Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 No niin! Tänä viikonloppuna oli sen verran aikaa,että sain tännekin päin tuollaisen pikkuisen kuvasarjan laitettua.Eli luvassa taitaa olla nelisenkymmentä fotoa. Ensin mennään Munichiin,näköalatasanteelle.Keli tuolloin viime marraskuussa oli tuona Munichin reissupäivänä niin sumuinen,että emme käyttäneet juuri aikaa tuolla,vaan jatkoimme Dachaun keskitysleiriin.Sieltä nyt ei tähän aiheeseen kuvia :-. Ok,aloitetaan.Ensin terassikuvia,siis näköalaterassi! Olkaapa hyvät! [ attachment removed ] Tasanteen alapuolella on muutamia vanhoja koneita: [ attachment removed ] Yleisnäkymä Munichin kentältä: [ attachment removed ] LH:n heavy D-AIFF nousussa: [ attachment removed ] Ja Condorin pitkä 757: [ attachment removed ] Ja sitten ollaankin takaisin EDDS:llä: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Näitä winglettibojoja oli liikkeellä varsin paljon tuolla suunnalla.Lauantaiaamuna laskin kerralla 14 kpl... [ attachment removed ] Tässä hiukan lisää edellisiä:(taisi olla 8 kpl noita tuossa kuvassa.Toiseen suuntaan laskin tuon 6 kpl [ attachment removed ] Ja perinteisiä EDDS:läisiä: [ attachment removed ] Ja tutumpia: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja hiukan vanhempaa kalustoa väliin.Katseluterassilta lentoaseman katolta,jossa pidetään "museota". [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Sitten käväisi Olympicin retrobojo: [ attachment removed ] [ attachment removed ] Aika oudusti liikennettä määrättiin lähteväksi milloin 07,milloin 25:lta.Mutta koneet laskeutuivat kuitenkin koko ajan 25:lle.Monesti oli lauantaina sellainen tilanne että koneita oli molemmissa kiitotien päissä odottamassa lähtölupia.Olihan tuota aika mielenkiintoista seurata.Tässä 07:lle rullaamassa Germanwings: [ attachment removed ] Ja välillä muutama kaupunkikuva mielestäni ihan mukavasta Stuttgartin "pikkukaupungista". [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja viininviljelykin kaupungissa kukoistaa: [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja kenttäkuvien pariin: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Sitten tuli Deltan vuoro lähteä.Delta liikennöi edelleen 767 päivittäin välillä Atlanta-Stuttgart... [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja sai osakseen helikopterisaattueen.4 kpl USAFE:n koptereita lensi Deltan ylitse sen ollessa kiitotie 25:n päässä,ja kopterit väistyivät sen edestä laskeutuen bisneksen platalle: [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja sitten oli taas perinteisempiä kuvioita vuorossa: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Mutta sitten kun odottelin saapuvaksi Germanwingssin Malagan konetta,sieltä saapuikin Transavian 737 erittäin lyhyeen finaaliin.En ole ikinä nähnyt niin tiukkaa kaartoa ja niin matalalla sekä lähellä kiitotien kynnystä.Sillä oli ilmeisen kiire: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Onneksi se ei ollut se Germanwingssin kone jota odotin. Sain sitten tietää että Germanwingssikin oli ollut jo loppulähestymistä vailla,kun oli määrätty holdaamaan n.vartin ajaksi. Siellä oli joku vaikean sydänkohtauksen saanut matkustaja taistellut hengestään ja kone oli tullut kuulemma erittäin pikaisesti maahan. Jotain tilanteen vakavuudesta kertoo myös se,että pelastushenkilökuntakin viipyi koneella tunnin verran ja että kone pysäytettiin heti sen rullattua kiitotieltä pois. Että sellainen sunnuntai Stuttgartissa.Tapahtumarikkaaksikin voisi tuota vaikka kutsua. -Jukka Olihan nuita paljon.Toivottavasti ette pitkästyneet.Koetin laittaa vähän erilaisia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 Mukava huomata että ainakin Saksassa medikaalit otetaan tosissaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 Tere! Koetin etsiä netistä jotain juttua tuosta kyseisestä tapauksesta,mutta en ainakaan ensi alkuun mitään löytänyt.Siis Transavian medikaali EDDS:lle marraskuussa 2006. Voinhan tietty meilailla Stuguun ja kysellä vielä lisää.... No,toivottavasti tuo matkustaja selvisi hengissä.On se emoillekin tiukka paikka alkaa lennolla elvyttelemään,olkoonkin että ovat siihen kursseja käyneetkin.Suomessa kait EA 1,2 sekä 3. -Jukka ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 Mikä hemmetin OA "retorobojo" ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 Mikä hemmetin OA "retorobojo" ??? Taitaa Jukka tarkoittaa tuolla "retrolla" koneen tyyppiä, sillä kyseessähän on Boeingin vanhempaa tuotantoa (B737-400, ensilento 12.9.1991, c/n 25314). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 Taitaa Jukka tarkoittaa tuolla "retrolla" koneen tyyppiä, sillä kyseessähän on Boeingin vanhempaa tuotantoa (B737-400, ensilento 12.9.1991, c/n 25314). Ja alkaahan tuo paint schemekin olemaan/näyttämään vähän retrolta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 No olipahan töräys. Mukavahan näitä on katsella, ei siinä mitään. Rankka close-up tuo No. 4. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2007 Taitaa Jukka tarkoittaa tuolla "retrolla" koneen tyyppiä, sillä kyseessähän on Boeingin vanhempaa tuotantoa (B737-400, ensilento 12.9.1991, c/n 25314). Retro ehkä -100 ja -200 ja miksi muutella "hyvää" schemaa ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2007 Onkos toi Condorin pitkä 757 sitä B757-300 mallia. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2007 Onkos toi Condorin pitkä 757 sitä B757-300 mallia. 8) On. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 26, 2007 :'(HEI JUKKA! JA KIITOS KUVISTA!! VUONNA 1964 MINUN PITI MENNÄ HINDELANGENIIN KESÄTÖIHIN.FRAU HESS! SITÄ ENNEN TAPASIN MANNERHEINMINKATU 16 ESKO HATAKAN JOKA LAITTOI PRESSE-KORTIN TASKUUNI. 1964 SALON PUUTARHURIEN (NYKYISIN HAMMASLÄÄKÄRI POIKA) HEIDÄN MERSU KUORMA-AUTOLLA PÄÄSIN HAMBURIIN, HE OLIVAT MATKALLA HOLLANTIIN TULPPANEJA HAKEMAAN PALJON KESKUSTELIMME SALON ILMAILUKERHOSTA. ULMISSA OLIN JA SAANNUT KIRJEEN, ETTÄ VANHEMPANI OLIVAT LÄHETTÄNEET VÄHÄN RAHAA FRANFURTTIIN! MENIN STR-KENTÄLLE JA YRITIN LIFTATA FRANKFURTTIIN TAPAAMAAN PÄÄLLIKKÖVIRKAILIJAA FRANFURTISSA NIMI EI NYT TULE MIELEEN, MUTTA TAPASIN STR KENTÄN PÄÄLLIKÖT JA SAIN TYÖPAIKAN SIELTÄ! JATKOSSA: UTU MATTI KALIMA KAR-AIR EEMELI LUCANDER OLEN ERI ALALLA TÄNÄÄN RUOTSISSA JATKAN HUOMENNA MUUTEN MATTI TIAISEN SIVUILTA PÄÄSEE STR-KENTÄLLE (LIFE ) EUROPEANWEBCAMERA SHIPOL-AIRPORT Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 26, 2007 Älä viitsi, Perttu huutaa Isot kirjaimet käsitetään nettietiketissä huutamiseksi ja niiden käyttö epäkohteliaaksi.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 26, 2007 DC-3 HB-IRN on Karairin entinen OH-VKA, ei tainnut koskaan lentää Swissairin väreissä. Se oikea HB-IRN lienee museoituna Sveitsissä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 28, 2007 Älä viitsi, Perttu huutaa Isot kirjaimet käsitetään nettietiketissä huutamiseksi ja niiden käyttö epäkohteliaaksi.... ..Jospa oli puuhhelinlinjassa jotain vikaa .. No ei.Mutta johan oli tarina Pertulla. -Jukka 8) Onkohan Stuttgartin kentällä tänä päivänä ketään Suomen sukuista töissä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla