Guest arttula

Finnairin B757:n seattaus vs. Air Finlandin ?

30 viestiä aiheessa

Terve

 

Tuolla parin päivän päästä olisi taas edessä alumiinituubissa istumista ihan kylliksi. Eli EFTU-EFHK-Phuket-EFHK-EFTU. Pitkät legit reissuista lennellään Finnairin B757:lla. Pari viikkoa sitten julistin, etten enää koskaan mene Air Finlandin reissuille, joska jalkatila on kertakaikkiaan riittämätön. Miten mahtaa tilanne olla Finskin 57:ssa ?

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair:

 

Lomalennoilla käytettävissä Boeing 757 -koneissa istuinväli on 73,8 cm.

 

Lähde: http://www.finnair.fi/web/finnair/scripts/template_2level_white.jsp?pageid=-12562

 

AFI:

 

Minkälaiset jalkatilat koneessa on?

Koneessamme on runsaat jalkatilat. Istuinväli koneessa on  73-78 cm.

 

Lähde: http://www.airfinland.fi/matkustusohjeet/usein_kysyttyja_kysymyksia/#jalkatilat

 

 

Oliko niin, että AFI:lla oli muutama jakkara vähemmän kaikkiaan?

 

 

Edit: AFI:lla 219 jakkaraa ja Finskillä 227 firmojen sivujen mukaan. Herkkua tiedossa  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edit: AFI:lla 219 jakkaraa ja Finskillä 227 firmojen sivujen mukaan. Herkkua tiedossa  :-\

Mukavahan se on koko pitkä matka istua polvet suussa. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai kirjoittaa Air Finland että "koneessamme on runsaat jalkatilat".  :o

 

Sitten annetaan lukemaksi 73-78 cm joka on kaukana runsaasta.

 

Jos 752:ssa on enemmän kun 160 paikkaa, se on eläinkuljetus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos 752:ssa on enemmän kun 160 paikkaa, se on eläinkuljetus.

Jos 180 paikkanen 757 on jo eläinkuljetuslaite niin MD11 on varmaan jo marsuhäkki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

niin ja sitte sillä bojonki 757:llä (ainakin finnair) lennetään sellasia 10h lentoja välin kautta bangokiin :thmbdn: vaikka vois käyttää vois MD-11

viimevuotinen teneriffa reissukin alkoi olla täyttä kärsimystä 4h lennon jälkeen keskellä yöllä kun boeing 757:lla mentiin

 

"Runsaat jalkatilat" Bullshittiä sanon minä! :laugh:

 

-Joonas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos 180 paikkanen 757 on jo eläinkuljetuslaite niin MD11 on varmaan jo marsuhäkki.

 

757:n ja MD-11:n välillä on kuitenkin hieman kokoeroa.

 

vaikka vois käyttää vois MD-11

 

Ei voi. Niillä on tuottavampaa tekemistä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

757:n ja MD-11:n välillä on kuitenkin hieman kokoeroa.

On toki, mutta 180 paikkanen 757 on kyllä paljon väljenmpi kuin nuo finskin marsuhäkki 11:t ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On toki, mutta 180 paikkanen 757 on kyllä paljon väljenmpi kuin nuo finskin marsuhäkki 11:t ;)

Pitää vaan muistaa että jos 227 muutetaan 180:een niin tuollai äkkiä laskien lennon osuus lomasta/nenä kallistuu noin 26%:a. Mitäköhän mahtaa olla lennon osuus Egeinä nyt Thaikun lomasta. Arvataan(korostan sanaa arvataan) vaikka 600E ja koko loma vaikka 1200E, jolloin sen hinta nousisikin noin 1355:een Egeen. Onko "tuulipukukansa" valmis sen maksamaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Otettiin vain lennot - tosin matkatoimiston kautta. Hinta silloin n. 850 e/nenu, eli varmaan tuosta suuri osa on lennon hintaa. Tai en tiedä, kuinka paljo matkatoimisto tuosta vielä rokottaa itselleen...

 

Arttu

 

Pitää vaan muistaa että jos 227 muutetaan 180:een niin tuollai äkkiä laskien lennon osuus lomasta/nenä kallistuu noin 26%:a. Mitäköhän mahtaa olla lennon osuus Egeinä nyt Thaikun lomasta. Arvataan(korostan sanaa arvataan) vaikka 600E ja koko loma vaikka 1200E, jolloin sen hinta nousisikin noin 1355:een Egeen. Onko "tuulipukukansa" valmis sen maksamaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On toki, mutta 180 paikkanen 757 on kyllä paljon väljenmpi kuin nuo finskin marsuhäkki 11:t ;)

 

Jos nyt unohdetaan kaikenmaailman lippalakkikuljetukset ja muistetaan, että maailmalla 757-200 lentää muutakin kun charteria.

Continentalin 752:ssa on 175 tuolia kahdessa luokassa.

Tilaa on 31" economyssä ja 55" busineksessa.

MD-11 Finnairilla tarjoaa economyssa 32" ja busineksessa 63".

Marsuhäkiksi AY:n MD-11:sta voi kutsua peräpäästä jonne pääsee halvimmilla lippuluokilla ja jossa on 3+4+3 kaava. Yleinen kaava on myös se, että marsuhäkeissä ei ole businessluokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airfinlandin penkit selkänojat on muistaaksenin pikkasen paksummat kun vertaa finskin penkkeihin. ei sillä, että olisivat mukavammat, vaan vievät aavistuksen verran enemmän tilaa. tästä voi johtua tuo pienempi paikkaluku.

 

219 vs. 227 ei ole kuin yksi täys rivi + 2 paikkaa jossain uloskäynnin lieppeillä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

Itsellä on matka Air Finlandilla Goaan edessä tuossa helmikuun lopulla. Mutta nyt on seuraavanlainen ongelma matkustamista koskien. Polveen on tungettu rautaa, ihan kunnossa ei mitään keppejä enää, mutta pitkää istumista se ei kestä polvet kurkussa. Mikäköhän mahtais olla tilavin paikka AF:ssä vai onko niiden mahdollista siirtää penkkejä tämmöisten tapausten kohdalla?

 

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Joo, tuollainen exit-paikka. Se kannattaa varmistaa ajoissa AF:lta, koska tunkua niille on. Tuollainen syy on varmaan ihan pätevä.

 

Arttu

 

Edit// Tai sitten pyytää jump seat -paikkaa ohjaamosta... ;D

 

Terve!

 

Itsellä on matka Air Finlandilla Goaan edessä tuossa helmikuun lopulla. Mutta nyt on seuraavanlainen ongelma matkustamista koskien. Polveen on tungettu rautaa, ihan kunnossa ei mitään keppejä enää, mutta pitkää istumista se ei kestä polvet kurkussa. Mikäköhän mahtais olla tilavin paikka AF:ssä vai onko niiden mahdollista siirtää penkkejä tämmöisten tapausten kohdalla?

 

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turha tässä on valittaa, jos kuitenkin loppujen lopuksi menee sille reissulle sillä seiväsmatkakarjavaunulla.

Kaikki lomalentoja harjoittavat lähinnä vain miettivät keinoja saada enemmän istuimia sinne matkustamoon, kun tietävät kansalaisten kuuliaisesti ahtautuvan sinne, vaikka hammasta purren.

Taikkuihin pääsee myös reittilennoilla, ja sen pitkän legin voi lentää vaikkapa ykkösluokassa, jos Finnairin "palvelukonsepti" ei innosta. Mutta siitä niinkuin melkein mistä tahansa muustakin "paremmasta" pitää maksaa. Ilmaista juustoa on vain hiirenloukussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No no... Turha hikeentyä. Tässähän vaan puolustetaan kuluttajien oikeuksia. Ahtaiden istuimien on todettu edesauttavan myös laskimotukosten syntyä, joten mukana on myös terveydellinen aspekti. Tokihan matkustaisin 1. luokassa, jos talous sallisi. Veikkaan, että suurin osa suomalaisista on samassa tilanteessa. Silti ei ole pakko tyytyä aina kaikkeen, mitä saa... ::)

 

Arttu

 

Turha tässä on valittaa, jos kuitenkin loppujen lopuksi menee sille reissulle sillä seiväsmatkakarjavaunulla.

Kaikki lomalentoja harjoittavat lähinnä vain miettivät keinoja saada enemmän istuimia sinne matkustamoon, kun tietävät kansalaisten kuuliaisesti ahtautuvan sinne, vaikka hammasta purren.

Taikkuihin pääsee myös reittilennoilla, ja sen pitkän legin voi lentää vaikkapa ykkösluokassa, jos Finnairin "palvelukonsepti" ei innosta. Mutta siitä niinkuin melkein mistä tahansa muustakin "paremmasta" pitää maksaa. Ilmaista juustoa on vain hiirenloukussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän tässä mitään hikeennytty. Partsun ovi on auki ja raikasta ilmaa pukkaa sisään ;D

Mitä tulee laskimotukoksiin, niin se tieto on tänä päivänä aika lailla kaikkien matkustavaisten hallussa. Ja siitä huolimatta menevät sinne economy-puolelle.

Mikseivät hoida hommaa haulikolla ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan siksi, ettei ole varaa mennä tilavammassa luokassa, ja koska kaikilla ei ole aseenkantolupaa. Minullakaan... ;D

 

Arttu

 

Eihän tässä mitään hikeennytty. Partsun ovi on auki ja raikasta ilmaa pukkaa sisään ;D

Mitä tulee laskimotukoksiin, niin se tieto on tänä päivänä aika lailla kaikkien matkustavaisten hallussa. Ja siitä huolimatta menevät sinne economy-puolelle.

Mikseivät hoida hommaa haulikolla ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turha tässä on valittaa, jos kuitenkin loppujen lopuksi menee sille reissulle sillä seiväsmatkakarjavaunulla.

Kaikki lomalentoja harjoittavat lähinnä vain miettivät keinoja saada enemmän istuimia sinne matkustamoon, kun tietävät kansalaisten kuuliaisesti ahtautuvan sinne, vaikka hammasta purren.

Taikkuihin pääsee myös reittilennoilla, ja sen pitkän legin voi lentää vaikkapa ykkösluokassa, jos Finnairin "palvelukonsepti" ei innosta. Mutta siitä niinkuin melkein mistä tahansa muustakin "paremmasta" pitää maksaa. Ilmaista juustoa on vain hiirenloukussa.

 

Niin kyllähän sieltä varmaan voisi ottaa pari vessaa pois, sais varmaan 2 ellei 2 riviä lisää. ja jos vaikka pöydät vaihdettaisiin Embraer tyyppisiin kaarevareunaisiin voitaisiin varmaan joka välistä napsaista se pari senttiä pois...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo... Air Finlandin lennolla Sharmista Helsinkiin oli yhteensä 4 vessaa. Olutta kittaava kansa jonotti välillä melko pitkiäkin aikoja vessaan. Mielessäni oli koko ajan katastrofi vatsataudista, joka pakottaisi vielä useammat etsimään kiireellistä helpotusta. Joku semmonen lienee joskus koettu Finnairin pitkällä lennolla ?

 

Arttu

 

 

Niin kyllähän sieltä varmaan voisi ottaa pari vessaa pois, sais varmaan 2 ellei 2 riviä lisää. ja jos vaikka pöydät vaihdettaisiin Embraer tyyppisiin kaarevareunaisiin voitaisiin varmaan joka välistä napsaista se pari senttiä pois...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LOMALENNOT

 

Olen 167 cm pitkä persjalkainen suomalainen. Pärjään hyvin Finnairin Boeing 757 lomalentokoneissa.

 

Istuin kerran Futuran Boeing 737-800:n takinmaisella oikeanpuolesella käytäväpenkillä. Hattuhyllyllä penkkini yläpuolella oli lentokoneen videonäyttöjen ohjausyksikkö. Siitä vastaava nätti espanjalainen lentoemäntä joutui vähänväliä kiipemään tuolini reunalle yltääkseen tekemään kulloinkin tarvittavia säätöjä. Hänen niin sanottu konehuoneensa oli aivan naamani vieressä. Mietin mitähän minulle tapahtuisi jos nuolaisisin hänen mekkoonsa strategiseen kohtaan märän jäljen ja kertoisin etten pystynyt hillitsemään itseäni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh ! ;D Kokeilemallahan se olisi selvinnyt. Tosin veikkaan, että tuloksena olisi ollut kipeä poski... :P

Tokihan matkan viihdyttävyys riippuu aina tarjottavasta in-flight entertainmentista. Hyvillä viihdykkeillä pärjää ahtaammissakin olosuhteissa - ellei sitten ole oma vaimo mukana... :o

 

Arttu

 

LOMALENNOT

 

Olen 167 cm pitkä persjalkainen suomalainen. Pärjään hyvin Finnairin Boeing 757 lomalentokoneissa.

 

Istuin kerran Futuran Boeing 737-800:n takinmaisella oikeanpuolesella käytäväpenkillä. Hattuhyllyllä penkkini yläpuolella oli lentokoneen videonäyttöjen ohjausyksikkö. Siitä vastaava nätti espanjalainen lentoemäntä joutui vähänväliä kiipemään tuolini reunalle yltääkseen tekemään kulloinkin tarvittavia säätöjä. Hänen niin sanottu konehuoneensa oli aivan naamani vieressä. Mietin mitähän minulle tapahtuisi jos nuolaisisin hänen mekkoonsa strategiseen kohtaan märän jäljen ja kertoisin etten pystynyt hillitsemään itseäni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo... Air Finlandin lennolla Sharmista Helsinkiin oli yhteensä 4 vessaa. Olutta kittaava kansa jonotti välillä melko pitkiäkin aikoja vessaan. Mielessäni oli koko ajan katastrofi vatsataudista, joka pakottaisi vielä useammat etsimään kiireellistä helpotusta. Joku semmonen lienee joskus koettu Finnairin pitkällä lennolla ?

 

Arttu

 

 

 

Finnairin bojoissa on myös 4 vessaa. Sillointöllöin on myös käynyt niinkin että vessat on jääneet tyhjentämättä ja sitten on ollu kuivempi lento tarjoilujen suhteen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen mielenkiinnolla seurannut tätä "marsuhäkkikeskustelua" ja on pakko todeta, että suurin osa palautteesta menee ehkä hieman väärään osoitteeseen, eli lentoyhtiölle.  Miksi?  No, charter-lennothan, kuten kaikki tiedämme, on etukäteen tavallisesti matkanjärjestäjän maksamia lentoja.  Toki on olemassa myös part-chartereita, jossa lentoyhtiö myy kiintiön ulkopuolisia paikkoja itse eteenpäin.  Charter-lento perustuu siis solmittuun sopimukseen ja sopimus määrittää, mitä tuote sisältää.  Matkanjärjestähän siitä hyötyy, että saa vietyä mahdollisimman paljon asiakkaita yhdellä ostamallaan koneella.  Näissä sopimuksissa matkustajamäärä (full-chartereissa) ei ole välttämättä lainkaan määrääävä tekijä.  Näin varsinkin pidemmillä lennoilla.  Jos matkanjärjestäjä haluaa, se saa vaikka 180 istuinpaikkaa confatun version.  Kysymyshän on vain siitä, minkälainen sopimus tehdään, niinkuin kaikessa muussakin elämässä.  Yhtiöillä on, niin ikävältä kuin se kuulostaakin, paineita vain nostaa matkustajapaikkamääriä entisestään.  Syynä ei ole lentoyhtiön ahneus sinällään, vaan pysyminen mukana tarjouskilpailussa.  Edelliseen perustuen, mitä näette seuraavassa yhtälössä:

 

1. TUI 234 paikkaa (muistaakseni)

2. Finnair 227 paikkaa

3. Air Finland 219 paikkaa

 

Jos kuvittelisitte pelaavanne lentoyhtiöversiota suositusta monopolipelistä, millä näistä kulkisi eniten matkatoimistolle maksavia asiakkaita kohteeseen...  Monet palstalaiset ovat enemmän tai vähemmän markkinatalouden kanssa tekemisissä ihan työkseenkin ja samat lait pätee luonnollisesti myös lentoyhtiöbisnekseen.  Tarjouskilpailun voittaja saa kyseisen reitin itselleen matkanjärjestäjältä.  Ajoittain vain tuntuu, että keskustelu täällä ei ota tätä realiteettia huomioon.  Kritiikkiä matkustusoloista saa ja tuleekin antaa, se vain kannattaa kohdistaa oikeaan paikkaan.  Pitäisikö perustaa poliittinen puolue "Enemmän jalkatilaa rp" tai vastaavaa?  Pelkkä asian päivittely tuskin muuttaa mitään.  Voimme tietysti spekuloida, että jos olisi sellainen matkanjärjestäjä, joka pyytäisi enemmän hintaa ja tarjoaisi enemmän matkustusmukavuutta.  Kaunis ajatus, mutta kyllä siellä on aika tarkat markkinatutukimukset jotka kertovat, mitä ihmiset ovat todellisuudessa valmiita maksamaan.

 

Ahtaus on ekologista  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka mielellään Finnair suostuu siihen, että esim. Aurinkomatkat haluaa 757:n 210 paikkaisena, Lomamatkat vaikka 216 paikkaisena ja Tjäreborg 230 paikkaisena ? Kuitenkin kun on suunniteltu lennot niin, että mielellään tunnissa tai kahdessa tapahtuu Helsingin päässä vaihto ja uuteen kohteeseen lähtö, jos ei öitä lasketa... Kyllä se on enemmän lentoyhtiöstä kiinni, miten ahtaasti he tuolit laittavat. Onhan 757 Finnairilla entistä enemmän myös one-class reittilentokoneena...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään