Guest kesämökki

Kokemuksia Virgin Atlanticista?

9 viestiä aiheessa

Ajattelin kysyä tältä foorumilta kokemuksia Virgin Atlantic Airwaysista. Olen menossa Kapkaupunkiin maaliskuussa ja valitsin Virginin perinteikkään BA:n sijaan. BA:lla on tullut matkustettua useastikin, mutta Virgin Atlanticin kyytiin olen menossa ensimmäistä kertaa. Itselleni on jäänyt mielikuva, että Sir Richard Bransonin luotsaama yhtiö on aina ollut hiukan omalaatuinen maailman yhtiöiden joukossa, varsinkin jos sitä vertaa saarivaltion toiseen isoon eli BA:han. Kaksikon välinen kilpailu on välillä saanut huvittaviakin piirteitä. Markkinointi on aina ollut värikästä.

Paras lienee slogan: Virgin Atlantic "More experience than our name suggests" tai Bransonin veto pitää yllä ensimmäisen A340-600 saapuessa t-paitaa jossa luki "Mine is longer than yours" ;D

Mutta varsinaiseen kysymykseen eli onko kellään kokemuksia Virginin economysta (A340-600) verrattuna esim. juuri British Airwaysiin. Istumista kun luvassa lähes 12 h...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lensin LHR-IAD välin economyssä juurikin tuolla A340-600:lla. Ei mitään valittamista, kone siisti kuin sika pienenä, jalkatila ok, valitse laidalta 2-4-2 konffauksesta. V-port viihdejärjestelmässä on leffoja ja musiikkia enemmän kuin ehdit kuunnella/katsoa 12h aikana. Ruoka on hyvää lentokoneruuaksi ja snackseja tarjoillaan vähän väliä. Juomia sai hakea tarjoomosta vapaasti (ainakin non-alcohol). Henkilökunta oli niin maassa kuin ilmassa erittäin ystävällistä ja palvelualtista, valitsen ehdottomasti uudelleenkin ao. yhtiön long-haulille.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aluksi anteeksipyynnöt, että kaivoin näin vanhan aiheen esille!

Mutta siis mites yhtiön palvelut tänä päivänä? Onko parempi valita BA vai VS MIA-LHR välille? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BA:sta en osaa sanoa, kun en niin kokenu lentomatkustelija ole.

Alkuvuonna mentiin Virginillä juurikin tuo reitti ees taas. Tarjoilu pelasi, ruoka ok, viihdettä ihan riittävästi, mukava henkilökunta, siisti kone(G-VROC tais olla)

Isona kaverina ois saanu olla vähän enempi tilaa, mutta omavalinta mennä ihan perusosastolla, extra jalkatiloilla tosin.

Menen kyllä seuraavaksikin Virginillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Lennettiin viime kesänä MAN-ORLANDO-MAN Virginin kyydissä ja kokemukset olivat todella hyviä. Kahden pikku-skloddin kanssa, heidät huomioitiin hyvin ja he saivat reput joissa tekemistä lennon ajaksi. Menomatkalla koneena B 747-400 jossa viihdejärjestelmä oli kyllä surkea, pieni näyttö ja taisi tulla rehelliseltä VHS nauhalta kaikki...Tilat olivat mielestäni ok, henkilökunta nuorta ja heitä katsellessani tuli kyllä mieleen kyssäri että onko he todella duunissa? Näytti kyllä siltä että hauskaa oli ja yhteishenki mainio. Koneessa oli hyvät ruuat, sai valita kahdesta eri pöperöstä ja koneen edessä oli rehellinen baaritiski josta pystyi hakemaan juotavaa. Keski-keittiöstä perusvirvokkeita ja takaa löytyi sipsit yms... Itse pidin valtavasti siitä että lennon kippari oli paljon äänessä ja kertoi mukavasti matkan etenemisestä, huumorilla höystettynä.

Paluumatka tultiin sitten A330 koneella joka oli kolme kk vanha...Eli viihdejärjestelmä oli paras mitä itse ikinä nähnyt, leffoja n.150, musiikkia/levyjä saman verran,näyttö ISO, kabiinissa vaihtui värimaailma yön tullessa ja mielestäni paras juttu oli kun jengi rupesi nukkumaan, kabiinista sammutettiin kaikki valot ja henkilökunta liikkui fikkareiden kanssa. Lapset nukkuivat käytännössä koko lennon ja itse viinipäissäni sain nukuttua muutaman tunnin. Airbussissa tosiaan kannattaa ottaa laidalta kahden rivin paikat joissa tilaa oli mielestäni ihan hyvin.(Kerran hansan busineksessa lentäneenä, olihan se parasta mitä voi saada, möykkyluokassa pitää vain ymmärtää pienemmät tilat - luonnollisesti)

Mutta tulen ehdottomasti käyttämään Virginiä varsinkin Amerikan suuntaan, Miamiin/Orlandoon lennetään varmaan 6-7 kertaa päivässä LHR/MAN kentiltä ja hinnat ovat kohtuulliset.

Paluumatkalta pitänee mainita MAN-HEL Finnairin E-190 koneella, en ole ikinä lentänyt niin paskalla koneella - tilat naurettavat, penkit todella epämukavat ja pliis, kokeilkaa takavessaa - saa olla aika hobitti jos sieltä selviää ilman ärräpäitä...(olen lentänyt Empuilla paljon, mutta aina lyhyempiä tunnin sutaisuja jolloin ihan sama mikä pulkka alla..MAN -HEL oli n.2,5h täyttä tuskaa)

Näillä etenpäin ja Virginin kyytiin vaan! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulin huhuja että joillakin lennoilla on jaettu Bransonin elämänkertoja, jotka oli pakattu istuimen alle. Kellään mitään käryä tästä?

Tämä on vahvistunut huhuksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään