Tero Knuth

Paineistushäiriö Blue1:n lennolla Helsingistä Ouluun

54 viestiä aiheessa

Tuo tuttuni oli hiukan ihmetellyt ilmeisesti happinaamareista tullutta käryä, hän kuvaili sitä pölyn palamisesta aiheutuneeksi ja oletti jotenkin liittyneet happinaamareiden laitteistoihin tms.

 

Hyvin tuttusi arvaili. Lisähapen tuottamiseksi koneessa on happigeneraattorit jotka toimiessaan tuottavat hapen lisäksi myös merkittävästi kuumuutta.

 

National Geographylta on tullut seurattua sarjoja Aircrash investigation ja Seconds from dissaster. Näissä sarjoissa on todella mielenkiintoisia dokumentteja mm. ilmailuonnettumuuksista. Jokin aika sitten tuli jakso Everglades planecrash, jossa kerrotaan ValuJetin lennon 592 onnettumuudesta. Kyse oli tulipalosta lennon aikana, joka sai alkunsa rahtina kuljetetuista happigeneraattoreista.

 

Nikke

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

National Geographylta on tullut seurattua sarjoja Aircrash investigation ja Seconds from dissaster.

Nuo on aika hyviä. Sillä rajoilla, onko liikaa jenkkikatsojalle tehty(mainoskatkoa ennen hypetetään tulevaa, mainoskatkon jälkeen kerrataan kaikki tapahtunut...). Mielenkiintoisin osuus on aina lopussa, jossa selviää onnettomuuden syyt aika tarkkaan. Mielenkiintoista nähdä kuinka todella pienet virheet osien valmistuksessa tai korjauksissa saavat aikaa tappavan onnettomuuden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään