Guest härpätin

Päivittämässä konetta

25 viestiä aiheessa

Moi!

Nyt olen siirtymässä uudempaan teknologiaan. Tällaista olen ajatellut kaveri avustuksella. Onko toimiva ja riittävä myös FSX:lle.

"Lasketaanpa nyt sen 500 euron mukaan vaikkapa seuraavasti:

1) Muisti PQI*, DDR2/667, 1 GB, 94 €

2) Prosessori AMD** Athlon 64 3800+ AM2, 104 €

3) Emo Asus M2N4-SLI, 74 €

4) Näytönohjain Gainward 7900 GS, 209 €."

Pyydän kommenttia.  :-\

Vääntääkö myös Matroxin Triple head to go:ta kohtuullisilla täysillä/resoilla?

Onko tuplaytimisestä jotakin lisähyötyä nyt tai tulevaisuudessa?

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuplaydin on ihan ookoo, ei ainakaan huononna tilannetta.

Mutta tuo näyttis taitanee kuolla heti kättelyssä FSX:n alle, hinnallisesti sopivan raja menee about 500 € kohdilla.. esim joku 8800GTS.

Sun budjettis kylläkin kärsii hiukan jos FSX:llä haluat lennellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuplaydin on ihan ookoo, ei ainakaan huononna tilannetta.

Mutta tuo näyttis taitanee kuolla heti kättelyssä FSX:n alle, hinnallisesti sopivan raja menee about 500 € kohdilla.. esim joku 8800GTS.

Sun budjettis kylläkin kärsii hiukan jos FSX:llä haluat lennellä.

Onko noin, että edullisemmalla näyttiksellä ei tee mitään? Eikö, edes pienillä resoluutioilla?

Toisaalta kiinnostaisi hankkia isompaa näyttöäkin piakkoin muutaman kk:n päästä. Vaihtoehtoina on mietinnässä 22" LCD. Onko siinä jotakin huonoa kun on noin halpa? Verkkis:

"Monipuolisilla ominaisuuksilla varusteltu huippunäyttö Acerilta.

Näytön koko: 22" Wide

Kirkkaus (cd/m2): 300

Kontrasti (x:1): 700:1

Vasteaika (ms): 6

Katselukulmat (h/v): 170/160

Tarkkuus: 1680x1050

Suojaustaso (TCO): 03

Paino jalustalla (kg): 5

Liitännät: VGA

Takuu: 3v

Mukana toimitettavat kaapelit: virtajohto/VGA

Takuu: 36 kk

Linkit:   

Acer tuotekoodi: ET.E16WE.003

Saatavuus: tulossa 18.01.2007 

Hinta: 348.90 € (sis alv.) "

Toisena vaihtoehtoina on Matroxin näytönjakajat Dual tai Triple head to go. Millaista näyttistä noille pitää olla?

Ja miten vakavasti otettavissa on Nvidian SLI-systeemi? Kannattaako siihen satsata?

Miltä tällainen vaihtoehto vaikuttaa: Ostetaan nyt GF 7900GS ja pelaillaan FS2004:sta. Kesällä hankitaan isompi näyttö (22") tai kaksi (2x19") jopa kolme "3x19" näytönjakajan kanssa ja SLI:llä kytketty toinen 7900 GS vauhdittamaan FSX:ää? Toimiiko ja miten? Tiedän kyllä, ettei sitten ole DirX10:iä käytössä. Nuo 8800:set ovat varmaan loistavia mutta niiden hinta on murskaava >:( .

Jos ostan SLI-emon voiko siinä käyttää kahta erilaista GeForcen näyttistä ilman SLI-toimintoa? Voiko näin käyttää yhdellä näyttiksellä visuaalia (vaikka em. näyttöjä) ja toisella näyttiksellä mittaristoa kahdella 17" CRT:llä. Tuo SLI-kytkentä mahdollistanee vain yhden näytön käytön? Voiko Matroxin pulikoita ajatella yhdeksi näytöksi?

Sitten asiasta toiseen. Oletteko käyttäneet mm. Logitechin erikoishiiriä? Onko niillä hyvä käyttää virtuaaliohjaamoa?

Aiptek Optical Pen Mouse - kynähiiri.

Mullistava tapa työskennellä! Aiptek kynähiiri suoriutuu mainiosti tavallisista hiiren tehtävistä ja on aivan omaa luokkaansa esityksissä ja kuvia piirtäessä. 512 painetasoa ja korkean tason optinen järjestelmä. Kynässä on myös scroll-pyörä joka helpoittaa kuvan vieritystä ym.

Takuu: 12 kk

Linkit:  www.aiptek.com.tw/english/pr... 

Aiptek tuotekoodi: 500002

Saatavuus: arvio: 2-4 vkoa 

Hinta: 47.90 € (sis alv.)

ja...

Logitech Trackman Wheel Optical - pallohiiri, retail - myymäläpaketoitu.

Tämä on muotoiltu, tyylikäs trackball - ei rasita kättä niinkuin hiiri. Peukalokäyttöisessä pallohiiressä yhdistyvät pidempäänkin käyttöön tarvittava käyttömukavuus ja Marble tunnistinteknologian ylivoimainen toimivuus.

Takuu: 12 kk

Linkit:  www.logitech.com/cf/products...

www.logitech.com/cf/products... 

Logitech tuotekoodi: 904353-0909 / 1384TRACKWHE

Saatavuus: arvio: 2-4 vkoa 

Hinta: 36.90 € (sis alv.)

Voi, voi kun näitä kysymyksiä taitaa olla enemmän kuin vastauksia :-\

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä on sellaisia kysymyksiä joihin ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta. Omassa koneessa on ohjaimena edelleen Radeon 9250 ja hyvin FSX:kin pelittää... Jos olet päivittämässä vanhaa rautaa, ensimmäinen tarkistettava on virtalähteen kunto. Ihan uusimmat näytönohjaimet vaativat virtalähteeltä vähintään 400W tehoreservin. Muistaakseni ATI:n X1600 taitaa pyöriä vielä 350 wattisella, sitä vikkelämmät vaativat enemmän potkua. DirectX 10 korteista on kyllä lähikuukausina tulossa myös niitä keskisarjan malleja. Hinta tippuu aluksi ehkä satasen pari.

Ja tuplaytimestä on toistaiseksi hyötyä aika vähän mutta kehitys menee kyllä vahvasti sinne suuntaan. FSX osaa käyttää rinnakkaisprosessoria nyt vain maisemadatan lataukseen. Intelin tuplaydinprosessorit taitavat olla ominaisuuksiltaan ylivertaisia AMD:n vastaaviin verrattuna. Intel on selvästi niskanpäällä ja AMD taitaakin panostaa suosiolla suoraan neliytimisiin.

Näytön valinta on sitten hyvinkin tarve- ja tottumuskysymys. Käy vertailemassa laitteita ihan paikan päällä, jos mahdollista. Kannattaa lukea näyttöjen spekseistä myös kohta virrankulutus. Vanhemman sukupolven näytöt kuluttavat enemmän virtaa, kuin uudet. CES 2007 hilavitkutinmessuilla ViewSonic esitteli juuri uuden mielenkiintoisen 20"/22" näytön. Malli ovat tulossa kauppoihin kevään aikana, hintaluokka $349/$449. ViewSonic Press Releases.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omassa koneessa on ohjaimena edelleen Radeon 9250 ja hyvin FSX:kin pelittää...

Tämä nyt ei yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa.

Hyvät herrat, on vähän epämääräistä sanoa että hyvin pelittää kun tässä on kyse erittäin henkilökohtaisista mieltymyksistä. Tuolla näyttiksellä FSX pyörii "hyvin" jossain 50% detail asetuksilla, todennäköisesti ilman uutta "vesi mallinnusta" ja todellakin ilman bloom efektiä. Minä en sanoisi FSX pyörivän hyvin ennen kuin asetuksista on yli 80% täysillä. Alle tämän simu on käytännössä melkein sama kuin FS2004.

Toimiihan se toki, ei siinä mitään, mutta FSX on uusi simu ja se vaatii uutta rautaa jotta siitä saa jotain enemmän irti kuin aiemmista versioista.

Minusta näissä ohjeissa kannattaa olla varovainen kun kuitenkin joku on käyttämässä joskus vähiä ja kovalla työllä ansaittuja euroja uuteen koneeseen tai päivitykseen.

Henkilökohtainen mielipiteeni on että sinnitelkää nykyisillä koneilla vielä kesään asti, silloin voisi olla jo enemmän kokemusta uusista palikoista ja enemmän rautaa tarjolla halvempaan hintaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvät herrat, on vähän epämääräistä sanoa että hyvin pelittää kun tässä on kyse erittäin henkilökohtaisista mieltymyksistä...

Henkilökohtaisistapa hyvinkin joten ei aleta siitä kinaamaan. FSX ei taida kuulua edes kymmenen käytetyimmän ohjelman joukkoon omassa koneessa eikä sitä todellakaan ole rakennettu lentosimun ehdoilla mutta silti suorituskyky riittää minulle. Hyvin pyörii, usko pois... En silti suosittele, että kukaan enää hankkii 9250:aa uuteen koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytön koko: 22" Wide

Liitännät: VGA

Minä jättäisin tuon kauppaan. Kannattaa valita näyttö, jossa on DVI-liitin.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksistanne! :)

Näin minäkin arvelin, että jokin vikahan tuossa näytössä on koska tuohon hintaan kauppaavat. :(

En ollut varma mutta olen, koska olen saanut kivasti palautetta täältä ja YV:llä.

Olikos kokemuksia noista erikoishiiristä?

Onko Touch Screenejä windowsille saatavana jostakin käytettynä ja edullisesti? Nuo uudet ovat varsin "tyyriitä".

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin pyörii, usko pois... En silti suosittele, että kukaan enää hankkii 9250:aa uuteen koneeseen.

Ohjain on täysin riittämätön FS2004:n pyörittämiseen edes kohtuullisella nopeudella. Älkää uskoko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se kuinka peli pyörii ja miltä graffat näyttää, on ihan henkilöstä kiinni. joku voi olla hyvinin tyytyväinen kun vaikka olisikin kuinka karsitut efektit jne ja vähän nykisi tietyissä tilanteissa.

Toiset taas haluaa että kaikki on tapissa eikä ruudunpäivitysnopeus tipu alle 60 missään vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ohjain on täysin riittämätön FS2004:n pyörittämiseen edes kohtuullisella nopeudella. Älkää uskoko.

Ole uskomatta. En ole edes aikeissa päivittää näytönohjainta mihinkään toiseen. Tuli mieleen, että eikö ole edesvastuutonta kehottaa ketään hankkimaan vähillä rahoilla uusinta uutta, koska ei FSX toimi "hyvin" niilläkään. Menee vielä ainakin vuosi, ennen kuin kaupoista saa sellaista rautaa, että ohjelman asetuksia voi vapaammin säädellä lähelle maksimia. Ja aina löytyy joku lisäosa, joka lyö koneen kyykkyyn vielä sittenkin. Niin kaikkia ei todellakaan kiinnosta se säihky ja kimalle. Lennon simulointi onnistuu täydellisesti ilman niitäkin.

Uusista 22" näytöistä vielä. Dell launches E228WFP 22-inch widescreen LCD, Viewsonic releases VX2055, VX2255 webcam-integrated LCDs [via RSS fabriek].

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:o No niin... peli poikki! Ei kinata enään onko em. näyttis riittävä, en ole sellaista hankkimassa. Jos se jollekin riittää niin se on hyvä juttu.

Tuosta koneen päivityksestä kokonaisuutena luin PC Pilotista, että FSX:n toimivat minimivatimukset ovat seuraavat:

- pros P4 3,0 MHz

- 1 Gb

- PCI-E joko X1950XTX tai GeForce 7950 GTX 512Mb

- nopea erillinen kovalevy

Voitteko yhtyä em. lausuntoon?

Onkos kokonaan huono ostos GeForce 7900 GTO? Jossakin testissä (vissiin MB) sitä kehuttiin kovasti. Millaisilla asetuksilla sillä voi ajella? :-\

Sattui silmiini myös noita 3D-laseja. Mistä siinä on oikein kyse? Miltä kuva mahtaa näyttää vaikka 22" LCD:llä?

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Nyt olen siirtymässä uudempaan teknologiaan. Tällaista olen ajatellut kaveri avustuksella. Onko toimiva ja riittävä myös FSX:lle.

4) Näytönohjain Gainward 7900 GS, 209 €."

Pyydän kommenttia.  :-\

Moi! Oli pakko pompauttaa tämä puu näin 4 kuukauden, uusien tietojen jälkeen, :D Hyvin näyttää 7900GS pärjäävän nykyisissä vertailuissa FSX:lle: Testi

Päihittää kyseisessä vertailussa kaikki muut kortit..

RiPa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Nyt on kone päivitetty ja hyvin ainakin FS 2004 pyörii. :)

Ostin sitten seuraavanlaista tavaraa:

- Emo Asus M2N4-SLI,

- pros. AMD Athlon 64 X2 3800+,

- 667Mhz 1 Gb muistia,

- "isompi" kovalevy ja

- Club 3D Nvidia 7900 GS näyttis.

Lisäksi hankin Logitechin Trackman Wheel hiiren ja 21" CRT-näyttöjä useita.

Budjetti heilahti yli mutta ostin noita tarvikkeita "vähitellen ja halavalla".

Nyt on kiva lennellä jouhevasti 2560x960 "näytöllä". Hiiri on mielestäni oikein hyvä simukäyttöön.

Ainoa huonopuoli on tuon emon USB-ongelmat. Se ei mm. tunnista kolmesta USBAxis korteista kuin yhden.  :(

Timppa

PS  Jaa... pitäiskös sitä ostaa sitten se FSX kun on "sopivat" vehkeet? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Offtopic/

Aiheesta toiseen. Jos haluaa halvalla ostaa putkinäyttöjä, kannattaa kysella eri kouluista, koska monet koulut päivittävät litteisiin. Itse ostin muutaman vuoden vanhan putkinäytön 25€. Sai valita ottaako 17 vai 19 tuumaisen. Merkiltään on Compaq ja on toiminut moitteettomasti :thmbup:

Offtopic//

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Nyt on kone päivitetty ja hyvin ainakin FS 2004 pyörii. :)

Ostin sitten seuraavanlaista tavaraa:

- Emo Asus M2N4-SLI,

- pros. AMD Athlon 64 X2 3800+,

- 667Mhz 1 Gb muistia,

- "isompi" kovalevy ja

- Club 3D Nvidia 7900 GS näyttis.

Lisäksi hankin Logitechin Trackman Wheel hiiren ja 21" CRT-näyttöjä useita.

Budjetti heilahti yli mutta ostin noita tarvikkeita "vähitellen ja halavalla".

Nyt on kiva lennellä jouhevasti 2560x960 "näytöllä". Hiiri on mielestäni oikein hyvä simukäyttöön.

Ainoa huonopuoli on tuon emon USB-ongelmat. Se ei mm. tunnista kolmesta USBAxis korteista kuin yhden.  :(

Timppa

PS  Jaa... pitäiskös sitä ostaa sitten se FSX kun on "sopivat" vehkeet? ;)

Moro Timppa! Mulla kohtuu samanlainen kone, muistia vaan enempi ja prossuni on sinun prossun isoveli, :) Onko tuo näytönohjain nyt hyvä vai ei? Paljon framet TÄYSILLÄ asetuksilla? Saisko muutamat kuvat? Ostan nimittäin mitä suuremmalla todennäköisyydellä ton, vaikka mulla FSX onkin.. Luulis että FSX-pyörii piruvie, ja mulla kaiken kukkuraks 15" näyttö  ;D. Noh, toki ostan isomman näytön mutta syssymmällä..

RiPa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Aikalailla täysillä nuo asetukseni ovat, joskin vedet ja pilvet keskivertoasetuksilla.

Noilla FISD:n lisäosilla maustetussa Etelä-Suomessa FS 2004 Baron 58:lla toimii yli 20 fps. Default sceneillä 30+ fps ja Lapissa defu cessna ja FISD lisäosilla > 40 fps. Itse olen tyytyväinen näihin, varsinkin kun ajelen 2560x960 resoilla. Jos laittais pienemmät resot niin fps alkais jo pelottaa ;)

Kuten olet havainnut noilla TH-sivuilla niin resot vaikuttaa valtavasti suorituskykyyn ja tämän voin vahvistaa pitävän paikkansa.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milläs ohjelmalla katsotte noita FPS:iä?

Jos on ATI/AMD:n kortti niin Ati Tray Tools on hyvä ohjelma olla asennettuna. Sillä voi ylikellottaa ja tweakata asetuksia, ai niin ja sillä saa myös FPS:n ruudulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Aikalailla täysillä nuo asetukseni ovat, joskin vedet ja pilvet keskivertoasetuksilla.

Noilla FISD:n lisäosilla maustetussa Etelä-Suomessa FS 2004 Baron 58:lla toimii yli 20 fps. Default sceneillä 30+ fps ja Lapissa defu cessna ja FISD lisäosilla > 40 fps. Itse olen tyytyväinen näihin, varsinkin kun ajelen 2560x960 resoilla. Jos laittais pienemmät resot niin fps alkais jo pelottaa ;)

Kuten olet havainnut noilla TH-sivuilla niin resot vaikuttaa valtavasti suorituskykyyn ja tämän voin vahvistaa pitävän paikkansa.

Kiva kuulla! Hanki ihmeessä se FSX jos noin hyvin pelittää.. Niitä kuvia ois Timppa kiva nähdä,  ;D Yritän itsekkin saada ton myllyn nyt kuntoon..

Ville: Ei tarvi erillistä ohjelmaa, en muista nyt näppäinyhdistelmää millä sai simussa näkyviin, joku varmaan voi valaista.

RiPa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on ATI/AMD:n kortti niin Ati Tray Tools on hyvä ohjelma olla asennettuna. Sillä voi ylikellottaa ja tweakata asetuksia, ai niin ja sillä saa myös FPS:n ruudulle.

Minulla on muistaakseni Nvidia GeForce fx5900XT(tai joku sellainen :-[). Jospa joku muistaisi millä komennolla sen FPS:n saisi näkyviin :) Olen kellotellutkin tuota omaa näyttistäni, sellaisella valinnalla joka hakee optimaaliset asetukset automaattisesti. En kehtaa omilla taidoillani heti rikkoa näyttistä :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Timppa

Ai niin. En muistanut sanoa, että käytän pääasiassa VC:tä muutamalla 2D-paneelilla höystettynä aina niitä tarvittaessa.

Vai olette sitä mieltä, että FSX toimisi tällaisella kokoonpanolla. Pitääkö paikkansa, että FSX:n VC on kevyempi pyörittää kuin FS2004:n?

En minä mitään ohjelmaa ole fps:ien selvitykseen ole käyttänyt. Mulle on riittänyt assignmenteistä löytyvä em. default näpyttely.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai olette sitä mieltä, että FSX toimisi tällaisella kokoonpanolla. Pitääkö paikkansa, että FSX:n VC on kevyempi pyörittää kuin FS2004:n?

No toimii se.. Ei ehkä hyberzuper tasolla mutta aivan varmasti saat enemmän irti kuin 2004:sta! Näyttiksesi on kuin luotu siihen mikäli katsoit linkinttämäni testisivun? Ja mielestäni ei kannata jälleen kerran tehdä "juupas-eipäs" keskustelua toimiiko se vai ei; FSX tulee, halusimme sitä tai emme... Mikäli et ULTRA-asetuksia irti saa niin np, asentelet konetta pikkuhiljaa paremmaks.

RiPa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noihan näkee suoraan simusta.

Joo, tutkin asiaa ja sehän löytyi jonkun näppäinyhdistelmän alta :)

Ainut huono puoli oli huomata, että FPS oli 8-10 :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään