Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Ilmavoimat kertoi tänään Lentosotakoulun saamasta laatusertifikaatista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Hienoja ja itselle vähän harvemmin nähtyjä kuvia ja kulmia, hyvinhän nuo olet saanut pokkarilla onnistumaan, kiitos... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Kiitos, oli ihan hyvät kuvat,olen itse saannut kunnian olla tuon Fokkerin kyydissä aikanaan, tosin monta vuotta sitten ja matkustajana. Kysymys kuuluukin, miksi tuo punainen viiva on tuossa rungossa potkurilinjalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Kiitos, oli ihan hyvät kuvat,olen itse saannut kunnian olla tuon Fokkerin kyydissä aikanaan, tosin monta vuotta sitten ja matkustajana. Kysymys kuuluukin, miksi tuo punainen viiva on tuossa rungossa potkurilinjalla. Eikös tuo ole jonkunlainen vaara-alueen raja-merkki...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Joopa,mutta oletko havainnut samanlaisia merkkejä ilmailuvoimien muissa koneissa,olet varmaan,miksei niitä ole maailman muissa vastaavissa?Voin allekirjoittaa että tuo on vaarallinen väli missä tahansa potkurikoneessa koneen käydessä 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Joopa,mutta oletko havainnut samanlaisia merkkejä ilmailuvoimien muissa koneissa,olet varmaan,miksei niitä ole maailman muissa vastaavissa?Voin allekirjoittaa että tuo on vaarallinen väli missä tahansa potkurikoneessa koneen käydessä 8) Ehkä meillä pitää tuosta tarkemmin sitten huomauttaa, ja tuolla maailmalla väkivaltalennostoissa, joissa ei olla näin rauhanomaisia kuin meillä, ei ehkä haluta tuollaista näkyvyyttä vihulaiselle punaisella raidalla aiheuttaa...? Ja varmasti tuohon väliin mennessä moottorin käydesssä, saa varsin mielenkiintoisen jakauksen...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Mielenkiinnosta kysyn että missä rajoissa menee tuo että minkälaisia Ilmavoimien ohjaamokuvia saa julkaista saatika ottaa kuvia? Tuskinpa nuissa Hawkeissa enää hirveästi salattavaa on...? ja toisaalta tuskinpa pressiväelle esiteltäisiin niitä vehkeitä, jotka ovat "hys-hys" jos sellaisia edes on...?, varmaankin Ilmavoimien tiedotuspuoli osaa antaa asiaan kattavan vastauksen...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Mielenkiinnosta kysyn että missä rajoissa menee tuo että minkälaisia Ilmavoimien ohjaamokuvia saa julkaista saatika ottaa kuvia? Veikkaan,tietämättömänä, jos kutsuvat toimittajat paikalle ja esittävät kohteet ja vielä antavat kuvata,silloin homma on luvallinen,muuten kannattaa kysellä juuri tuolta ilmavoimien esikunnasta, siellä on tiedotuksista vastaava. Tämä ei ole ivallinen huomautus vaan vanhemman ihmisen käytännön kautta opittu juttu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Joopa,mutta oletko havainnut samanlaisia merkkejä ilmailuvoimien muissa koneissa,olet varmaan,miksei niitä ole maailman muissa vastaavissa? Onhan niitä muuallakin toki maalailtu: E-2C Mu-2 C-130 Tosin aina ei näytä ulottuvan koko rungon ympäri: C-130 -Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Juuh, ajatelma tosin oli että miksei siviili puolen koneissa,aina vain Virman koneissa, olisko että koulutetusta henkilökunnasta huolehditaan, turistit huolehtikoon itsestään 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Juuh, ajatelma tosin oli että miksei siviili puolen koneissa,aina vain Virman koneissa, olisko että koulutetusta henkilökunnasta huolehditaan, turistit huolehtikoon itsestään 8) Ei siviilipuolella turisteja päästetä ulos koneista/rakennuksista/ajoneuvoista potkurien pyöriessä - eli täsmälleen päin vastoin, siviilissä VAIN KOULUTETUT ihmiset voivat liikkua koneen ympäristössä potkurien pyöriessä! Sotaväessä siellä juoksee kuljetettavaa maavoimien porukkaa, joillle on toki koulutettu yhtä ja toista, mutta pyörivän potkurin aiheuttama vaara ei ole jokapäiväiseen työhön liittyvä asia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2007 Juuh, ajatelma tosin oli että miksei siviili puolen koneissa,aina vain Virman koneissa, olisko että koulutetusta henkilökunnasta huolehditaan, turistit huolehtikoon itsestään 8) Ah, niinpäs olikin... Olisi pitänyt lukea tarkemmin! Mutta totta, eipä noita siviilipuolen koneissa juuri ole näkynyt. -Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Veikkaan,tietämättömänä, jos kutsuvat toimittajat paikalle ja esittävät kohteet ja vielä antavat kuvata,silloin homma on luvallinen,muuten kannattaa kysellä juuri tuolta ilmavoimien esikunnasta, siellä on tiedotuksista vastaava. Tämä ei ole ivallinen huomautus vaan vanhemman ihmisen käytännön kautta opittu juttu. Ei olisi ensimmäinen kerta että kutsutaan toimittajat paikalle ja myöhemmin kielletään kuvien julkaisu. Nimim. viime aikoina tapahtunut Aika mielenkiintoista materiaalia terolta. Toivotaan ettei ilmavoimat kiellä noitakin kun ohjaamossa ja instr. kaapeissa tuskin on speciaalia verrattuna muiden maiden koneiden vastaaviin joiden kuvia näkee pilvin pimein. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Ei olisi ensimmäinen kerta että kutsutaan toimittajat paikalle ja myöhemmin kielletään kuvien julkaisu. Nimim. viime aikoina tapahtunut Aika mielenkiintoista materiaalia terolta. Toivotaan ettei ilmavoimat kiellä noitakin kun ohjaamossa ja instr. kaapeissa tuskin on speciaalia verrattuna muiden maiden koneiden vastaaviin joiden kuvia näkee pilvin pimein. Eikös kotimaiset tietovuoviestimet (tai mikä niitten nimi nyt on) ole edelleen periaatteessa kuvauskiellossa noissa ohjaamoissa? Ymmärtääkseni ainakin ennen oli. Asiasta tietävät voi korjata, jos meni pahasti metsään. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Juups! Taitaa olla Ilmavoimien "tukikohdissa" otetuilla kuvilla julkaisukielto! -Jukka ??? Ei siinä mitään.Hyviä kuvia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Kumma juttu, että jos ilmavoimat kutsuu (ja vieläpä kuljettaa ) tiedotusvälineet tutustumaan tukikohtaansa, niin täällä aletaan epäillä, että kuvaaminen tai vähintään kuvien julkaisu (ei kai ne toimittajat itselleen kuvaa!) olisi kiellettyä. (Tuo Samin mainitsema tapaus Kuorevedellä viime keväänä johtui siitä, että tieto ei ollut kulkenut eri osapuolten (ilmavoimat, Patria, US Navy) välillä. Ilmavoimien tarkastuksen jälkeen ottamani kuva HN-468:sta voitiin kuitenkin julkaista Siivet-lehdessä.) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 En nyt jaksa ymmärtää, mitä se jengi täällä vouhkaa. Eiköhän se Tero itse tiedä "hieman kovemmalla" kokemuksella, että mitä hän voi julkaista ja mitä ei... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 ...se oli nim.merk.Kateellinen,ei toimittaja... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 En nyt jaksa ymmärtää, mitä se jengi täällä vouhkaa. Eiköhän se Tero itse tiedä "hieman kovemmalla" kokemuksella, että mitä hän voi julkaista ja mitä ei... Ei kai kukaan vouhkaa? Ennenminkin yleistä ihmettelyä. Meikäläisen mielestä hlvetin hyvää materiaalia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Ei kai kukaan vouhkaa? Ennenminkin yleistä ihmettelyä. Lähinnä silmään pisti tämä Jukan "ehdoton" lausahdus: Taitaa olla Ilmavoimien "tukikohdissa" otetuilla kuvilla julkaisukielto! Meikäläisen mielestä hlvetin hyvää materiaalia. On on. Sitä tässä kukaan tuskin on kyseenalaistanutkaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 NO juu.. Hyvähän se on meidän kaikkien kannalta,että siellä Kauhavan tukikohdassa on saanut fotata... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2007 Kiitoksia mukavista kuvakertomuksista sekä kuvista... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla