Guest hurrikane2

UFO suomenkielisellä miehistöllä EFVA:lla

12 viestiä aiheessa

Morjensta,

 

Kello 15 jälkeen tänä iltapäivänä kävi joku, minulle tuntematon, kone EFVA:lla. Kuulin vain skannerilta, että miehistö oli suomenkielinen, ja kone lähti aika nopeasti takaisin Helsinkiin. Torni kysyi, montako matkustajaa oli, mutta vastaus ei kuulunut tänne Sepänkylään asti. Oletan että joku pienempi kone kun tuollainen kysymys tuli?

 

ATC-tunnus jäi epäselväksi, kuulosti vähän siltä, kuin "Air Fix" tai "Air Six". Olisi siis voinut olla ihan mitä vain, mutta six:ltä kuulosti. Joten siitä lähdettäessä voitte yrittää ratkaista tätä ongelmaa. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, miksei. En edes tiennyt että oli olemassa sellaista yhtiötä kuin Airfix. Ei sattunut olla silminnäkijöitä EFVA:lla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaaha enpä sattunut olemaan nyt skannerin äärellä. Iltapäivisin käy usein Turusta King Air kone, mutta se taitaa lentää jollain sky wings 1 tai vastaavalla tunnuksella joten ei varmaan ole tuo.

Toissapäivänä kävi muuten Lillbackan Falcon EFVA:lla se lensi

Finn Power 1 tunnuksella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Toi Airfix lentelee paljon noita ambulanssi- ja elinsiirtolentoja käsittääkseni. Elikkä voi olla, että hakivat jonkun siirrännäisen tms. ja kiiruusti takaisin Helsinkiin.

 

Ja Harrille tiedoksi, on se tunnus siinä Kinkissä Skywings 1:nen!

 

// Joni

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun selailin läpi kuvia Airliners.netillä, huomasin että yhtiö omistaa Citation X:n. :o Silläkö lennetään myös ympäri Suomea? Miten on ulkomaanmatkojen kannalta sitten?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun selailin läpi kuvia Airliners.netillä, huomasin että yhtiö omistaa Citation X:n. :o Silläkö lennetään myös ympäri Suomea? Miten on ulkomaanmatkojen kannalta sitten?

 

Itseasiassa omistivat kaksi kappaletta X:iä. OH-PPI on vielä suomen rekisterissä, mutta PPJ on siirretty viime vuonna USA:n rekisteriin. Tosin sitä en tiedä, vieläkö AirFix lentää tuota PPJ:tä myös.

 

Tässä PPJ kuvattuna Joensuussa viime syksynä: http://www.airliners.net/open.file/430069/L/

 

Ja kyllähän noilla koneilla lennetään varmaankin minne vaan, minne asiakas haluaa päästä...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Tuskin kyse oli siirtoelimen hausta. Elinten irroituksessa luovuttajalta menee n. 2-4 tuntia, jonka ajan kone olisi odottanut siellä. Munuaisilla taasen ei ole niin kiire. Ne kulkevat ihan normaalina rahtina.

 

Arttu

 

Moi,

 

Toi Airfix lentelee paljon noita ambulanssi- ja elinsiirtolentoja käsittääkseni. Elikkä voi olla, että hakivat jonkun siirrännäisen tms. ja kiiruusti takaisin Helsinkiin.

 

Ja Harrille tiedoksi, on se tunnus siinä Kinkissä Skywings 1:nen!

 

// Joni

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä mitä tunnuksia Airfix käyttää ambulanssilennoilla, mutta ihan normaaleilla lennoilla callsign on FIX<kaksi numeroa>. Ja jos on kyse esim. koulutuslennosta käytetään koneen rekisteriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä mitä tunnuksia Airfix käyttää ambulanssilennoilla, mutta ihan normaaleilla lennoilla callsign on FIX<kaksi numeroa>. Ja jos on kyse esim. koulutuslennosta käytetään koneen rekisteriä.

 

FIX<kaksi numeroa>. Lennon status on sitten tässä tapauksessa HOSP(ital), joka on etuoikeutetussa asemassa muuhun 'normaaliin' liikenteeseen nähden.

 

Jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrankin asia josta meikäläinenkin jotakin tietää. Airfix Aviation on ainakin Suomen suurin bisnesjettioperaattori, ellei peräti pohjoismaidenkin. Kalustona on pari turboproppia, Merlin III OH-ADA ja King Air C90 OH-BCX, sekä jetit Cessna 560XL OH-ONE, Learjet 45 OH-IPJ, Citation X OH-PPI, Falcon 2000 OH-FIX ja Falcon 900EX OH-PPR. Kesällä tulee lisäksi Falcon 2000EX OH-FEX. Yhtään konetta Airfix ei omista, eikä ole kai koskaan omistanutkaan, vaan operoi niitä koneiden omistajien puolesta, ns management-sopimuksilla. Melkein kaikkia koneita käytetään myös tilauslentoihin, milloin eivät ole omistajan käytössä. Koneiden omistussuhteet selviävät virallisesta ilma-alusrekisteristä, jos jotakuta kiinnostaa.

OH-PPJ poistui loppuvuodesta USA:an, eikä ole enää Airfixin käytössä.

Koneilla lennetään käyt.kats. joka puolelle maailmaa (tyypin rangesta riippuen, tietty), myös hiukan elimensiirtolentoja, ja turbopropeilla potilaskuljetuksiakin.

Jokaisella koneella on oma radiokutsunsa, lennon laadusta riippumatta, yleensä FIX<kaksi numeroa>, paitsi OH-PPR, joka liikkuu kutsulla FIX900.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä infosta kiitämme. Vielä tärkein kysymys on jäänyt vastaamatta; kenellä oli loppujen lopuksi varaa lentää jetset-tyyliin tänne Vaasaan? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään