Harri Koskinen

Finnairille reitti Mumbaihin (oli: Lentoyhtiöuutisia)

126 viestiä aiheessa

Höh, ei sitten Kuala Lumpuriin :( No mutta 12 lentoa viikossa Intiaan ja suorat päivittäiset lennot Hongkongiin  ;D

Kenenkä yhteistyölentoja nuo Singaporen ja Kuala Lumpurin lennot tulevat olemaan? Malaysia Airlines, Singapore Airlines vai mikä  ???

 

Vaihtoehtoja Singaporen reitin kumppaniksi on yksi eli Cathay. Singapore Airlines ei tule kysymykseen koska on Star Alliancessa ja Finnair Oneworldissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän allianssikumppani British Airways mahtaa pitää siitä, että Finnair alkaa entistä selkeämmin pyrkiä osingoille Intian markkinoista ? Intia lienee BA:n pääkohde Aasiassa. Vai onko markkina niin vinhassa kasvussa, että Finnairillekin riittää oma siivu?

 

Kirjoitin kesällä 2005 Intian lentoliikenemarkkinoista Le Bourgetin ilmailunäyttelyn yhteydessä seuraavasti:

 

Miljardin asukkaan maassa on kuitenkin 200-300 miljoonaa ostovoimaista asukasta, ja ilmailuala arvioikin lentomatkustajien määrä kasvavan peräti 25-30 prosenttia vuodessa ja saavuttavan 50 miljoonan vuosittaisen matkustajan rajan vuoteen 2010 mennessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä henkilökohtaisesti harmittaa Bangkokin ja Singaporen sekä muidenkin Bangkokin päiväreittien poistuminen. AY tarjosi aina parhaat hinnat busineksessa BKK-SIN-BKK -välille ja hyvän mailinkeräys matkan. Nyt BKK-SIN -reitille jää oneworld-yhtiöistä vain CX ja sen hinnat busineksessa ovat jotain ihan muuta kuin AY:lla. ???

 

Swiss on muuten Finnairin poistumisen jälkeen ainoa eurooppalainen yhtiö joka vielä lentää BKK-SIN-BKK.

 

Ja Changi on ihan ykköskenttä, toivottavasti se palaa Finnairin (M11) kohteeksi pian.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän allianssikumppani British Airways mahtaa pitää siitä, että Finnair alkaa entistä selkeämmin pyrkiä osingoille Intian markkinoista ? Intia lienee BA:n pääkohde Aasiassa. Vai onko markkina niin vinhassa kasvussa, että Finnairillekin riittää oma siivu?

 

 

Mitäpä BA:lla on siihen sanomista? Eivät kaiketi kuitenkaan määrää Vinnairin asioista.

OneWorld on siitä erilainen allianssi verrattuna Stariin, että lentoyhtiöt ovat suht vapaita luomaan omaa kasvuaan ja tekemään esim kahdenvälisiä codeshareja. Jos yhtiö kukoistaa, tuo se hyötyä koko allianssille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäpä BA:lla on siihen sanomista? Eivät kaiketi kuitenkaan määrää Vinnairin asioista.

OneWorld on siitä erilainen allianssi verrattuna Stariin, että lentoyhtiöt ovat suht vapaita luomaan omaa kasvuaan ja tekemään esim kahdenvälisiä codeshareja. Jos yhtiö kukoistaa, tuo se hyötyä koko allianssille.

 

Eivät määrää Finnairin asioista... mutta BA vastaa mm. Finnairin lentokenttätoiminnoista Heathrowlla, ja Heathrow lienee Finnairille jossain määrin merkittävä kohde Euroopassa. Matkustajan näkökulmasta katsottuna en pitäisi jonkinlaisen kitkan olemassaoloa aivan poissuljettuna. ??? ...tai voihan olla, että Finnair vain vuolee rahaa LHR-HEL reitillä, eikä halua maksaa palvelutason parantamisesta.

 

Jos Finnair alkaa ihan suoraan kilpailla BA:n kanssa sille tärkeillä markkinoilla, kitka voi kukaties olla kasvamaan päin... Jo nyt Finnairin tarjonta Japaniin ja Kiinaan on kattavampi kuin BA:lla. Muutama lento Pohjois-Euroopasta Intiaan varmaan vielä menee kasvavilla markkinoilla (eiköhän BA mielellään nekin matkustajat lennättäisi...), mutta esim. merkittävä USA-Helsinki-Intia/Keski-Aasia -tuote voisi jo olla kova pala. Kuinka kauas USA:an Finnair voisi lentää niin, että kone palautuisi vuorokauden sisällä takaisin? (Arvaus: 4300 nm, HEL vs. LHR)

 

Vähän näyttää siltä, että pikkuisen Finnairin harmiton puuhastelu jossain Skandinavian perukoilla on kehittymässä siinä määrin merkittäväksi, että isotkin lentoyhtiöt joutuvat yhä enemmän kiinnittämään siihen huomiota.  8) 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höh, ei sitten Kuala Lumpuriin :( No mutta 12 lentoa viikossa Intiaan ja suorat päivittäiset lennot Hongkongiin  ;D

Kenenkä yhteistyölentoja nuo Singaporen ja Kuala Lumpurin lennot tulevat olemaan? Malaysia Airlines, Singapore Airlines vai mikä  ???

 

Vai sillälailla. Peruivat lennot ennenkuin edes aloittavatkaan :laugh: Saas nähdä millä yhtiöllä hoitavat jo matkan varanneille jatkolennot Bangkok-Kuala Lumpur. Tuskinpa Air Asialla ainakaan vaikka onkin mun silkka hypoteesi. Siskoni perheineen ja isä olivat menossa Finskillä KLiin saakka mutta taitavat liittyä kanssani Malaysian Airlinesin lennolle Bangkista Kuala Lumpuriin. Saapi nähdä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eivät määrää Finnairin asioista... mutta BA vastaa mm. Finnairin lentokenttätoiminnoista Heathrowlla, ja Heathrow lienee Finnairille jossain määrin merkittävä kohde Euroopassa. Matkustajan näkökulmasta katsottuna en pitäisi jonkinlaisen kitkan olemassaoloa aivan poissuljettuna. ??? ...tai voihan olla, että Finnair vain vuolee rahaa LHR-HEL reitillä, eikä halua maksaa palvelutason parantamisesta.

 

Jos Finnair alkaa ihan suoraan kilpailla BA:n kanssa sille tärkeillä markkinoilla, kitka voi kukaties olla kasvamaan päin... Jo nyt Finnairin tarjonta Japaniin ja Kiinaan on kattavampi kuin BA:lla. Muutama lento Pohjois-Euroopasta Intiaan varmaan vielä menee kasvavilla markkinoilla (eiköhän BA mielellään nekin matkustajat lennättäisi...), mutta esim. merkittävä USA-Helsinki-Intia/Keski-Aasia -tuote voisi jo olla kova pala. Kuinka kauas USA:an Finnair voisi lentää niin, että kone palautuisi vuorokauden sisällä takaisin? (Arvaus: 4300 nm, HEL vs. LHR)

 

Vähän näyttää siltä, että pikkuisen Finnairin harmiton puuhastelu jossain Skandinavian perukoilla on kehittymässä siinä määrin merkittäväksi, että isotkin lentoyhtiöt joutuvat yhä enemmän kiinnittämään siihen huomiota.  8) 

 

 

En oikein näe yhteyttä Finnairin Kauko-Idän strategian ja Lontoon maahuolinnan välillä... Se on varmasti viimeinen asia, mitä mietitään kun päätetään oikeasti isoista jutuista.

Finnair on varmasti kilpailija niin BA:lle, AA:lle kuin muillekin oneWorld-yhtiöille. Ja ne ovat Finnairille kilpailijoita. Codeshare-sopimuksin myös nämä allianssin sisäiset kilpailijat pääsevät "samoille apajille". Täten Finnairin lisääntyvä reittitarjonta omalla tavallaan parantaa myös BA:n tarjontaa.

 

Intiassa, ja yleensäkin Kauko-Idässä, markkinat ovat vielä enimmäkseen säännellyt. Liikenneoikeudet määräävät lentojen määrän osaltaan, mitenhän määrät mahtavat olla esim Englannin ja Intian välillä...? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeilin Mumbain lentoja satunnaisina päivinä heinä-elokuussa. Ebookers myy menopaluuta hintaan 362,76 ja Area 357,76.

Finnairin omilla sivuilla ei Mumbain lentoja vielä ole saatavilla. Finnairin sivujen päivitys tulee muutenkin jälkijunassa, kun Kuala Lumpuriin ja Singaporeen saa vielä ostaa lentoja.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin sivujen päivitys tulee muutenkin jälkijunassa, kun Kuala Lumpuriin ja Singaporeen saa vielä ostaa lentoja.

 

Saa muttei pysty. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt BKK-SIN -reitille jää oneworld-yhtiöistä vain CX ja sen hinnat busineksessa ovat jotain ihan muuta kuin AY:lla.

 

BKK-SIN-BKK

 

CX I THB 9500+

CX D THB 14400+

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BKK-SIN-BKK

 

CX I THB 9500+

CX D THB 14400+

 

Mistä nuo hinnat saa varattua, etenkin I-luokan? CX:n omalla sivulla hinta on D 18400 THB plus härpäkkeet.

 

Ja päiväreissu Bangkokista ei onnistu koska CX 713 BKK-SIN 11:45-15:10 ja CX 712 SIN-BKK 13:30-14:55.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän allianssikumppani British Airways mahtaa pitää siitä, että Finnair alkaa entistä selkeämmin pyrkiä osingoille Intian markkinoista ? Intia lienee BA:n pääkohde Aasiassa. Vai onko markkina niin vinhassa kasvussa, että Finnairillekin riittää oma siivu?

 

Lauantain vastaisena yönä tunteja Delhin kentällä viettäneenä voin kyllä sanoa, että siellä riittää matkustajia kaikille... Oneworld-yhteistyötä ei näköjään tehdä ainakaan Delhin lähtöselvityksessä, Finnairilla ja BA:lla oli omat tiskit, tosin koneetkin lähdössä samaan aikaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä ne hitto soikoon ovat tosissaan Singaporen lopettamisen kanssa. Nyt on Singapore otettu pois myynnistä Finnairin nettisivulta 16.5. alkaen kokonaan.  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AREA nettisivut lupaavat heinäkuulle esim. Vilna-Mumbai lennot hintaan:

1 aikuisia x (114,00 + 55,06 + 15,00) = Hinta: 184,06 EUR

                        lento            vero            p.maksu                    YHT.

 

Samansuuntaista löytyy Delhiinkin sekä myös Riiasta lähtien.

 

---------------------

Finnairin oma nettisivu taas ilmoittaa hinnaksi (pyöristettyjä hintoja):

                          114,00            211,40  +        7,20 =                    332e

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AREA nettisivut lupaavat heinäkuulle esim. Vilna-Mumbai lennot hintaan:

1 aikuisia x (114,00 + 55,06 + 15,00) = Hinta: 184,06 EUR

 

 

Joo, otettu on jo. Delhiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, otettu on jo. Delhiin. :)

Onko Arean systeemissä vikaa vai miten noin iso ero verossa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin ilmoittamien verojen (vaikkei tuo erä ole veroa nähnytkään) tuntuu poikkeuksellisen suurelta.

 

Analysoisin niin, että "verot" Arealla oiken mutta pohjahinta on ehkä liian pieni ja Finnairilla "verojen" määrä liian paljon.

 

Kyllä tuo perushinta 114e tuntuu aika pieneltä. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AREA nettisivut lupaavat heinäkuulle esim. Vilna-Mumbai lennot hintaan:

1 aikuisia x (114,00 + 55,06 + 15,00) = Hinta: 184,06 EUR

                        lento            vero            p.maksu                    YHT.

 

Samansuuntaista löytyy Delhiinkin sekä myös Riiasta lähtien.

 

---------------------

Finnairin oma nettisivu taas ilmoittaa hinnaksi (pyöristettyjä hintoja):

                          114,00            211,40  +        7,20 =                    332e

 

Amadeus antaa veroinen 169.06 eur. Ja sitten printtausmaksu päälle. Halpaa on...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amadeus antaa veroinen 169.06 eur. Ja sitten printtausmaksu päälle. Halpaa on...

 

Ja näköjään pystyy ottamaan menon Mumbaihin ja paluun Delhistä, nice. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään