Kirjoitettu Tammikuu 1, 2007 Mitkäs koneet kaipaavat näitä osia: Vanha kabiini [ attachment removed ] Korkeusvakaaja [ attachment removed ] Koneiden tunnuksista plussaa t. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2007 Peltiä kun on, sen täytyy olla Blanik. Mutta tunnuksista en tiedä. Olisko kuomu Grunau Babystä? Edit: Kuomu ei taida, koska eikös Babyssä olla "luu ulkona".. hmm. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2007 Blanik on liian helppo, tämä vakaaja oli OH-523:sta (R.I.Pieces). Ei oo Babyn kabiini ei. Eikä Babyssa ollut avo-ohjaamokaan, sinänsä. t. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2007 Joo, peltisiä purjekoneita on aika vähän Ei oo Babyn kabiini ei. Eikä Babyssa ollut avo-ohjaamokaan, sinänsä. Tuon airliners.netin mukaan ainakin osassa Baby:n versioista kyllä näyttäisi olevan tukka putkella -mallinen ohjaamo: http://www.airliners.net/open.file/0955630/L/ - vai lennetäänkö tuossa vain ilman turhia osia? Mutta ehkä meillä oli sitten enimmäkseen noita sarjan loppupään malleja missä näyttäisi olevan kuomu: http://www.airliners.net/open.file/0002962/L/ //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2007 No joo, en ole itse kokeillut GB:tä ja viittasin oikeastaan tähän tuolla umpiohjaamolla: [ attachment removed / expired ] Helpotetaan nyt vähän (vai paljon?) - tässä tuo samainen kabiini on lähdössä ilmaan: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2007 Kyllähän Muchan kokokuvasta tunnistaa. Pelkkä kabiini oli hyvin vieraan näköinen. OH-MUB. BTW, ensi kerralla arvuuttelussa kannattaa muuttaa kuvien nimet. Nämä nimet kun ovat aika vihjaavia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2007 Noo, olivat niin vaikeita muutenkin, jätin kuville nuo nimet tarkoituksella - tuo kabiinin palanen on kuitenkin aika pieni. Jeps, vanha Muchan ikkunahan se on - löytyi varastoituna n. metrin päähän koneen putoamispaikasta eli lentokonehallin ullakolta. Ei taida noitakaan tehokoneita enää Suomessa olla lentävinä. t. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2007 Kappas, nyt vasta tarkemmin katsoessani tuota vakaajakuvaa, huomasin, että sen allahan on vielä Tokan siipi ja jonkin toisenkin - olisiko Kiurun tai Kuhan? Lisäksi oikeassa alakulmassa pilkistää jonkin koneen istuintyyny, olisikohan sekin sitten Muchasta. Pitäisiköhän pyytää Kuhmon kaupunkia purkamaan tuon hallirakennuksen loppukin ettei joka kerta tarttis käydä noita romuja tonkimassa kun tuonnepäin eksyy t. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2007 Istuintyyny on myös Blanikista Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2007 Ei tuo Muchakaan ole kokonaan lopettanut lentämistä! Hylyn hankki aikoinaan oululainen experimental-rakentaja Jaakko "Jaska" Kyllönen jä käytti mm. metalliosia JK-1 Iimussa OH-XIA. Iimu on taas tulossa taivaalle muutostöiden ja pikku korjausten jälkeen, kenties tulevana kesänä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2007 nyt vasta tarkemmin katsoessani tuota vakaajakuvaa, huomasin, että sen allahan on vielä Tokan siipi ja jonkin toisenkin - olisiko Kiurun tai Kuhan? Lisäksi oikeassa alakulmassa pilkistää jonkin koneen istuintyyny, olisikohan sekin sitten Muchasta. Kiurulta ainakin näyttää äkkiseltään.. //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla