Jari Kaskelin

Olenko ymmärtänyt ihan väärin?

4 viestiä aiheessa

Lueskelin tätä tuuletinesittelyä ihmeissäni

http://www.tehomylly.net/artikkelit/index.php?artikkeli=142

Testaaja käyttänyt kokonaisen kappaleen todistaakseen liukulaaroinin paremmuuteen kuulalaakerointiin verrattuna. Itse olen mieltänyt asian aivan päinvastaiseksi. En myöskään ymmärrä miten virtapiikit vaikuttaisivat laakeroinnin kestävyyteen?

Onkohan artikkelin tekijällä mitään käsitystä tekniikasta?

Jos tuo hölynpöly on kopioitu jostakin myyntiesitteestä, niin PC:n lisätarvikkeiden myyntiargumentit alkavat lähentyä uhkaavasti raskaan Hifin kauppaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaikuttanut ei, itseasiassa tekstiä on hyvinkin hankala lukea, sillä välimerkkien käyttö on pahasti hakusessa kirjoittajalla sekä yhdys sanat eivät ole tuttu käsitteenä.

Itse asiasta en osaa sanoa muuta kuin sen, että kuulalaakerointi on käsitääkseni parempi vaihtoehto korkean kierrosluvun saavuttavissa laitteissa.

Minäkään en ymmärrä mitä tekemistä laakeroinnilla on vikasietoisuuden suhteen kun kyseessä on jännitepiikit.

Kirjoittajan kielellinen ulosanti ei ainakaan hirveästi vakuuttanut :-)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan täyttä jaskaa. Tuulettimessa pitää olla kuulalaakerointi. Liukulaakerit ovat halpoja, mutta hajoavat ennen kuin tuuletin luonnollisen kierron kautta vaihtuisi uuteen. Niitä on mun koneista hajonnut toista kymmentä (vajaa 100 konetta 10 vuoden aikajaksolla), kuulalaakeroituja ei yhtään. Summa summarum: jos propelissa on liukulaakerit, heitä se roskiin, ainakin jos kyseessä on prosessorin tai näyttökortin tuuletin. Markan ropeli voi hajoitessaan aiheuttaa kalliin vahingon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään