Guest arttula

Jälleen kerran: FS pyörimään kannettavaan

30 viestiä aiheessa

Oletan että sinulla on ehkä 1546 -sarjan kone?

Itse pähkäilin täällä toisaalla tuonkin mahdollisuutta pöytäkoneen eläkkeellelaittajana.

Kun kiirettäe ei ole ollut, olen odotellut Vistaakin rauhassa ja nyttemmin on alkanut kiinnostaa tuo tuleva Karinkin mainitsema FS:n 1554 -sarjan laite.

Mielelläni lukisin kommentteja miten tuo valintasi on lyönyt kättä FS10:n kanssa.

Terve. 1546-sarjalainen on, joo. Marraskuun lopussa en vielä spotannut tuota 1554-sarjalaista. Ja toisaalta halusin koneen heti.

FSX:ä on tullut vain pikaisesti kokeiltua, kiitos sen, että ei ole vielä sopivaa ohjainta. Mutta minusta se pyöri riittävän hyvin niillä vakioasetuksilla, mitä ne sitten lienevätkin.

Enemmän olen pelannut Lock On! -peliä kun siinä saa ampua ryssiä ohjuksilla. Mutta lentotuntumaa ei tokikaan voi verrata FSX:än, mikä ei ole vain huono asia.

Aika on kulunut pääasiassa rallipelien kanssa, force feedback-ohjaimella. On todella awesome-hommaa pelata GTR2:sta tai Flat Out 2:sta tuolla koneella ja ratti/poljinohjaimella.

Ja minä luulin että en kiinnostuisi tietokonepeleistä enää koskaan, kun en sitten C64:n jälkeen ole korvaani lotkauttanut niiden suuntaan.

Edellinen kannettavani oli P4/2.66GHz klooni, ja sillä oli lähinnä tuskaa pelailla em. rallipelejä; näytönohjaimen vääntö ei riittänyt alkuunkaan (emolle integroitu, 64MB jaettua muistia).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulollaan on muuten semmoinen malli Toshibalta, missä on mielestäni kaikki kutakuinkin kohdallaan. Tecra M5-103. Tähän mennessä Tecraa on haitannut näytön kehno resoluutio (1024x768) mutta tuossa on jo kunnolinen SXGA+ (1400x1050). Erityisen hyvää noissa on kestävyyden lisäksi erinomaisesti toteutettu sormenjälkiskanneri. BIOSin käynnistyssalasana, kintolevyn avaussalasana ja Windowsiin ja verkkoon kirjatuminen, kaikki yhdellä sormen pyyhkäisyllä. Portégé M400 tarjoaa sitten kaiken saman pienemmässä koossa ja tablettina, paitsi Quadro-näytönohjainta ei saa. Miul on semmonen. Siinä tarvii hyvät silmät, pikselit on aika pieniä kun 1400x1050 tungetaan 12 tuumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkää ikinä ainakaan Fujitsu Siemenssiä ostako, minä en ainakaan osta..  >:( >:(

Jumankauta, kone ollut jo n. 9 kuukauden palveluksensa aikana kaksi kertaa takuukorjauksessa, ja kolmas kerta koittaa ensi viikolla, näyttö kun sattui sanomaan sopimuksen irti. Kuva kyllä näkyy, mutta niin himmeänä, ettei siitä erota kuin voimakkaimmat tumman ja vaalean rajapinnat. Jos läppärin kannen sulkee (eli näyttö sammuu) ja avaa sitte uudestaan, kuva välähtää normaalina ja tummuu sitten taas heti. Surkia verme.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään