Sami Puro

Vuoden 2006 Ilmailuvalokuvakilpailun kysymys- ja keskusteluketju

25 viestiä aiheessa

Ilmailutoimittajat ry:n ja FlightForum.fi:n yhteisen ilmailuvalokuvauskilpailun tiimoilta olevia kysymyksiä ja kommentteja sopii lähettää tähän ketjuun.

Lisätietoja kilpailusta: http://www.flightforum.fi/Valokuvauskilpailu

----

Vastauksia kysymyksiin tiivistetysti:

- Kuvien käyttöoikeus?

--> Kilpailuun osallistuja luovuttaa käyttöoikeuden kuvaansa vain kilpailuun liittyvään tiedottamiseen liittyen. Käyttöoikeus koskee siis vain kilpailun tuloksista/voittajista tiedottamista, ja on siten "kertakäyttöinen".

- Kaksi kilpailuluokkaa?

--> Sama kuvaaja saa osallistua molempiin kilpailuluokkiin. Huomioi vain eri luokkien rajoitukset kuvan sisällössä (katso kilpailun säännöt).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Digitaalisesta kuvasta tulee ilmetä myös kuvaajan nimi.

Ts. kuvan alanurkkaan oma nimi, vai kuvan saatteeksi esim. sähköpostiin maininta kuvaajasta jne?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ts. kuvan alanurkkaan oma nimi, vai kuvan saatteeksi esim. sähköpostiin maininta kuvaajasta jne?

Periaatteessa riittää kun yhteystiedot on sähköpostissa (= sähköpostiosoitekin riittää).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä näistä menettelytavoista kovinkaan perusteellisesti, niin täytyy sitä vaan kysyä, että miten se olikaan, jos kuvassa esiintyy muita henkilöitä?  Täytyykö olla jokaisen henkilön suostumus tms... vai miten?  :-[

merci, ja sorry. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun tietojen mukaan kisasta piti tulla Ilmailu-lehteen mainos mutta ei ainakaan mun versiossa ollut. Harmi sinällään koska nyt jää varmasti paljon osallistujia pois.  :( Tietoa miksi näin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kilpailun järjestäjällä on oikeus luovuttaa kilpailuun osallistuneita kuvia medialle korvauksetta kun kilpailun tuloksista tiedotetaan.

Miksi taas yksi kisa jossa ILMAISET KUVAT lehdistölle. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun tietojen mukaan kisasta piti tulla Ilmailu-lehteen mainos mutta ei ainakaan mun versiossa ollut. Harmi sinällään koska nyt jää varmasti paljon osallistujia pois.  :( Tietoa miksi näin?

Mainos on tänään postiluukusta tipahtaneen Ilmailu-lehden numeron 1/2007 sivun 16 oikeassa alakulmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kilpailun järjestäjällä on oikeus luovuttaa kilpailuun osallistuneita kuvia medialle korvauksetta kun kilpailun tuloksista tiedotetaan.

Miksi taas yksi kisa jossa ILMAISET KUVAT lehdistölle. :thmbdn:

Itse ymmärsin tämän niin, että noita kuvia voi käyttää korvauksetta vain siinä yhteydessä kun julistetaan kilpailun tuloksia. Yleensähän lehdet tai kilpailun järjestäjät taitavat vaatia itselleen kuvan oikeuksia kaikkeen käyttöönsä...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi taas yksi kisa jossa ILMAISET KUVAT lehdistölle.

Luetaan ne säännöt kuitenkin ensin... Etenkin tuo lauseen loppupätkä  ;)

Kyseessä ei ole mikään rajoittamaton ja loputon käyttöoikeus (kuten monissa kuvakilpailuissa on), vaan julkaisuoikeus pelkästään koskien niitä tiedotuksia, joissa kerrotaan kilpailusta ja sen tuloksista. Eli kertakäyttöoikeus, joka on sentään valokuvakilpailun perusedellytys, koska pitäähän voittanut tai osallistunut kuva pystyä esittämään medialle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi jos vain lujin niinkuin oli yllä kirjoitettu. Olen hyvin iloinen jos olin tässä tapauksessa VÄÄRÄSSÄ. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mainos on tänään postiluukusta tipahtaneen Ilmailu-lehden numeron 1/2007 sivun 16 oikeassa alakulmassa.

Puusilmä mikä puusilmä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luetaan ne säännöt kuitenkin ensin... Etenkin tuo lauseen loppupätkä  ;)

Kyseessä ei ole mikään rajoittamaton ja loputon käyttöoikeus (kuten monissa kuvakilpailuissa on), vaan julkaisuoikeus pelkästään koskien niitä tiedotuksia, joissa kerrotaan kilpailusta ja sen tuloksista. Eli kertakäyttöoikeus, joka on sentään valokuvakilpailun perusedellytys, koska pitäähän voittanut tai osallistunut kuva pystyä esittämään medialle.

Ok, tuntuu järkevältä ja kohtuulliselta, eli sitten voinkin osallistua tähän kilpailuun.... (muuten en olisi  ;)  ).

Mun kyssäri, eli ketä on tuomarina? Varsinkin kun arvostellaan taiteellisuutta ja tekniikkaa (luultavammin kuvaustekniikkaa, eikä kaluston laatua), niin haluaisin tietää "millä tasolla" arvostelu liikkuu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, tuntuu järkevältä ja kohtuulliselta, eli sitten voinkin osallistua tähän kilpailuun.... (muuten en olisi  ;)  ).

Mun kyssäri, eli ketä on tuomarina? Varsinkin kun arvostellaan taiteellisuutta ja tekniikkaa (luultavammin kuvaustekniikkaa, eikä kaluston laatua), niin haluaisin tietää "millä tasolla" arvostelu liikkuu  ;D

rtfm ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko kilpailuun lähettää montakin kuvaa? Entäs suhtautuminen kuvasarjoihin?

Sama kilpailija voi lähettää molempiin kilpailusarjoihin kuvan.

Siitä, että saako samaan sarjaan lähettää useamman kuvan, ei varsinaisesti ole mainittu, mutta selkeyden ja tasapuolisuuden vuoksi todetaan, että vain yksi kuva per henkilö per sarja. Etteivät kaikki laita 50 eri kuvaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunteeko arvoisa raati kaikki viime vuoden ilmailu-uutiset, vai pitääkö uutissarjan kuvan mukana seurata tieto mihin kuva liitty.

Tietysti hyvä uutiskuva kertoo uutisen ilman lisäselvityksiä, mutta kysynpä nyt kuitenkin...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys,

Kun nyt näyttää olevan kilpailuaika lopuillaan, niin kysytäämpäs että milloin voittajat julkistetaan? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieläpä sieltä viimeiset paria minuuttia ennen puoltayötä laittoivat omia (hienoja) kuviaan muiden jatkoksi. En ole nyt tässä kotikoneella, mutta yhteensä kuvia (molempiin luokkiin) tuli yli 120 kpl arviolta. Avoimeen luokkaan selvästi uutiskuvia enemmän, tämä olikin odotettavissa.

Kuvat laitetaan kohta eteenpäin tuomareille, jotka alkavat pohtia ratkaisua.

Kuitenkin voittajan julkaisu venyy valitettavasti hieman, koska yksi tuomariston jäsenistä on eduskuntavaaliehdokkaana, ja jotta vaalikaranteeni toteutuisi, julkaistaan voittajat vasta eduskuntavaalien jälkeen. Joten pidämme vielä jännityksessä vähän aikaa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään