Jukka Tanner

Verkkoyhteyden nopeuksien asettaminen kahdelle koneelle??

10 viestiä aiheessa

Hei! Minulla on tällainen D-Linkin langaton verkkosovitin, jossa kaksi konetta kytkettynä, verkko toimii mainiosti ja molemmilla koneilla surffaaminen hoituu hienosti. Mutta esimerkiksi toisella koneella pelatessa netissä, ja toisella lataaminen hidastaa pelikoneenkin yhteyttä tuntuvasti.

Onko olemassa siis keinoa rajoittaa koneiden kaistankäyttöä vaikka 50/50, eli maalaisjärjellä 1Mg yhteys puolittuisi, joten toisella koneella lataus onnistuisi maksimissaan 54kb/s, joka ei hidastaisi taas toisen koneen käyttöä?

Aika vaikeasti selitetty kyllä, mutta kyselkää lisää niin selitän mahdollisesti VIELÄ vaikeammin! =D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan noita ohjelmia jota asennetaan koneelle ja ne rajottavat nopeuksia. Mutta esim. peleissä se luo pitkää lantessia eli ping kestää yli 200 ms joka ei oikeen ole hyvä asia ainakaan FPS peleissä.

[EDIT] Netlimiter :http://www.netlimiter.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Zyxelin ADSL-purkki joka ainakin osaa tuon. Katseleppa purkkisi asetuksia jos vaikka se osaisi rajoittaa nopeuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin D-Linkin purkit mitään osaa.. Heität roskiin vain sen ja käyt ostamassa jonkin laatutuotteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin D-Linkin purkit mitään osaa.. Heität roskiin vain sen ja käyt ostamassa jonkin laatutuotteen.

Niin olen kuullut puhuttavan, mutta odotellaan vielä asiantuntemusta..  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Niin olen kuullut puhuttavan, mutta odotellaan vielä asiantuntemusta..  :thmbup:
Mulla on ihan tarpeeksi asiantuntemusta D-Linkin verkkolaitteista useammassakin yhteydessä, tekisi mieli haastaa koko firma oikeuteen henkisestä kärsimyksestä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ihan tarpeeksi asiantuntemusta D-Linkin verkkolaitteista useammassakin yhteydessä, tekisi mieli haastaa koko firma oikeuteen henkisestä kärsimyksestä..

Mielenkiintoista. Itse en ole tutustunut vasta kuin viiteen D-Linkin laitteeseen ja ainoa ongelma on ollut virtalähteiden kestävyys, mutta 5 tai 7,5 voltin muuntajia nyt saa parilla eurolla. Eli jos D-Linkin reitittimessä palaa vain "laite on rikki"-ledi, niin vika ei välttämättä lainkaan ole itse laitteessa vaan kiinalaisella halpismuuntajalla tuli tunnit täyteen. Ja tämä saattaa tapahtua suhteellisen uusissakin vehkeissä. Muuten D-Linkin toosat ovat toimineet ihan halpalaitteiksi kiitettävästi, kunhan muistaa päivittää firmwaret.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aseta sinne waretus-ohjelmasi kaistalimitteihin joku sopiva arvo UL/DL, niin sitten se ei rohmua sitä kaistaa ylimäärin. Pelit ja elokuvat toki tulevat sitten hitaammin :o :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mielenkiintoista. Itse en ole tutustunut vasta kuin viiteen D-Linkin laitteeseen ja ainoa ongelma on ollut virtalähteiden kestävyys
Olkoon kiinni virtalähteestä tai mistä tahansa muusta, mutta ainakaan taannoin kotiin hankitut D-Linkin laitteet eivät suostuneet yhteistyöhön suuremmilla kuormilla ja hajosivat käsittämättömästi tiettyihin UDP-paketteihin. Olen myöhemmin joutunut työn puolesta päivittelemään useasti D-Linkin toimimattomuutta, eikä riemua vähennä se, että koululla eräs taktisesti sijoitettu tukiasema on D-Linkin tuotos. Yhdessä vaiheessa ATK-ylläpito alkoi jo hermostua, kun pyytelin jatkuvasti sen buuttailua. Olenkin nykyään sitä mieltä, että laadusta kannattaa maksaa, hermoja kun ei ole kaupan hyllyillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aseta sinne waretus-ohjelmasi kaistalimitteihin joku sopiva arvo UL/DL, niin sitten se ei rohmua sitä kaistaa ylimäärin. Pelit ja elokuvat toki tulevat sitten hitaammin :o :o

Ei pikkusisko, joka kyseistä kakkoskonetta käyttää, suuremmin wareta, mutta esim. videoiden katsominen suoraan selaimessa, sekä selaimen (firefox) oma lataus  käyttää kaiken mahdollisen kaistan, jolloin oman koneeni pingit pelitilanteissa nousevat sinne viidensadan kieppeille..  :-\ Vieläkin toivoisin apua enemmän kun D-Linkin parjausta, sillä siitä ei suuremmin ole hyötyä. Uutta reititintä en viitsi armeijaan lähdön (viikon päästä) takia ostaa, joten nykyiseen olisi kiva löytää ratkaisu. En kuitenkaan missään nimessä D-Linkin kamppeita kehu...  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään