Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Noniin, sitten se uhkaamani toinen osa: Samuin saarelta. Täytyy taas sanoa, että havaittavissa on puhkipalamista, ja potkurien seisahtuneisuutta, sekä lievää pehmeyttä osassa kuvia, mutta toivottavasti tuovat edes hieman piristystä tänne lokak... siis tammikuun keskelle. Ensimmäiseksi muutama Chawengin rannalta löhöillessä bongattu heittolaukaus. 8) 1. HS-PGG "Chang" laskeutumassa. [ attachment removed ] 2. HS-PGB "Phuket" samoin. [ attachment removed ] 3. HS-PGR "Luang Prabang" eli sama yksilö, jolla saavuin saarelle. [ attachment removed ] 4. Näkymää Chawengilta. Em. kone hetkeä myöhemmin taustalla. [ attachment removed ] 5. HS-PGO "Angkor" Nousussa radalta 17. [ attachment removed ] 6. Next stop: Airport Hieman arvelutti kenttää kohti matkatessa, että näinköhän siellä kovinkaan lähelle pääsee... Noh, parkkipaikalta saattoi kuitenkin kävellä lähes minne tahansa. Kävin tsekkaamassa uudelleen matkatavarahihnan, chek-in tiskit, ravintolan, vessat, kaikki. Ei missään vaiheessa mitään kyselty vaikka tepastelin oikeasti matkustavien joukossa. Tyydyin sitten kuvailemaan siinä ensimmäiseksi eteen sattuneella paikalla. [ attachment removed ] 7. Ei voi erehtyä terminaaleista. Muutama hassu kioski vieretysten. [ attachment removed ] 8. Sitten viimein. Angkor saapuu Bangkokista ja todellakin henkeäsalpaava kokemus itselleni. Niin läheltä ja ei ollut edes verkkoaitaa välissä. Täällä riittäisi 3x zoomikin joten omalla 12x oli melkoista herkuttelua. [ attachment removed ] 9. Chang vetää perään. Vähän suttunen näin läheltä otetuksi. Johtunee manuaaliasetuksista, on vielä vähän treenattavaa... [ attachment removed ] 10. ... [ attachment removed ] 11. Tapanani on ollut ujuttaa joukkoon silloin tällöin yksi "melko järkytys" ja tämä saa kunnian olla se tässä topicissa. [ attachment removed ] 12. Ja edelleen Angkor... [ attachment removed ] 13. Luang Prabang just seconds before touchdown! 8) [ attachment removed ] 14. Jotkut sanovat, etteivät pidä pohjaniiteistä, mutta entäs jos niissä on väriä enemmän, kuin koko Vantaassa yhteensä? [ attachment removed ] 15. HS-PGQ "Sukhothai", tässä topicissa ennennäkemätön yksilö. Juuri laskeutunut. [ attachment removed ] 16. Siin ja siin, onks horizontti vinoos vaiko eiköö? [ attachment removed ] 17. Sukhothai ei pitänyt pikku-pilastani ja kääntyi pyllistääkseen. [ attachment removed ] 18. Lentokenttäbussien bongaajille tämä voi olla mielenkiintoinen. Eipä tuonne Scaniapataljoona olisi sopinutkaan. [ attachment removed ] 19. Ja jottei kalusta vaan ala kyllästyttämään, niin heitetään väliin heittolaukaus. HB-IGI, jälleen Sveitsiläisiä... ??? [ attachment removed ] 20. En ollut ainut koneista kiinnostunut. [ attachment removed ] 21. Sehän tulee päälle! [ attachment removed ] 22. Angkor vielä cleared for takeoff. [ attachment removed ] Eli niille, jotka eivät tiedä, Bangkok airwaysilla on 4 kpl B712:a. Ne on kaikki nimetty erikseen ja jokaisella on omanlaisensa väritys. Itse sain kuvatuksi kaikki, yhtä lukuunottamatta. Ja se yksi oli juuri se, minkä olisin eniten halunnut. Nimittäin värikkäin versio, ja nimeltään "Samui". Mutta jotain jätettävä tulevillekin vuosille. Allekitjoittanut toivottelee onnellista alkanutta vuotta koko foorumin poppoolle! Tuli taas osaltani varmaankin kuvakiintiö täyteen vähäksi aikaa. Heitelkäähän kommentintapaisilla. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Pääsisipä tuonne lämpöiseen ja vielä noille paikoille . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Kiitos Lauri ! Noita kuvia katsellessa unohtuu huomenna odottava helvetti B757:n kabiinissa... Arttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Kiitos Lauri ! Noita kuvia katsellessa unohtuu huomenna odottava helv**** B757:n kabiinissa... Arttu Kiitos itsellesi! Joutaa unohtuakin. :'( Kanarian 6h on jo tuskan äärirajoilla ja sulla tuplamatka... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Mahtava setti! Itse kenttä näytti samalta kun -98. Koneisiin ovat laittaneet rutkasti lisäväriä, onko PG:llä enää edes koneita "normi" kaaviossa? En nyt muista niitä BKK:sa kaan nähneeni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Menisköhän kuvan 20 vasemman reunan palmut läpi suomalaisesta estevaratarkastelusta? Kovin lähellä näyttää olevan kiitotietä vai tekeekö vain kuva silmälle tepposet? Mites ne puskat siinä samassa kuvassa... oisko niistä periaatteessa voinu kävellä läpi kiitotielle vai oliko siinä vielä joku kiinteämpi aita välissä? Hienoja kuvia ja mukavan näköisiä paikkoja. Kiitos Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 No on tää kyllä ihan väärin olla täällä pimeässä ja vesisateessa... Kun voisi tuolla palmujen alla notkoilla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Tuosta paikasta olen josku A.netistä katsellut kuvia kuola huulesta valuen ja ilmeisesti sinä pääsit sinne toteuttamaan haaveita (ainakin minun) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Mukavan näköisiä kuvia, hyvin olit spottauspaikan valinnut, keskelle tätä talvea... Minkäslaisella valokuvauskoneella olet muuten nuo "ampunut" lököillessäsi...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Kappas, tullutkin rutkasti kommenttia, suurkiitos kaikille vastanneille! Mahtava setti! Itse kenttä näytti samalta kun -98. Koneisiin ovat laittaneet rutkasti lisäväriä, onko PG:llä enää edes koneita "normi" kaaviossa? En nyt muista niitä BKK:sa kaan nähneeni. Tarkoitatko sellaista väritystä, missä sininen ja punainen raita kulkevat koko koneen pituudeltan kyljessä? Käsitykseni mukaan niitä ei enää ole, mutta kovin kauaa ei ole siitä, kun viimeinen sen värinen maalattiin/poistettiin. Viime talvena ainakin leinee vielä lentänyt sen värisiä Atikoita. Omasta puolestani sanoisin, että paremmat ovat nykyvärit. Menisköhän kuvan 20 vasemman reunan palmut läpi suomalaisesta estevaratarkastelusta? Kovin lähellä näyttää olevan kiitotietä vai tekeekö vain kuva silmälle tepposet? Mites ne puskat siinä samassa kuvassa... oisko niistä periaatteessa voinu kävellä läpi kiitotielle vai oliko siinä vielä joku kiinteämpi aita välissä? Oli tuossa puiden ja radan välissä kulkutie noille vaunuillekin, että lienevät tarpeeksi kaukana. Tosin mitään faktaa ei asiasta ole. Ja nuo puskat laskivat melko pitkälle ja päättyivät hyvinkin lähellä radan reunaa. Onko siellä pöheikössä jotakin kiinteämpää, jäi arvoitukseksi, sillä ei tullut mieleenkään lähteä niitä puskia rämpimään. Pääsi lähelle muutenkin. Ainakaan mitään ei kohonnut sieltä pensaikosta. Tuosta paikasta olen josku A.netistä katsellut kuvia kuola huulesta valuen ja ilmeisesti sinä pääsit sinne toteuttamaan haaveita (ainakin minun) No oli siinä vähän sellanen "elän unelmaani" fiilis , mutta ikionnellinen en ole, ennenkuin St. Maartenille pääsen. Siispä sitä odotellessa... Minkäslaisella valokuvauskoneella olet muuten nuo "ampunut" lököillessäsi...? Sillä puolenvuotta vanhalla Canonin pitkäzoomisella pokkarilla. Järkkäriä en viitsi hankkia, ennenkuin on pääomaa sen verran, että saa kerralla kelpovehkeen. Joku 400D 300mm putkella ja vakaajalla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2007 Tervicko! Upeita kuvia, totta maar! t.PR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2007 Tosi mukavia kuvia ja näköjään pääsit kans siihen ihan puskien viereen. Sanoko vartijat mitään, vai kyselitkö edes? Kyllä noita kuvia katsellessa alkaa tulla mieli lähteä taas tuonne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2007 Tosi mukavia kuvia ja näköjään pääsit kans siihen ihan puskien viereen. Sanoko vartijat mitään, vai kyselitkö edes? Kyllä noita kuvia katsellessa alkaa tulla mieli lähteä taas tuonne Kiitos, kiitos. Puskien viereen pääsin kyllä. Alussa vain innostuin niin, että meinasin rynnätä puskalle, kuin 5 -vuotias kuusen alle jouluna, mutta sitten sain itseni hillittyä ja tein "puskalle siirtymiset" aina harkitusti ja rauhallisesti. Olin pukeutunut niin turistin näköiseksi, kuin vain voi, ja huomasin, että läheisestä kopista valvottiin koko ajan silmä kovana. Kukaan ei kuitenkan sanonut mitään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2007 Kiitos, kiitos. Puskien viereen pääsin kyllä. Alussa vain innostuin niin, että meinasin rynnätä puskalle, kuin 5 -vuotias kuusen alle jouluna, mutta sitten sain itseni hillittyä ja tein "puskalle siirtymiset" aina harkitusti ja rauhallisesti. Olin pukeutunut niin turistin näköiseksi, kuin vain voi, ja huomasin, että läheisestä kopista valvottiin koko ajan silmä kovana. Kukaan ei kuitenkan sanonut mitään. Hyvä meininki, tuo on kyllä spottaajan paratiisi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2007 Hyvä meininki, tuo on kyllä spottaajan paratiisi St. Maartenin jälkeen. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2007 Kohtalainen myötätuulilasku numerossa 10 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 Tutun näköinen paikka! Sulla kävi tuuri, mun kohdalla koneet laskeutuivat aina tuonne kaukaisempaan päähän (en nyt muista numeroa), ja en saanut oikein kunnon kuvia. Tässä kuitenkin sinulle se puuttuva HS-PGP [ attachment removed ] Nousevat ATRaimet olivat jo korkealla tuolla terminaalin kohdalla [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 Kuvassa 17. tuo Boeing-mädäri kääntyy. Testailiko pilootit ihan muutenvain peräsintä vai pitääko 717:ssa kääntää peräsintä jotta kone kääntyy maassa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 Tutun näköinen paikka! Sulla kävi tuuri, mun kohdalla koneet laskeutuivat aina tuonne kaukaisempaan päähän (en nyt muista numeroa), ja en saanut oikein kunnon kuvia. Joo, yleensä aina laskeutuivat sinne Chawengin päätyyn. Juuri tuona päivänä jostain syystä tulivat kuitenkin myötätuuleen, kuten Heimo jo tuossa totesikin. Sopi minulle. Kuvassa 17. tuo Boeing-mädäri kääntyy. Testailiko pilootit ihan muutenvain peräsintä vai pitääko 717:ssa kääntää peräsintä jotta kone kääntyy maassa? Eiköhän tuo ole kääntyneenä muuten vaan, koska löytyy samanlainen kuva Angkorista, jossa peräsin ei -kääntyneenä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 ... Eiköhän tuo ole kääntyneenä muuten vaan, koska löytyy samanlainen kuva Angkorista, jossa peräsin ei -kääntyneenä. Joo, tätähän minäkin epäilin. Tulikohan pilotilla refleksi kääntää peräsintä kun kone kääntyy? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 Kuvassa 17. tuo Boeing-mädäri kääntyy. Testailiko pilootit ihan muutenvain peräsintä vai pitääko 717:ssa kääntää peräsintä jotta kone kääntyy maassa? Eikös noissa MD sarjan koneissa myös sivuperäsintä ohjata ns. "trimmilaipoilla", jolloin itse peräsin on vapaasti kääntyvä, ja tällöin koneen liikkuessa hitaasti tuuli voi kääntää sitä suuntaan jos toiseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla