Timo Hyvönen

Tunnistettavaa

11 viestiä aiheessa

Mitkäs koneet kaipaavat näitä osia:

 

Vanha kabiini

[ attachment removed ]

 

Korkeusvakaaja

[ attachment removed ]

 

Koneiden tunnuksista plussaa ;)

 

t. Timo

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Peltiä kun on, sen täytyy olla Blanik. Mutta tunnuksista en tiedä. Olisko kuomu Grunau Babystä?

 

Edit: Kuomu ei taida, koska eikös Babyssä olla "luu ulkona".. hmm.

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blanik on liian helppo, tämä vakaaja oli OH-523:sta (R.I.Pieces).

 

Ei oo Babyn kabiini ei. Eikä Babyssa ollut avo-ohjaamokaan, sinänsä.

 

t. Timo

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, peltisiä purjekoneita on aika vähän :)

 

Ei oo Babyn kabiini ei. Eikä Babyssa ollut avo-ohjaamokaan, sinänsä.

 

Tuon airliners.netin mukaan ainakin osassa Baby:n versioista kyllä näyttäisi olevan tukka putkella -mallinen ohjaamo: http://www.airliners.net/open.file/0955630/L/ - vai lennetäänkö tuossa vain ilman turhia osia? ;D

 

Mutta ehkä meillä oli sitten enimmäkseen noita sarjan loppupään malleja missä näyttäisi olevan kuomu: http://www.airliners.net/open.file/0002962/L/

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo, en ole itse kokeillut GB:tä ja viittasin oikeastaan tähän tuolla umpiohjaamolla:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Helpotetaan nyt vähän (vai paljon?) - tässä tuo samainen kabiini on lähdössä ilmaan:

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Muchan kokokuvasta tunnistaa. Pelkkä kabiini oli hyvin vieraan näköinen.

 

OH-MUB.

 

BTW, ensi kerralla arvuuttelussa kannattaa muuttaa kuvien nimet. Nämä nimet kun ovat aika vihjaavia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noo, olivat niin vaikeita muutenkin, jätin kuville nuo nimet tarkoituksella - tuo kabiinin palanen on kuitenkin aika pieni.

 

Jeps, vanha Muchan ikkunahan se on - löytyi varastoituna n. metrin päähän koneen putoamispaikasta eli lentokonehallin ullakolta. Ei taida noitakaan tehokoneita enää Suomessa olla lentävinä.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kappas,

 

nyt vasta tarkemmin katsoessani tuota vakaajakuvaa, huomasin, että sen allahan on vielä Tokan siipi ja jonkin toisenkin - olisiko Kiurun tai Kuhan? Lisäksi oikeassa alakulmassa pilkistää jonkin koneen istuintyyny, olisikohan sekin sitten Muchasta.

 

Pitäisiköhän pyytää Kuhmon kaupunkia purkamaan tuon hallirakennuksen loppukin ettei joka kerta tarttis käydä noita romuja tonkimassa kun tuonnepäin eksyy :D

 

t. Timo

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tuo Muchakaan ole kokonaan lopettanut lentämistä! Hylyn hankki aikoinaan oululainen experimental-rakentaja Jaakko "Jaska" Kyllönen jä käytti mm. metalliosia JK-1 Iimussa OH-XIA. Iimu on taas tulossa taivaalle muutostöiden ja pikku korjausten jälkeen, kenties tulevana kesänä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nyt vasta tarkemmin katsoessani tuota vakaajakuvaa, huomasin, että sen allahan on vielä Tokan siipi ja jonkin toisenkin - olisiko Kiurun tai Kuhan? Lisäksi oikeassa alakulmassa pilkistää jonkin koneen istuintyyny, olisikohan sekin sitten Muchasta.

 

Kiurulta ainakin näyttää äkkiseltään.. :)

 

//Tuomas

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla