Sami Puro

"USA:han lentävien sähköposti voidaan tutkia"

5 viestiä aiheessa

Hs.fi

USA:han lentävien sähköposti voidaan tutkia

Yhdysvaltoihin lentävän matkustajan luottokorttitietoja ja sähköpostia voidaan tutkia, jos Yhdysvaltain viranomaiset katsovat sen tarpeelliseksi. Sikäläiset viranomaiset saavat säilyttää matkustajia koskevia tietoja vähintään kolme ja puoli vuotta.

Lentoyhtiöt joutuvat nykyisin luovuttamaan matkustajista Yhdysvaltain turvallisuusviranomaisille 34-kohtaisen listan, jonka eräitä kohtia ovat tiedot maksutavasta eli useimmiten myös luottokorttinumero ja sähköpostiosoite, jos niitä on käytetty varaamisessa.

....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tervetuloa USA:han, tietääkseni eikös se ole maailman vapaamielisin valtio...? Vaikos uusi DDR...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun lukee sen paperihesarin jutun kokonaan, huomaa siellä rivien välissä häivähdyksen siitä, miten se asia oikeasti on.

Jossain sivulauseessa mainitaan, että jos tekee varauksen sähköpostilla ja käyttää lennon maksamiseen luottokorttia, saattavat nämäkin maksutapaan liittyvät tiedot mennä USA:n viranomaisille.

Tässä mielessä tuo otsikko on suorastaan pöyristyttävä, "Sähköposti voidaan tutkia". Jos sähköpostiosoitteen antaminen johtaa siihen, että minun sähköpostiani voidaan tutkia, niin taidanpa kertoa sen meidän firman turvallisuusosastolle, että laittavat mandaatin poistaa sen käyntikorteistamme.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä mielessä tuo otsikko on suorastaan pöyristyttävä, "Sähköposti voidaan tutkia". Jos sähköpostiosoitteen antaminen johtaa siihen, että minun sähköpostiani voidaan tutkia, niin taidanpa kertoa sen meidän firman turvallisuusosastolle, että laittavat mandaatin poistaa sen käyntikorteistamme.

Otsikko on tosiaan harhaanjohtava.

Sähköpostista sen verran, että on hyvä muistaa että sähköpostin turvallisuus on verrattavissa postikorttiin. Kuka tahansa joka on sen sähköisen matkan varrella pystyy lukemaan sen koska sitä ei ole salattu mitenkään, vaan se kulkee täysin selväkielisenä. Sen lisäksi valtaosa sähköpostiyhteyksistä kotoa sähköpostipalvelimelle ovat salaamattomia, jolloin taas kuka tahansa reitillä oleva pystyy selvittämään käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, ja lukemaan sähköpostisi. Tähän kun vielä lisätään se että sähköpostilaatikkojen koko on kasvussa, joten niihin voidaan säilöä helposti ties kuinka monen vuoden postit, niin sähköposti ei todellakaan ole mikään turvallinen menetelmä. Tämä ei ole ongelma niin kauan kun sen tiedostaa, eikä lähettele mitään valtiosalaisuuksia sähköpostilla. Luonnollisesti suuri osa internet-liikennettä reitittävistä tahoista on luotettavia, mutta sinne väliin ei tarvitakaan kuin yksi mätä omena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos amerikkalaiset haluavat lukea minun sähköpostejani, olen vain otettu. Hienoa, jos minun email-jorinani kiinnostavat agentteja!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään