Harri Koskinen

Finnairille reitti Mumbaihin (oli: Lentoyhtiöuutisia)

126 viestiä aiheessa

Jos Finnair saisi jonkinlaisen siivun USA-Intia -matkojen markkinoista, saisi se Intian ja New Yorkin lentonsa paremmin täyteen ja mahdollisesti sen verran matkustajia jollekin uudelle Hki-Pohj. Amerikka -yhteydelle, että sellaisen lentäminen kannattaisi aloittaa.

 

Minne Pohj. Amerikan kaupunkeihin mahtaa eniten lentää suomalaisia vaihdollisilla yhteyksillä?

 

Olisiko netissä joku karttapalvelu, joka näyttää suorimman reitin kartalla annettujen kaupunkien välillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Finnair saisi jonkinlaisen siivun USA-Intia -matkojen markkinoista, saisi se Intian ja New Yorkin lentonsa paremmin täyteen ja mahdollisesti sen verran matkustajia jollekin uudelle Hki-Pohj. Amerikka -yhteydelle, että sellaisen lentäminen kannattaisi aloittaa.

 

Minne Pohj. Amerikan kaupunkeihin mahtaa eniten lentää suomalaisia vaihdollisilla yhteyksillä?

 

Olisiko netissä joku karttapalvelu, joka näyttää suorimman reitin kartalla annettujen kaupunkien välillä?

 

Sellaiset USA:n kaupungit voisivat olla mahdollisia kuin Chicago, Miami ja ehkä joku länsirannikolla. Dallasikin on itseään markkinoinut Finnairille. Fort Worthissahan sijaitsee yksi suuri Nokian toimipaikka.

 

Chicago, Miami ja Dallas ovat kaikki muuten AA:n hubeja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

New Yorkin ja Intian lentojen vaihtoaikaa Hesassa saisi lyhennettyä nykyisestä, jos koneille jätetään enemmän kääntöaikaa toisessa päässä.

 

Nyt näyttää siltä, että Mumbain paluulentoa on viilattu 5 min lyhyemmäksi ja saapumisaika Vantaalle on klo 13:45. Ja Finnairin varauskone suostuu myymään jatkolentona New Yorkia 35 minuutin vaihtoajalla.

 

Tietenkään toiseen suuntaan se ei helpota asiaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt näyttää siltä, että Mumbain paluulentoa on viilattu 5 min lyhyemmäksi ja saapumisaika Vantaalle on klo 13:45. Ja Finnairin varauskone suostuu myymään jatkolentona New Yorkia 35 minuutin vaihtoajalla.

Nyt on joku A343:n aikataulujen petraamisviikko meneillään kun eilen tuli meiliä, että Tokyon lentoaika (AY73) on lyhentynyt 5 min. :)

 

35 min on minimun connection time Helsingissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

35 min on minimun connection time Helsingissä.

 

Totta, mutta kuinkahan mahdollinen se oikeasti on BOM-JFK reitillä:

 

- poistuminen laajarunkokoneen takariviltä kestänee hetken

- saapuva lento tulee EU:n ulkopuolelta -> turvatarkastus ennen pääsyä lähtöaulaan

- lento suuntaa Jenkkeihin -> uusi turvatarkastus portilla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta, mutta kuinkahan mahdollinen se oikeasti on BOM-JFK reitillä:

 

- poistuminen MD-11:n takariviltä kestänee hetken

 

MD-11 ei lennä Bombayhyn. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MD-11 ei lennä Bombayhyn. ;)

 

Korjattu. ;)

 

Eli nyt pystyy ostamaan Finnairin nettisivuilta esim. seuraavan yhdistelmän:

 

su 1.7. New York - Delhi (vaihtoaika Helsingissä 5 h 30 min)

pe 13.7. Mumbai - New York (vaihtoaika Helsingissä 35 min)

 

hintaan 1086 e (varausluokka Q). Ei paha!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- lento suuntaa Jenkkeihin -> uusi turvatarkastus portilla

 

Ei ole enää uutta turvatarkastusta portilla jenkkilennoille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossain kerrottiin, että Finnair tutkii, voisiko Phuketiin lentää talvikaudella MD-11 -kalustolla.

 

Tällä hetkellä esim. tammikuulle on laajarunkokoneilla 66 lähtöä viikossa, eli 4 vapaapäivää koko laivastolla. Nykyisistä ei riitä Phuketin lennoille, ellei joitain lyhyempiä reittejä lennetä 757:lla.

 

Voisiko kuvitella, että muutaman 757:n istumaväljyyttä väljennettäisiin MD-11:n tasolle ja niillä lennettäisiin esim. Mumbai, Delhi, New York tai Peking. Hyötynä se, että Jaipurin välilaskut voitaisiin jättää pois ja Phuketinkin kone voisi kiertää 24 tunnin kierrolla.

 

Milloinkas se 11. laajarunkokone on astumassa palvelukseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perjantain Hesarissa on esitetty, että vuonna 2001 Finnairin kaukoliikenne oli viikossa 7xJFK, 2xNRT, 4xBKK/SIN, 3xPEK eli yhteensä 16 lähtöä viikossa. Oliko tosiaan kolmella laajarungolla näin löysät kierrot?

Ainakin 9/11 jälkeen Nykkiä tiputettiiin ja siirrettiin Bangkokin reitille.

 

Kun kesällä 2007 tulee olemaan vähintään 66 kaukolähtöä kymmenellä koneella. Hesari tosin väittää, että olisi 53 lähtöä Aasiaan mutta mielestäni niitä on 59.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perjantain Hesarissa on esitetty, että vuonna 2001 Finnairin kaukoliikenne oli viikossa 7xJFK, 2xNRT, 4xBKK/SIN, 3xPEK eli yhteensä 16 lähtöä viikossa. Oliko tosiaan kolmella laajarungolla näin löysät kierrot?

Yksi kone ei tainnut enää tuolloin olla lomaliikenteen puolella?

Eli kaksi ei olisi tainnut riittää 16 lähtöön viikossa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkatoimiston Petri jos voisi katsoa miksi Amadeuksessa on AY97 15.5.07 kaikista luokista kiinni Helsingistä Bangkokiin että Singaporeen sekä Bangkokista Singaporeen. Ainoa varattava luokka on Y.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkatoimiston Petri jos voisi katsoa miksi Amadeuksessa on AY97 15.5.07 kaikista luokista kiinni Helsingistä Bangkokiin että Singaporeen sekä Bangkokista Singaporeen. Ainoa varattava luokka on Y.

 

Vaikka en olekaan Petri niin vastaan että nyt tuo "vika" on korjattu ja muitakin varausluokkia löytyy. Ilkka; se aikataululinkki on edelleen tutkinnassa mutta laitan taas kyselyä missä vaiheessa mennään..

 

-J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka en olekaan Petri niin vastaan että nyt tuo "vika" on korjattu ja muitakin varausluokkia löytyy. Ilkka; se aikataululinkki on edelleen tutkinnassa mutta laitan taas kyselyä missä vaiheessa mennään..

 

-J

 

Tack ska du ha Jens.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sori, täältä käsin ei ole ehtinyt katsoa. Pomo Thaimaassa ja kollega a-viruksen kourissa (ja toinen mammalomalla), joten tänään yksin duunissa. Nyt menossa pizzatauko... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka en olekaan Petri niin vastaan että nyt tuo "vika" on korjattu ja muitakin varausluokkia löytyy.

 

-J

 

Jensin fiksaukset ei kestäneet sitten enää tälle päivälle.

Taas 15.5. AY97 HEL-BKK ja HEL-SIN pelkkää Y:tä ja samaten 16.5. BKK-SIN. ::)

 

Mikä tässä lennossa on erikoista (muuta kuin se, että on viimeinen AY97) kun sitä ei tahdota pitää auki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jensin fiksaukset ei kestäneet sitten enää tälle päivälle.

Taas 15.5. AY97 HEL-BKK ja HEL-SIN pelkkää Y:tä ja samaten 16.5. BKK-SIN. ::)

 

Mikä tässä lennossa on erikoista (muuta kuin se, että on viimeinen AY97) kun sitä ei tahdota pitää auki?

Täälläkin näyttää pelkkää L-kirjainta, eli ei myytävissä. Ovatkohan perumassa koko vuoron ja laittamassa sille myöhemmin ehkä uuden lentoajan ja -numeron ?? Villi oma veikkaus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY98 16.5. ja 17.5. kyllä ovat ihan normaalit. Tämän tiedon nojalla BKK/SIN kyllä lähtee kone 15.5.

 

Tämä kiinnostaa siinä mielessä, että yritän olla mukana viimeisellä Finnairin Singaporen lenkillä mutta varausta ei saa läpi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään