" näytöllä. FS 2004 teki 20 fps täysillä grafiikoilla. Nyt kun olen asennellut lisämaisemia niin on hieman pitänyt laskea kuvan laatua, fotovantaata pyöritti täysillä vain 13fps.. Hieman hellittäen niin taas jaksoi 20fps:n pintaan.

Tonnin luokkaa tuokin maksoi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin kotikannettavani juuri tuossa kuun alussa, ja erityisesti sillä silmällä, että FS 10 ja muut uudet pelit pitää saada pyörimään kunnolla.

Uusi kone on Fujitsu-Siemens Amilo -sarjan yläpäästä, Intelin Core 2 Duo tuplaydinprossulla ja ATI Mobility Radeon X1800-näytönohjaimella.

Kaksi 120GB levyä ja (vain) Giga muistia. Mutta riittää hyvin Flight Simulator X:n pyörittämiseen, samoin kuin Quake 4:än parhailla grafiikoilla.

17" laajakuvanäyttö ja suht säädylliset omat kaiuttimet ovat nekin plussaa pelikäytössä.

Tuo X1800 256MB omalla GDDR3 (?)-muistilla on netistä kaivettujen testien perusteella ihan sieltä parhaasta päästä tämän hetken kannettavien näytönohjaimissa. Pesee NVidian GeForcet.

Työkoneina on ollut Thinkpadeja ja kyllähän ne puoltavat paikkaansa luotettavina mobiilikoneina. Uuden TP:n kun ostaa, niin tietää että komponentit noin yleensä ovat kaikki sieltä paremmasta päästä, mutta mikään ei ole aivan parasta A-luokkaa. Tämä Amilon lauta on lähinnä siirrettävä, ei kannettava, kiitos n. 4 kilon painon ja suuren koon, joka on suora seuraus 17" wide screen-näytöstä. Mutta kantolaukku tuli paketin mukana, joten kyllä tämäkin kesämökille sun muualle kulkee.

Thinkpadin paremmat mallit vain ovat jopa yli 1000 euroa arvokkaampia kuin tämä 1550 euron Amilo. Ja se panee miettimään kun omalla rahalla konetta hankkii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti näppärähän tuo on, mutta lentokoneen ohjaaminen tuollaisella on minulle hieman liian futuristista...

Älä anna ennakkoluulojen vaikuttaa. Enhän minäkään ollut vastaavaa ohjainta koskaan aikaisemmin käyttänyt mutta nyt muutaman kuukauden jälkeen en vaihtaisi sitä pois mistään hinnasta... Ja itse koneeksi Fujitsu Siemens Amilo Xi 1554 [via Fujitsu Siemens].

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Thinkpadin paremmat mallit vain ovat jopa yli 1000 euroa arvokkaampia kuin tämä 1550 euron Amilo. Ja se panee miettimään kun omalla rahalla konetta hankkii.

Thinkpadit on varmaankin sieltä kalliimmasta päästä, näkyi täällä olevan tuon T60:n hinnat alkaen malli 1338 taalaa.

Tosin Artun casehan oli

Näytöllä, näytönohjaimella ja prosessorilla lienee välilä. Hinnalla ei, mikäli reissu toteutuu.
  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu

Mulla on pöytäkoneessa 22 tuuman laajakuva näyttö ja toimii täydellisesti. Paljon parempi kuin normaali laatikko. Suosittelen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Läppäreistä vielä sellainen omakohtainen havainto, että niissä jos jossakin kannattaa välttää klooneja. Itselläni on ollut sekä merkkikoneita että klooneja, sekä pöytäkoneissa että kannettavissa, ja erityisesti kannettavissa kloonit ovat osoittautuneet ongelmallisiksi.

Klooniläppäreissä, esim. joku taiwanilaisista osista muualla koottu systeemi, komponentit ovat usein vähemmän yleisiä tai niistä on sen tuhannen eri varianttia, tms. sillä seurauksella, että erilaisten päivitysten hankkiminen saattaa mennä salatieteiden puolelle. Kun ostaa tunnetun merkin ja vielä sellaisen enemmän myyden mallin, voi hyvällä syyllä odottaa saavansa hyvin tuotteistetun paketin, jossa tukipuolikin on järjestyksessä ja jossa päivitykset löytyvät konevalmistajan sivuilta hyvin organisoidusti, ilman että niitä pitää lähteä metsästämään milloin mistäkin kiinalaiselta tai taiwanilaiselta komponenttivalmistajan sivulta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on pöytäkoneessa 22 tuuman laajakuva näyttö ja toimii täydellisesti. Paljon parempi kuin normaali laatikko. Suosittelen

Juu siis FS:hän voi olla ihan eri tavalla toteutettu kuin IL2, toi illu nyt vaan ei suostunut toimimaan oikein vaikka vähän koitin tviikkaillakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Reissun päälle myös Toshiban paremmat mallit (Tecra, Portégé) voivat olla harkinnan arvoisia. Niissä on magnesiumrunko, iskusuojattu levy ja roiske- ja pölytiivis näppis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjooh... Näyttää nyt hieman siirtyvän tuo etelänreissu, mutta kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä. Jos tuo vielä aktivoituu myöhemmin, täytyy sitten upgreidata markkinatilanne :thmbup:

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin kotikannettavani juuri tuossa kuun alussa, ja erityisesti sillä silmällä, että FS 10 ja muut uudet pelit pitää saada pyörimään kunnolla.

Uusi kone on Fujitsu-Siemens Amilo -sarjan yläpäästä, Intelin Core 2 Duo tuplaydinprossulla ja ATI Mobility Radeon X1800-näytönohjaimella.

Kaksi 120GB levyä ja (vain) Giga muistia. Mutta riittää hyvin Flight Simulator X:n pyörittämiseen, samoin kuin Quake 4:än parhailla grafiikoilla.

17" laajakuvanäyttö ja suht säädylliset omat kaiuttimet ovat nekin plussaa pelikäytössä.

Tuo X1800 256MB omalla GDDR3 (?)-muistilla on netistä kaivettujen testien perusteella ihan sieltä parhaasta päästä tämän hetken kannettavien näytönohjaimissa. Pesee NVidian GeForcet.

Oletan että sinulla on ehkä 1546 -sarjan kone?

Itse pähkäilin täällä toisaalla tuonkin mahdollisuutta pöytäkoneen eläkkeellelaittajana.

Kun kiirettäe ei ole ollut, olen odotellut Vistaakin rauhassa ja nyttemmin on alkanut kiinnostaa tuo tuleva Karinkin mainitsema FS:n 1554 -sarjan laite.

Mielelläni lukisin kommentteja miten tuo valintasi on lyönyt kättä FS10:n kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh... Etelään. HYVIN kauas etelään... :P

Arttu

Mitäs missiota nyt pukkaa päälle, kun mulle ei ole mitään kerrottu?  ;D Pitää varmaan pommittaa Niksulan herra Pra:n puhelinta.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ei sellainen missio, vaan HYVIN etelään, joten ei kannata hra PRa:n pyhiä pilata pommituksilla. Mutta kuten totesin, reissu siirtynee hieman... :P

Arttu

Mitäs missiota nyt pukkaa päälle, kun mulle ei ole mitään kerrottu?  ;D Pitää varmaan pommittaa Niksulan herra Pra:n puhelinta.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään