Kirjoitettu Tammikuu 3, 2007 ...näköjään Boeing 757 siivetkin. Noin 7 minuuttia ennen laskua spottasin pienen alueen joka levisi sitten kuvien näyttämällä tavalla aika nopeasti. Lentokorkeudesta en osaa niin sanoa, olisiko arvioiden 3000 - 0 jalan välillä. Ilman lämpötila Keflavíkissa +3, clear sky. Totta se jäätä on... (kuvat on toki maassa otettu) [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Pari Q-kuvea vielä. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2007 Muutaman tunnin lento -50 asteen pakkasessa jäähdyttää myös siivissä olevan polttoainemassan jääkylmäksi. Siten myös siiven pinta on jääkylmä vielä pitkään lennon jälkeenkin. Kun tullaan laskuun ja ilma lämpenee, siiven pinnalle osuva kosteus muuttuu huurteeksi. Keli kohteessa voi olla hyvinkin lämmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2007 Frost tai hoar frost, voi ilmaantua todella lämpimissä olosuhteissa laskun aikana/jälkeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2007 Just. En vain ole tätä nähnyt koskaan näin selvästi ja olen tuossa siiven päällä istunut tämän saman välin aika monta kertaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2007 Siiven alapinnalla sen näkee yleensä useammin ja selvemmin. Johtunee osin siitä, notta se kakku on huvennut reissussa ja rellottaa enempi tankin alaosassa sekä siitäkin, ettei aurinkoinen pääse sitä niin äkkiä lämmittämään. Mutta ilmiö on kyllä nähtävissä sopivissa oloissa ihan kesähelteelläkin. -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla