Jorma Kujala

kakkara

13 viestiä aiheessa

Mikäs härveli toi on? ??? Mielenkiintoisennäköinen kuitenkin ;D

Sillä laskeskellaan mm. tuulikorjauskulmia, tiheyskorkeutta, CAS yms..En olekaan ennen nähnyt tuollaista peltistä kakkaraa(olen kai senverran "nuorta" sukupolvea :P) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa rehellisesti, että ei tule kakkaraa käytelleeksi enää juurikaan. Tietokone hoitaa tuulikorjauskulmat, ETA-ajat ym..

Itselleni olen perustellut tuon, että riittää kun tietää miten se toimii ja antaa teknologian hoitaa se helpommin.

Sama kun käyttäisi helmitaulua laskimen rinnalla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Ahjon opissa silloin tuon ominaisuudet käytiin niinmaanperusteellisestiettä... Mutta nyt voisi olla hieman sormi suussa tuon FlightComputerin kanssa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

vieläkö moni käyttää tälläistä peltikakkaraa

Kyllä tuollainen löytyy. Tuota käytettiin Ilmavoimien kursseilla.

Siinä on mukava ominaisuus, voi mitata reittisuuuntia tuon narun ja astelevyn avulla, et tarvitse erillistä plotteria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, osaan käyttää.

Sisäärakennettu plotteri näyttää tosi kätevältä.

Alumiiniakin näyttää olevan. Käytännössä ikuinen ja toimintavarma peli.

-M-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo peltinen on ainakin käyttövarmempi kuumissa keleissä. Muovinen kakkara saattaa mennä aivan käkkärälle, jos unohtaa sopivaan paikkaan. Ja on hyvä osata käyttää manuaalilaskutikkuakin, jos vaikka on sähköt loppu tai on bugi päällä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai tuo naru ihan kuuluu tuohon? ???

Varsinainen 'Computer'

Eiköös computer ole vähän niinkun laskin... Siinä tarkoituksessa tuo on niin fiksu peli, ettei paljon paremmasta väliä. Olennaisesti läppäriä kätevämpi kantaa matkassa ja mahdollistaa nopeiden plaanien teon vaikka keskellä ei mitään.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllähän tuollaista muovista Compuutteria tulee aina x-c -lennoilla käytettyä, kätevä peli. Kavereiden kanssa ollaan kovasti mietitty että minkälainen neropatti moisen vitkuttimen keksikään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kyllä tuollainen on olemassa ja osaan käyttääkin. Lennolla ihan kätevä ja paljon nopeampi kuin "tehdäänkö tietokoneella?" -metodi jos osaa. Toki mulla on matkalaskuihin excel, mutta taito on hyvä pitää tallella myös ilman sähköä.

Mulla on tuo muovinen Jeppesenin malli kuten tossa yhdessä kuvassa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään