Tuomas Filppula

Hakusessa ilmainen kuvagalleria, ei PHP:tä

26 viestiä aiheessa

Juu eli etsisin ilmaista kuvagalleriaa, joka toimisi palvelimella, joka ei tue PHP:tä. Kuvagalleriassa tulisi myös olla mahdollisuus kuvien kommentoimiselle ja arvostelemiselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaapa olla mahdoton yhtälö tuommoinen. Ellei sitten joku Perlillä tai Pythonilla ole moista koodannut mitä hieman epäilen kun PHP on niin "helppo". Monet nuista joissa voi kommentoida yms. vaatii myös vielä MySQL:n sinne taustalle..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaapa olla mahdoton yhtälö tuommoinen. Ellei sitten joku Perlillä tai Pythonilla ole moista koodannut mitä hieman epäilen kun PHP on niin "helppo". Monet nuista joissa voi kommentoida yms. vaatii myös vielä MySQL:n sinne taustalle..

Todella harmi, en vain omista kotisivutilaa, jonka palvelin PHP:tä tukisi. Muuten ei tietenkään mitään olisi ongelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä jotain JavaScriptillä toteutettuja palikoita voi löytyä mutta ei ne oikein vakavaan käyttöön sovellu eivätkä muutenkaan ole enää tätä päivää. Suosittelen rekisteröitymään valmiin kuvagalleriapalvelun käyttäjäksi ja siirtämään kuvat sinne. Gallerian omiin kuviin osoittavan linkin voi sitten vaikka lisätä kotisivulle. Flickr on hyväksi ja toimivaksi havaittu, samoin Googlen Picasa verkkoalbumit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka en ole yhtään yllättynyt kun taas homman pitää olla _ilmainen_ >:(:thmbdn: Mun päähän ei ainakaan mahdu se, että kuvataan monen sadan, tai ihan hyvin monen tuhannen (tai jopa yli kymppitonnin?) vehkeillä + kaikki oheistuote + jatkuvat kulut (bensat, safkat kuvaillessa jne), mutta sitten ei voi maksaa oikeasti muutamaa kymppiä jostain kuvagalleriasta? ??? Jossain menee metsään aika pahasti. Se kuvagallerian pitäminen on jollekin duuni ja tulonlähde, niin onko se nyt niin hirveää maksaa se parikymmentä euroa ja saada mukava toimiva palvelu ja tukea kansantaloutta.

Okei, myönnetään, en ole photaristani maksanut, mutta se maksaakin jo monta sataa. Kuitenkin esim. C1:stä olen maksanut kun se ei maksanut edes ihan kahtasataa aikoinaan.

Peiliin katsominen ja rahat firmalle ja palvelu itselle ja hymy huulille ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka en ole yhtään yllättynyt kun taas homman pitää olla _ilmainen_ >:(:thmbdn: Mun päähän ei ainakaan mahdu se, että kuvataan monen sadan, tai ihan hyvin monen tuhannen (tai jopa yli kymppitonnin?) vehkeillä + kaikki oheistuote + jatkuvat kulut (bensat, safkat kuvaillessa jne), mutta sitten ei voi maksaa oikeasti muutamaa kymppiä jostain kuvagalleriasta? ??? Jossain menee metsään aika pahasti. Se kuvagallerian pitäminen on jollekin duuni ja tulonlähde, niin onko se nyt niin hirveää maksaa se parikymmentä euroa ja saada mukava toimiva palvelu ja tukea kansantaloutta.

Okei, myönnetään, en ole photaristani maksanut, mutta se maksaakin jo monta sataa. Kuitenkin esim. C1:stä olen maksanut kun se ei maksanut edes ihan kahtasataa aikoinaan.

Puhut asiaa, sitä en voi kiistää. Ainoa ongelma tässä on vain se, että millä ihmeen rahoilla minä kuvagalleriani maksan? Omat "tuloni" ovat tasan 20€/kk.

Kuvausvälineistäni (+ oheistuotteet) olen muuten maksanut n. 500€.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhut asiaa, sitä en voi kiistää. Ainoa ongelma tässä on vain se, että millä ihmeen rahoilla minä kuvagalleriani maksan? Omat "tuloni" ovat tasan 20€/kk.

Kuvausvälineistäni (+ oheistuotteet) olen muuten maksanut n. 500€.  ;)

No kun kuukauden odotat niin 20e:llä saat jo esim ton palvelun mikä mainostaa tossa yläpuolella.. Ja kyllä mä veikaan, että perhe haluaa pojan hyvää harrastusta tukea muutamalla kympillä, jossei vaikka heti niin tee tarjous kotitöitä vastaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmettä? Tekijän kuuluu saada palkka työstään (paitsi kalliit softat saa varastaa)?

Ihailtavaa rehellisyyttä tietysti mutta varsin erikoinen lähtökohta moraalisaarnalle siitä huolimatta. Photarikin lienee ihan niitä avainlenkkejä prosessissasi* niin siitä jos jostain luulisi olevan kohtuullista maksaa. Ei se nyt niin mahdottomia maksa jos kaikkeen muuhun vertaa (vähän sen suuntaista taisit itsekin juuri argumentoida?)

*: Jos ei ole, ilmaisten luulisi riittävän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun kuukauden odotat niin 20e:llä saat jo esim ton palvelun mikä mainostaa tossa yläpuolella.. Ja kyllä mä veikaan, että perhe haluaa pojan hyvää harrastusta tukea muutamalla kympillä, jossei vaikka heti niin tee tarjous kotitöitä vastaan :)

Nii-in, eiköhän se järjesty jos vaan kysyy... Luulisi ainakin.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmettä? Tekijän kuuluu saada palkka työstään (paitsi kalliit softat saa varastaa)?

Ihailtavaa rehellisyyttä tietysti mutta varsin erikoinen lähtökohta moraalisaarnalle siitä huolimatta. Photarikin lienee ihan niitä avainlenkkejä prosessissasi* niin siitä jos jostain luulisi olevan kohtuullista maksaa. Ei se nyt niin mahdottomia maksa jos kaikkeen muuhun vertaa (vähän sen suuntaista taisit itsekin juuri argumentoida?)

*: Jos ei ole, ilmaisten luulisi riittävän?

Enhän minä sanonut, että olen warettanut tms? Eihän lahjaa lasketa ostamiseksi :) (ts. itse en ole ostanut)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lähtisin kyllä ostamaan kotisivutilaa ennen kuin jotain valmista palvelua. Webhotelliin voi kuitenkin pystyttää juuri haluamansa galleriasoftan ja siillä voi tehdä sitten vielä paljon muutakin. Hinnatkin ovat hyvin lähellä toisiaan. Esim. Oulanka tarjoaa edullisia webhotelleja, noihin saa sitten joko .fi .com .net tms domainin. Samalla saa vaikka sähköpostin haluamallansa päätteellä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jalbum on mielestäni erittäin hyvä ilmainen kuvagalleria. Kuvien selaaminen on helppoa ja taustan ym vaihto onnistuu myös helposti ilman suurempia kommervenkkejä..

Ohjelma löytyy osoitteesta http://jalbum.net/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa tosiaan unohtaa nuo ilmaiset ja ottaa pienellä summalla oma levytila johon voi php, mysql yms. yms. vääntää sellaiset sivut kuin tykkää esim. kapsilta 30€/v eli kuukaudelle tulee hintaa hurjat 2,5€. On ollut loistavaa palvelua ainakin allekirjoittaneelle.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gallerian pystyttämisessä omalle sivulle on yhtä paljon järkeä, kuin ikioman keskustelufoorumin avaamisessa. Oikeastaan voisi miettiä, kannattaako yksityishenkilön ylipäätään pitää omaa kotisivua. Vanhasta staattisesta web 1.0 maailmasta on jo siirrytty dynaamiseen ja yhteisölliseen web 2.0:aan. Perinteiset kotisivut on korvattu blogeilla, kuvagalleriat globaaleilla verkkoyhteisöillä kuten Flickr, Airliners.net ja YouTube. Käyttöön on otettu xml-syötteet, tarkat metatiedot ja tagit. Tietoa indeksoidaan yhä yksityiskohtaisemmin ja laitetaan helpommin ja nopeammin saataville.

Oman uuden blogin voi avata 10 minuutissa, ilmaiseksi. Samoin onnistuu rekisteröityminen kuvagallerian käyttäjäksi. Käyttö on helppoa ja vaivatonta, ominaisuuksiakin on keskivertokäyttäjälle aivan riittävästi. Luulisi kelpaavan. Niin ei ilmaisuus mikään itseisarvo ole mutta ei myöskään kannata maksaa turhasta.

[Edit] ...Jaa mistäkö näitä tällaisia löytyy? No vaikka Google Blogger, Microsoft Spaces, Yahoo Flick ja Google Picasa verkkoalbumit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esim. Oulanka tarjoaa edullisia webhotelleja, noihin saa sitten joko .fi .com .net tms domainin. Samalla saa vaikka sähköpostin haluamallansa päätteellä...

Ly-tunnus, tarvitaan FI-domain nimen tilaukseen
Ainakin tuntuvat olevan hyvin perillä asioista  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Oikeastaan voisi miettiä, kannattaako yksityishenkilön ylipäätään pitää omaa kotisivua. Vanhasta staattisesta web 1.0 maailmasta on jo siirrytty dynaamiseen ja yhteisölliseen web 2.0:aan. Perinteiset kotisivut on korvattu blogeilla, kuvagalleriat globaaleilla verkkoyhteisöillä kuten Flickr, Airliners.net ja YouTube. Käyttöön on otettu xml-syötteet, tarkat metatiedot ja tagit. Tietoa indeksoidaan yhä yksityiskohtaisemmin ja laitetaan helpommin ja nopeammin saataville.

Vielä vähän aihetta sivuten.

[¤ YouTube]. Eli web 2.0 mitä häh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En itse tarvitse toistaiseksi minkään näköistä palvelua johohon voi laittaa kuvia, mutta jos tarvitsisin, niin ainakin omalle kohdalle suurimmaksi ongelmaksi muodostuisi maksaminen. Eli vaikka tilillä olisikin rahaa niin miten maksat?  ??? varsinkin kun ei ole luottokorttia vaan joku visa electron.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En itse tarvitse toistaiseksi minkään näköistä palvelua johohon voi laittaa kuvia, mutta jos tarvitsisin, niin ainakin omalle kohdalle suurimmaksi ongelmaksi muodostuisi maksaminen. Eli vaikka tilillä olisikin rahaa niin miten maksat?  ??? varsinkin kun ei ole luottokorttia vaan joku visa electron.  ???

Kuvat.fi kirjoittaa seuraavaa:

Palvelu maksetaan etukäteen pankkien verkkomaksulla (Osuuspankki, Nordea, Aktia/SP/POP, Tapiola ja Sampo) tai luottokortilla (Visa, Master- ja Eurocard sekä myös Visa Electron).

Mikä vielä on epäselvää? ??? ;D Onko muuten verkkopankkitunnusten saamiseen jotain ikä- tai muita rajoituksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvat.fi kirjoittaa seuraavaa:

Palvelu maksetaan etukäteen pankkien verkkomaksulla (Osuuspankki, Nordea, Aktia/SP/POP, Tapiola ja Sampo) tai luottokortilla (Visa, Master- ja Eurocard sekä myös Visa Electron).

Mikä vielä on epäselvää? ??? ;D Onko muuten verkkopankkitunnusten saamiseen jotain ikä- tai muita rajoituksia?

Kyllä ainakin minä sain op:sta verkkopankki tunnukset. Ja hyvä että Kuvat.fi myy myös Verified by Visa palvelulla, niin voin myös minä ostaa palvelun jos joskun satun tarvitsemaan.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

esim. kapsi ja moni moni muukin lähettää "tavallisen laskun" sähköpostilla.

Edit: Neuvokaa tyhmää mistä löydän kuvat.fi:n toimitusehdot?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään tietoa sellaisesta galleriasta joka mahdollistaisi kuvien käsittelyn siten että kuvia voi lisätä kansioittain jopa satoja kerralla ja ohjelma järjestää ne esim numerojärjestykseen. Toinen tärkeä ominaisuus olisi se, että kuvat pitäisi saada esille seuraavalla tavalla:

Kuva näkyy esim jpeg muodossa tietyssä koossa, kuvan yläpuolella on valikko mistä kuvan tiedostomuotoa/kokoa voi vaihtaa. Eli yksi kuva pitäisi pystyä lisäämään galleriaan monella eri tiedostotyypillä mutta sen pitäisi näkyä galleriassa yhdessä. (hankalasti selitetty).. Lisäksi tarkoituksena olisi laittaa kuvat maksulliseksi eli kuvia ei pystyisi lataamaan ilman jotain tiettyä varmennusta siitä että tilisiirto on esimerkiksi tehty tai jokin sitoomus maksusta.. Tälläistä.

Itselleni en tätä ole hankkimassa mutta työkaverilla on oma valokuvaus toiminimi  ja hän myy kuviaan netissä..

EDIT: niin ja tosiaan galleria saa olla maksullinen toisinkuin otsikko mainitsee

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikös kuvatoimistot ole tuota varten  ??? (mä voin tietty myydä toimivan ratkaisun "sopivalla" euromäärällä  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikös kuvatoimistot ole tuota varten  ??? (mä voin tietty myydä toimivan ratkaisun "sopivalla" euromäärällä  :P

Niin no mutta kuvatoimiston kautta saa siis heidän sivuilleen tilaa omille kuville. Tämä ratkaisu ei tod.näk käy. Pitäisi siis olla ola webbisivu jossa on sitten kyseinen kuvahakemisto.. Millaisista hinnoista puhutaan sinun ohjelmassa?

esimerkki millainen suurinpiirtein pitäisi olla http://www.futureimagebank.com/asp/results.asp?Haku=sceneries

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos et huomannut tuo "jälkimmäinen" oli kirjoitettu kieliposkella.. sanotaanko että väh. kaksi kertaa mitä "ammattilainen", niin voin hankkia "aliurakoitsijan"  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään