Sami Puro

Joku Lemminkäisellä tänään? (& Puhetta kameroista ja valokuvauksesta)

49 viestiä aiheessa

..Ihan kyssärinä, sattuiko joku olemaan lemminkäisen kalliolla Hesa-Vantaalla tänään (la) puolenpäivän aikaan? Ja satuitko bongaamaan Aeron KRK:n (Finnair 504 kutsulla) lentävän yli.. Jos kyllä niin pieni kysymys :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No satuin olemaan hiukkasen myöhemmin, eli kolmen maissa. Silloin tuli laskuun kaksin kappalein Aeron Atraimia ja kovasti meinas kammeta keskilinjalta sivuun... :-) Toinenkaan ei tainnut pomputta selvitä. Hankalat olosuhteet?!?!?!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin ihan pikapikaa siellä ottamassa vähän bongaussivuja varten matskua, yhden MD-11:n kerkesin näkemään, ja sitten materiaalin hankinta jatkuikin 15:n päässä mistä näin taas MD-11:n ja heti perään DC-10:n :) Olisko ollut joskus kahden-kolmen tietämillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..Vähän myöhään olitte liikkeellä sitten tätä asiaa varten.. Anyway, kapteeni vaan innostui bongarit huomatessaan tööttäilemään mekaanikon kutsunapilla (pitää melko kovan "töööt-tööt" äänen), ja tekisi mieli tietää josko se kuuluu sinne maahan asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tällaista tai muita hauskoja juttuja joku bongari kokenut lentäjien puolelta? Yksi pieni poika oli heiluttanut käsiään Lemminkäiseltä laskeutuvalle Finnairin koneelle ja kone vaaputti hänelle siipiään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi pieni poika oli heiluttanut käsiään Lemminkäiseltä laskeutuvalle Finnairin koneelle ja kone vaaputti hänelle siipiään.

Jos koneena on ollut matkustajakone, niin rohkenen epäillä tuon tarinan paikkaansapitävyyttä. En millään jaksa uskoa, että sellainen kone riskeeraisi mitään enää tuossa vaiheessa lähestymistä millään vaaputuksella. Pienkoneelta sellaista toki voi odottaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tällaista tai muita hauskoja juttuja joku bongari kokenut lentäjien puolelta?

Olihan täällä puhetta Samia vastaavasta tilanteesta n. vuosi sitten.

Joku Botnian kippari/perämies oli tööttäillyt samaisella kalliolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos koneena on ollut matkustajakone, niin rohkenen epäillä tuon tarinan paikkaansapitävyyttä. En millään jaksa uskoa, että sellainen kone riskeeraisi mitään enää tuossa vaiheessa lähestymistä millään vaaputuksella. Pienkoneelta sellaista toki voi odottaa...

Pojan isä kyllä vahvisti tarinan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en kyllä jaksa uskoa tuollaista todeksi.. Olisi aivan turhaa ottaa tuossa vaiheessa enää mitään riskejä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tekisi mieli tietää josko se kuuluu sinne maahan asti.

Sehän selviää sillä, että aina kun olet puikoissa ja ylität Lemminkäisen niin tuuttaat.. Samalla selviää bongareille se että sinä olet puikoissa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, itse en voi tarinaa vahvistaa, mutta uskon pojan isään.

No juu, voihan se tietysti ollakin totta. Mistäpäs minä sen tietäisin, kun en itse ole paikalla ollut. Mutta en minä kyllä usko tuollaista ennenkuin itse näen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja viime syksynä ollessani leirikoulussa Lapissa rajavartioston kopteri teki kolme kierrosta kahden luokkakaverini ja minun yläpuolella. Ja kameraa ei ollut käsissä >:( No, myöhemmin sitten sain pari huonoa kuvaa rajavartioston kopterista. Tuntuivat kaverit käyvän läheisellä Shellillä kopterilla aina silloin tällöin :P

[ Attachment removed / expired ]

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi pieni poika oli heiluttanut käsiään Lemminkäiseltä laskeutuvalle Finnairin koneelle ja kone vaaputti hänelle siipiään.

Tai sitten oli jääny jättöpyörteitä edellisestä koneesta, tuuli kovaa tai oli turbulenssia. Ei ehkä tarkoituksella vaaputtanu konetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pojan isä ei ollut ilmailuun kummemmin perehtynyt, niin saattoihan pieni tuulikorjaus helposti näyttää vaaputukselta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten oli jääny wakeja edellisestä koneesta, tuuli kovaa tai oli turbulenssia. Ei ehkä tarkoituksella vaaputtanu konetta.

Voihan se olla näinkin, mutta sen verran kyseisen pojan isä tietää ilmailusta (esim. lentää VF:llä), että uskon koneen ihan tarkoitukselliseen vaaputukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No juu, voihan se tietysti ollakin totta. Mistäpäs minä sen tietäisin, kun en itse ole paikalla ollut. Mutta en minä kyllä usko tuollaista ennenkuin itse näen ;D

Muista sitten vilkutella reippaasti. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta sen verran kyseisen pojan isä tietää ilmailusta (esim. lentää VF:llä)

Virtual Finnair?

Sori, oli pakko... ;D

ei millään pahalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei se koneen vaaputus nyt mikään hirvittävä riski ole, mitäs ihmeellistä siinä on? Samalla tavallahan nuo isot koneet lentää kuin pienetkin. Nopeusmarginaalit kun on kunnossa niin mitä hirveän vaarallista siinä on? Ei se nyt mitään millintarkkaa hommaa ole se laskun sorvaaminen että parista vaaputuksesta menisi homma ihan käteen..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei se koneen vaaputus nyt mikään hirvittävä riski ole, mitäs ihmeellistä siinä on? Samalla tavallahan nuo isot koneet lentää kuin pienetkin. Nopeusmarginaalit kun on kunnossa niin mitä hirveän vaarallista siinä on? Ei se nyt mitään millintarkkaa hommaa ole se laskun sorvaaminen että parista vaaputuksesta menisi homma ihan käteen..

//Tuomas

Tottahan tuo on, mutta toisaalta tuskin se pelkästään siitä on kiinni. Pitää sitä varmaan ajatella matkustamosta tulevaa palautetta ;) Mutta voihan se kone tietty olla tyhjäkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tällaista tai muita hauskoja juttuja joku bongari kokenut lentäjien puolelta? Yksi pieni poika oli heiluttanut käsiään Lemminkäiseltä laskeutuvalle Finnairin koneelle ja kone vaaputti hänelle siipiään.

Lemminkäiseltä ei, mutta olin vuonna 1997 seuraamassa U2:n keikkaa Helsingin stadionilla ja Uukkarit esiintyivät eteläpäässä, eli naamat pohjoiseen päin.

Itse olin sivustalla ja sattumalta huomasin Finskin ysin tai kasikymppisen tulevan matalalla pohjoisesta, ja se näytti tulevan suoraan stadionin ylitse.

Sen verran koneen "reittivalinta" kiinnitti huomiota, että aloin seurata sen lähestymistä.

Ja stadionin lähelle päästyään, miehistö vilkutteli valoillaan muutaman kerran, lensi suoraan yli ja jatkoi matkaansa.

Hieno kokemus :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lemminkäisellä pari kesää sitten finskin kasikymppinen valäytti laskeutumisvaloja kerran kun huomas spotterit kalliolla :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään