Ilkka Toivanen

LIAS´95

9 viestiä aiheessa

Kun tuolla toisessa ketjussa puhuttiin diaskannereista, pitihän sitä kokeilla omaansa. Joku aika sitten kaivoin pokkariksikin kutsutulla muovilaatikolla kuvattuja Ifissä tms. kehitettyjä negaliuskoja, ja testasin tuleeko omalla monitoimikoneella tuosta skannauksesta mitään.

Tornado

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaguaari

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

A-10 Thunderbolt II, muistaakseni jostakin Balkanin rintamalta

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Alpha Jet

[ attachment removed ]

Harrier

[ attachment removed ]

HW-339

[ attachment removed ]

MGB ja DC-3

[ attachment removed ]

Transall

[ attachment removed ]

ja sen motti

[ attachment removed ]

Hercules

[ attachment removed ]

2 kpl Mustangeja

[ attachment removed ]

Spitfire

[ attachment removed ]

Jyrki Gauntletilla

[ attachment removed ]

ja sokerina pohjalla Kettusen Jorman Nieuport 17 -replika OH-U323, joka on Kaakkois-Suomen Ilmailumuseolla

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin rupuisen näköisiä nuo Jaguar ja Harrier, Jaguaarissa luulisi ajokilometrejä olevan aika runsaasti. Spitfiren kun kerran näkisi livenä niin voisi kuolla onnellisena...

Mielnkiintoisia kuvia, kiitos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missäspäin kyseinen "tapahtuma" oli?

Lappeenrannassa. Ainut näytös Suomessa jossa olen nähnyt oikeen ww2-dogfight-näytöksen. Harmi että paikalle lupailtu BF-109 jäi tulematta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei!

Muistelen olleeni perheen kanssa katsomassa näytöstä. Silloin näki livenä ensimmäistä kertaa monta konetta. Muistaakseni lauantain kelit olivat kuvien mukaiset - melkein kesäisen lämpimät, mutta sunnuntai-aamuna (taisi vielä olla äitien päivä) alkoi sataa lunta ja taisi mennä näytöksen loppuosa pipariksi! Korjatkaa, jos olen väärässä!

Pitänee kaivaa valokuvat (tai diat) esiin ja katsoa, mitä itselle tarttui noilta päiviltä.

Terveisin Reijo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei!

Muistelen olleeni perheen kanssa katsomassa näytöstä. Silloin näki livenä ensimmäistä kertaa monta konetta. Muistaakseni lauantain kelit olivat kuvien mukaiset - melkein kesäisen lämpimät, mutta sunnuntai-aamuna (taisi vielä olla äitien päivä) alkoi sataa lunta ja taisi mennä näytöksen loppuosa pipariksi! Korjatkaa, jos olen väärässä!

Pitänee kaivaa valokuvat (tai diat) esiin ja katsoa, mitä itselle tarttui noilta päiviltä.

Terveisin Reijo

Kyllä olet aivan oikeassa noiden säiden suhteen. Itse satsasin nimenomaan tuohon sunnuntaihin, ja olin tyytyväinen kun kuulin lauantain sään. Sitten su-aamulla valkeni totuus; räntää tuli niin s...nasti koko päivän, näytökset peruttu ja static-koneet lumikerroksen alla..... Ei hjuva... :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla