Guest niko korpela

Panasonic FZ-30 kokemuksia....?

47 viestiä aiheessa

Joo, voishan sitä muutaman asian mainita:

e) Mahdollisuus vaihtaa objektiiveja. Nyt on ostoslistalla myös tuollainen 12-24 objektiivi sitten noihin ohjaamokuviin. Panan 35mm laajiksella ei oikein luonnistunut tuo homma.

Juu

Missäs muuten olet ajatellut tai meinaat aktiivisesti tuota "Ohjaamokuvausta"  harrastaa... :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei koskaan pitäis vastata tällaiseen trolliin mutta vastataan nyt kuitenkin kun pitää hieman korjata.  :P

Edit: Sotaa en halua aloittaa.

Ensistäänki pokkari on taskuun menevä kamera sitä fz-30 ei ole vaan se on all_in_one tyyppinen kamera. Toiseksi olisitko ystävällinen ja kertoisit miten tämä kuva olisi parempi jos se olisi järkkärillä otettu. Jos et pysty perustelemaan todella luotettavasti, niin katu uskottavuutesi järkkäri kaulalla taitaa olla mennyttä. Ei ne kalliit lelut vaan taito on se jota tarvitaan. ;D

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toiseksi olisitko ystävällinen ja kertoisit miten tämä kuva olisi parempi jos se olisi järkkärillä otettu.

Samihan en ole, mutta heitänpä silti sellaisen kommentin, että "kuvana" se tuskin olisi yhtään sen parempi tai huonompi, vaikka se olisi otettu miljoonan kameralla. Mutta muutahan tuosta nettikokoon pienennetystä versiosta ei oikeastaan pysty kertomaankaan. Sitten jos katsotaan täyskokoisia kuvia, tai lähdetään tekemään paperisuurennoksia, alkaa erotkin näkymään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sen järkkärin edut tulevat selkeiten esille vasta vaikeissa olosuhteissa. Kun tuosta yö/hämäräkuvauksesta on aina puhetta, niin mene esim ottamaan ulos hämärällä kuvia tilanteista joissa tapahuu jotain (ihmisiä yms.). Itse kuvailin uutenavuotena ulkosalla juhlintaa eikä kuvista yksinkertaisesti olisi tullut yhtään mitään jos olisi joutunut pokkarin salamalla tappamaan tunnelman joka kuvassa...

Mutta jos ei ole varaa tai halua sijoittaa järkkäriin niin mikä minä olen täällä aukomaan päätäni, jokainen tehkööt omat valintansa...

[offtopic]

Kuinkahan suurella osalla näiden kompaktejen/pokkareiden nimeen vannovilla on kokemusta järkkäristä?

[/offtopic]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missäs muuten olet ajatellut tai meinaat aktiivisesti tuota "Ohjaamokuvausta"  harrastaa... :o

Esimerkiksi harrasteilmailun piirissä on vielä kyllä huomattavan paljon mahdollisuuksia päästä kuvaamaan lentokoneen ohjaamosta käsin. :)

Muutenkin saattaa eteen tulla mielenkiintoista kuvattavaa kun vaan hiukan paneutuu asiaan ja pyörii paikoissa missä tapahtuu, ei kaikki mielenkiintoinen tapahdu helsinki-vantaalla airbussien toimesta...

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[offtopic]

Kuinkahan suurella osalla näiden kompaktejen/pokkareiden nimeen vannovilla on kokemusta järkkäristä?

[/offtopic]

Tottakai se on ihan eri sarjan työkalu. Mutta se mitä tässä yritetään varmaankin sanoa, on että kuvausharrastusta voi menestyksekkäästi harrastaa myös pienemmällä budjetilla ja vaatimattomammillakin vehkeillä. Se, mikä lopulta on oleellista, on se kuvaajan kyky "tehdä kuva". Tosi tylsiä kuvia saa toki ihan yhtä hyvin myös monen tonnin vehkeillä.

Parit pokkarikuvat:

Edit: FZ-30:llä: http://www.airliners.net/open.file/1155574/L/

Edit2: FZ-30:llä: http://www.airliners.net/open.file/1059278/L/

Edit3: FZ-10:llä: http://www.airliners.net/open.file/0984763/L/

Edit4: FZ-10:llä: http://www.airliners.net/open.file/0899629/L/

Nyt joku toki sanoo että mun 400D ja L-sarjan prime tekee tarkempaa jälkeä! Mutta mitä helkkarin väliä? Tärkeintä on saada hyviä kuvia, kyllä niitä vehkeitä sitten taidon karttuessa ehtii päivitellä.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi harrasteilmailun piirissä on vielä kyllä huomattavan paljon mahdollisuuksia päästä kuvaamaan lentokoneen ohjaamosta käsin. :)

Toim. huom: On muuten otettu pokkarilla :P

EDIT: on muuten Tuomaksella hirveä hinku päästä kuvaan. Varsinainen linssilude ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensistäänki pokkari on taskuun menevä kamera sitä fz-30 ei ole vaan se on all_in_one tyyppinen kamera. Toiseksi olisitko ystävällinen ja kertoisit miten tämä kuva olisi parempi jos se olisi järkkärillä otettu. Jos et pysty perustelemaan todella luotettavasti, niin katu uskottavuutesi järkkäri kaulalla taitaa olla mennyttä. Ei ne kalliit lelut vaan taito on se jota tarvitaan. ;D

Oli pakko lukea oma viesti uudestaan. Itse en ainakaan huomannut että olisin kirjoittanut että "vain järkkärillä tulee hyviä kuvia ja pokkarit on p**koja" ja pyydän nöyrimmin anteeksi jos sait sellaisen käsityksen. Halusin vain korjata sinun virheellisiä väittämiä esim. koko ja pokkarileicalinssi vs canonin järkkärilasit.

Mulle on aivan sama mitä muut minusta ajattelevat eikä minulla ole tarvetta hakea järkkärillä tai millään muullakaan respectiä. Tuomas ja Mikko kiteyttikin asian hyvin eli en siis ala toistamaan samaa.

Kun päivät tästä pitenevät niin lähdetään Raimo joku lauantaiaamu kentänvarteen vastaanottamaan bankokkilainen (MD-11) ja cargolux (B747) + muut aamuvarhaiset koneet, on meinaan hienoa hommaa.  8) Minä tarjoan kahvit ja pullat.

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=549043

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=555437

Edit: Typo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten jos katsotaan täyskokoisia kuvia, tai lähdetään tekemään paperisuurennoksia, alkaa erotkin näkymään...

Tuossa minusta se koko asian ydin onkin mihin sitä järkkäriä tarvitaan. Kunnon pokkarilla otetun A4 kokoisen kuvan olen nähnyt joka on mielestäni jopa hyvä. Sitä suuremmat alkaa jo sitten olemaan niin ja näin.

Otsikkoon palatakseni, huomasin muuten tuolla fz30:llä auto asennolla, salama päällä kuvatessa, että ISO lukuja on muitakin kuin nuo 80, 100, 200 ja 400. Nimittäin väliherkkyyksiä oli 125 ja 160. Liekkö joku muukin huomannut saman.

EDIT: Samalla kysyisin, että kuinka paljon tuolla CCD kennolla otetaan kuvia, milloin se on ns. "parhaimmillaan" ja milloin se alkaa olla niinkuin loppu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun päivät tästä pitenevät niin lähdetään Raimo joku lauantaiaamu kentänvarteen vastaanottamaan bankokkilainen (MD-11) ja cargolux (B747) + muut aamuvarhaiset koneet, on meinaan hienoa hommaa.  8) Minä tarjoan kahvit ja pullat.

Näin voidaan varmasti edetä. En tarkoittanut Sinulle henkilökohtaiseksi loukkaukseksi. 

Voin toki ottaa myös termarin mukaani niin tulee tasoitusta kanto hommissa. :D  Sovitaan aika keskenämme.

Minua vaan häiritsee tässä digikuvaus hommassa se että EXIF kamera tiedot ovat monille tärkeämpiä kuin kuvat.

Tarkkoja kuvia vaan kaikille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin voidaan varmasti edetä. En tarkoittanut Sinulle henkilökohtaiseksi loukkaukseksi. 

Voin toki ottaa myös termarin mukaani niin tulee tasoitusta kanto hommissa. :D  Sovitaan aika keskenämme.

Minua vaan häiritsee tässä digikuvaus hommassa se että EXIF kamera tiedot ovat monille tärkeämpiä kuin kuvat.

Mä voisin tulla messiin, ei ole Vantaalla tullutkaan käydyksi aikoihin. :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, mähän tuun tässä ihan mustasukkaiseksi. Kai mäkin vielä pääsen?  ;D

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saisinkos minäkin tulla spotterikoiran kanssa porukkaan, jos tulen Nissanilla....  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin tuun, jos joku lainaa Canoniin sopivaa teleputkea. :laugh:

Miksi vain lainata, niitähän saa rahalla omaksikin käymällä Canon-putiikissa..., ja eikös tuollainen telelasi ole järkkäri-spotterin perusvaruste...? :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, sehän oli iso säästö ostaa laadukas putki joka sitten kestä vuosikaudet ja sen voi myydä vähintään samalla hinnalla tarvittaessa! ;)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi vain lainata, niitähän saa rahalla omaksikin käymällä Canon-putiikissa..., ja eikös tuollainen telelasi ole järkkäri-spotterin perusvaruste...? :o

Tosiaan, niinhän se on. Mutta katsos kun olen ostamassa tälläistä linssiä ja eihän tällänen 16v pysty tollasta neljää tonnia ihan kuukaudessa säästämään. Siihen menee vähintään se kolme kuukautta. Nyt pitää vielä kuukausi säästää, niin sitten tilaan ton ittelleni. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan, niinhän se on. Mutta katsos kun olen ostamassa tälläistä linssiä ja eihän tällänen 16v pysty tollasta neljää tonnia ihan kuukaudessa säästämään. Siihen menee vähintään se kolme kuukautta. Nyt pitää vielä kuukausi säästää, niin sitten tilaan ton ittelleni. ;)

Voi kiesus kun se olisikin noin helppoa. Kymmenen vuotta vanhempana ei tarvitsisi enää säästää kuin kolme vuotta  :thmbup: :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi kiesus kun se olisikin noin helppoa. Kymmenen vuotta vanhempana ei tarvitsisi enää säästää kuin kolme vuotta  :thmbup: :'(

Ja meikäläisen iässä vielä kauemmin,  hyvät tulot nuilla opiskelijoilla... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiasta lisää Kamera 1/07 lehdessä. Testissä mm Nikon D40 ja Panasonic FZ-50 :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään