Jan-Erik Andelin

Kumpi viimeiseksi DX vai uusi ajuri ?

18 viestiä aiheessa

Täällä on joskus ollut teorianmuodostusta siitä kumpi tulee laittaa viimeiseksi koneeseen, DX-päivitys vai uusi grafiikka-ajuri. Mitenpäin tuo nyt menikään ?

Erkki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sitä voi toisinpäin tehdä, ensin näyttiksen ajurit ja sitten dx tietenkin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sitä voi toisinpäin tehdä, ensin näyttiksen ajurit ja sitten dx tietenkin ;)

Käyttiksen asennus tunkaisee jonkinlaiset ajurit käyttöön, mutta sen jälkeen uusin DirectX ja sitten uusin näytönohjaimen ajuri, näin WinXP:ssä. Win98:ssa saattaa olla hyvä asentaa DirectX aina uudelleen ajuripäivityksen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteesa ei ole mitään eroa missä järjestyksessä laittaa ajurin ja dx, kohan ne nyt laittaa ja viimeiset päivitykset. Pieni tarkennus että xp asennus ei laita mitään dx_ää, se pitää sinne itse laittaa ;) Ainaki näin on home versiossa, juuri laitoin ja ensimmäisen dx:n asenssi fs9, sitten korjasin sen uusimmalla 9.1 b:llä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni tarkennus että xp asennus ei laita mitään dx_ää, se pitää sinne itse laittaa ;) Ainaki näin on home versiossa,

Tarkennetaan vähän lisää että menee oikein, XP:n asennus asentaa DirectX8:n

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voipi sitten olla mutta sillä nyt ei fs9 pitkälle potkita, ja simuhan asentaa asennuksessa automatik 9.0, siihenkin on uusi versio 9.0 b :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voipi sitten olla mutta sillä nyt ei fs9 pitkälle potkita, ja simuhan asentaa asennuksessa automatik 9.0, siihenkin on uusi versio 9.0 b :-\

Ei mitään voipi olla, vaan se on niin. Eikä simu asenna yhtään mitään, jos homman hoitaa niinkuin pitää, eli XP:n asennuksen jälkeen uusin DirectX ja uusimmat ajurit, vasta sitten asennetaan ohjelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä dx pärjää ilman uusimman dx ajamista, eihän dx8.0 ole mitään vikaa, miksi pitää ensin asentaa asennuksen jälkeen uusin dx ??

Kyllä fs9 kysyy asennetaanko dx9.0 ja sen tietenkin voi ohittaa ja turhaan sitä laittaakaa jos näytönohjain ei sitä tue ja tällä hetkellä ei ole monta mallia joka tukee dx 9.0, radeon 9600, 9800 ja gf 5900, 5700 jne. Ja korostan ettei ole väliä kumminpäin laittaa, dx vai näytiksen ajurit , kunhan tietää mitä tekee ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä dx pärjää ilman uusimman dx ajamista, eihän dx8.0 ole mitään vikaa, miksi pitää ensin asentaa asennuksen jälkeen uusin dx ??

Kyllä fs9 kysyy asennetaanko dx9.0 ja sen tietenkin voi ohittaa ja turhaan sitä laittaakaa jos näytönohjain ei sitä tue ja tällä hetkellä ei ole monta mallia joka tukee dx 9.0, radeon 9600, 9800 ja gf 5900, 5700 jne. Ja korostan ettei ole väliä kumminpäin laittaa, dx vai näytiksen ajurit , kunhan tietää mitä tekee ::)

No tämä nyt varsin kuulostaa siltä että tietää mitä tekee :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei DX9:ää tukematon näyttökortti tarkoita, etteikö se toimi jos DX9 on asennettuna, tai että DX9 olisi niiden kanssa tarpeeton. Se tarkoittaa vain, että kortista ei löydy rautatukea kaikelle, mikä DX9:ssä on mahdollista. DX on osa käyttöjärjestelmää, ei osa näyttöajuria tai FS:ää. Se on kokoelma rajapintoja, joiden kautta ohjelmat pystyvät käyttämään näyttö- ja äänikorttia yms. tehokkaammin. 9.0:n asentaminen FS:n asennuksen yhteydessä on tarpeetonta, jos kuitenkin meinaa päivittää BX9.0B:hen. Kun 9.0B on valmiiksi asennettu, ei simun asennus asiasta edes kysele, ja säästyy sekin aika.

DX on, ainakin periaatteessa, aina alaspäin yhteensopiva, eli DX9.0B sisältää kaiken, mikä on aikaisemmissa versioissa ollut. DX:ää ei edes voi virallisesti poistaa tai downgreidata (eli asentaa vaikkapa 8.0 9.0:n tilalle), joskin siihenkin on epävirallisia työkaluja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole väittänyt että eikö näytönohjain toimi vaikka ei tue dx9.0, kyllä se toimii tietenkin, mutta ei siitä ole ns. mitään hyötyä koska se toimii parhaiten sillä 8.0 dx:llä jos on mahdollista sitä käyttää esim. pelatessa erilaisia pelejä jne. Jos fs9 asennuksessa tulee 9.0 , se sitten pitää laittaa koska fs9 ei toimi ilman sitä, tästähän on kysymys.

Jätän nuo ns. Captainin heitot sitten ihan omaan varjoonsa, jos haluaa itseään korostaa noilla heitoilla, niin ole hyvä vaan tämä on vapaa maa, saa munata itsensä kuinka haluaa :P :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka täällä korostaa ja mitä, käsittämätön vastarannan kiiski...tässä ole muuta tehty kuin korjattu sinun antama väärä informaatio, ja korjaukseen sinä kuittasit että "Voipi sitten olla mutta", siinä ei perkele ole mitään muuta muttaa kuin yks Mustonen >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt sinä sitten munasit itsesi Captain :-X

Ja vieläkin vaan on pakko paukuttaa turpaa, eikö se millään pysy kiinni? Aina pakko saada se viimeinen sana sanottua, niinhän tuo on tullut tässä havaittua viimeaikoina. Ja munaamisesta, profiilista pääsee mukavasti katsomaan ihmisen lähettämät viestit, noita sinun juttujasi oli erinomaisen mielenkiintoista lueskella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä sinä olet minua arvostelemaan ja jos jutut ei herraa mielytä onhan olemassa sinulle Kultapossukerho, kiukkuttele siellä ja sinne sinä sovitkin parhaiten, et aikuisten miesten seuraan ;D Ja sinä nyt et ainakaan minua voi estää "turpaa" soittamasta, ei riitä sinun paukut siihen, komenna akkaasi jos sinulla edes on sellaista

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä sinä olet minua arvostelemaan ja jos jutut ei herraa mielytä onhan olemassa sinulle Kultapossukerho, kiukkuttele siellä ja sinne sinä sovitkin parhaiten, et aikuisten miesten seuraan ;D

Minä arvostelen sinua tasan tuosta halveksivasta asenteestasi, tavasta jolla mollaat kun muita, et taida edes sitä huomata....ei ole alunperinkään kyse miellyttääkö sinun jutut vai ei, en ole täällä persettäsi nuolemassa ja tähän asti olen vaan ihmetellyt tyyliäsi...nyt kun osui kohdalle niin sinä et minun suuta tuki tuolla ylimielisellä asenteellasi, täältä tulee takaisin ja aina kertoimen kanssa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sinä nyt et ainakaan minua voi estää "turpaa" soittamasta, ei riitä sinun paukut siihen,

Mutta minullapa riittää. Minä pistän tämän lukkoon, ennenkuin menee totaalisesti liian pitkälle. Liian pitkällehän tämä jo meni...

komenna akkaasi jos sinulla edes on sellaista

Ja hieno "akka" Karilla onkin. Erittäin hieno ihminen, kuten myös Kari itse ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.