Mikael Tynkkynen

RAW-kuvat eivät toimi Picasassa

14 viestiä aiheessa

Ymmärtääkseni RAW-kuvien pitäisi toimia Picasassa, mutta minulla ne on oudosti muuttaneet väriään. Canonin omassa ohjelmassa kuvat näkyvät oikein.

Tässä kuva asiaa selventämään:

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä runko kyseessä? 30D:n RAWit eivät näkyneet kunnolla kesällä uusimmassa suomenkielisessä versiossa. Piti kaivaa joku beta-versio käsiin niin löyty tuki niillekin. Googlella löytynee jos on rungon uutuudesta kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä runko kyseessä? 30D:n RAWit eivät näkyneet kunnolla kesällä uusimmassa suomenkielisessä versiossa. Piti kaivaa joku beta-versio käsiin niin löyty tuki niillekin. Googlella löytynee jos on rungon uutuudesta kiinni.

Sama juttu on 400D.n rawien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, runkona on Canonin 400D. Kesällä omasta mielestä latasin betan, joka sittemmin päivittyi suomenkieliseksi. Picasan asetuksista on RAW-muodot ruksittu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se toki mahdollista, että missään Picasan versiossa ei 400D:lle vielä ole tukea, onhan se kuitenkin sen verran uusi. Oli muistaakseni loppukesää kun löytyi se 30D:tä tukeva beta jos en ihan hakoteillä ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia paljon vastanneille, nyt siis odotellaan uudempaa Picasaa...

Onks sedällä siellä väri asetukset kohdalla ?

En minä mikään setä ole! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiks Capture One 3.7.4 käy ?

Muistaakseni sai käyttää kuukauden ilmatteeksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sekin kävisi, mutta ainakaan toistaiseksi minulla ei ole tarvetta ottaa RAW-kuvia, joten asia voi ihan hyvin odottaa. Minkäslainen se Capture One on? Picasasta tykkään sen helppokäyttöisyyden vuoksi, jos Capture olisi samantapainen, niin voisihan sitä harkita vaihtamista siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän siihen tuki tule, 200D:n Raweissa oli aikanaan sama ongelma kanssa, niistä tuli vihreitä :-)

Ainakin mulla ongelma ratkesi kun asensin sen uusimman Betan mikä oli siellä picasawebin sivulla tarjolla. Sillä toimii 200D:n rawit ok. Eli hiukan kärsivällisyyttä, takuulla tuohon tuki tulee varmaan aika pian, koska on kuitenkin suosittu kamera.

Pakkokos sitä on aina ostaa niitä uusimpia kameroita ;D

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuokitaan nyt tätä vanhaa ketjua, kun otsikko tuntuu toimivan  ;)

Ongelma: Picasa "korjaa" tarkoituksellisesti alivalotetut kuvat "paremmiksi" (RAW/NEF-tiedostot). Ylivalotetuille se ei tee mitään, vaan hyväksyy ne sellaisenaan. Olen mielestäni kahlannut kaikki valikot läpi, mutten ole törmännyt mihinkään millä tuohon voisi puuttua. Ehdotuksia?

"Älä käytä Picasaa, vaan hanki ohjelma X" on ratkaisumallina niin triviaali, että siihen kykenen itsekkin. Normaalisti käytössä on RSE, mutta Picasaa olen käyttänyt, kun olen halunnut kuvat nopeasti ja vaivattomasti (?) nettialbumiin.

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma: Picasa "korjaa" tarkoituksellisesti alivalotetut kuvat "paremmiksi" (RAW/NEF-tiedostot). Ylivalotetuille se ei tee mitään, vaan hyväksyy ne sellaisenaan. Olen mielestäni kahlannut kaikki valikot läpi, mutten ole törmännyt mihinkään millä tuohon voisi puuttua. Ehdotuksia?

Törmäsin samaan ongelmaan viikko sitten kun jäi muutama käyttökelpoinen kuva käyttämättä sen takia, että niitä ei Picasalla pystynyt millään tavalla kuvaa tummentamaan. Silloin päätin, että en käytä Picasaa, ellei ole aivan pakko... Nyt kuvat on toki käytössä, kun pääsin oman koneen ääreen ja pystyin käyttämään oikeaa ohjelmaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Törmäsin samaan ongelmaan viikko sitten kun jäi muutama käyttökelpoinen kuva käyttämättä sen takia, että niitä ei Picasalla pystynyt millään tavalla kuvaa tummentamaan. Silloin päätin, että en käytä Picasaa, ellei ole aivan pakko... Nyt kuvat on toki käytössä, kun pääsin oman koneen ääreen ja pystyin käyttämään oikeaa ohjelmaa...

Niin no, tuo on asia mikä siitä puuttuu, ainakaan itse en ole keksinyt miten moisen tummennuksen voisi tehdä. Mutta mä käytän ite sitä fsn-postauksiin ja sit vaan teen erikseen tuollaiset "puhkipalamisen pelastukset" eri softalla jos moisia on. Mut oikein ku valottaa niin eipä niitä usein tule edes.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään