Klaus Wesa

Kuvausmatka St.Maartenille ja takaisin, osa1 (25 kuvaa)

8 viestiä aiheessa

Loma- / kuvausmatka 28.12.06 – 12.01.07 HEL-YHZ-POP-SJU-SXM-SJU-POP-BDA-HEL

 

OSA 1.  Helsingistä Halifaxin kautta Puerto Plataan

 

Aamulla 28.12. klo 06.10 aloitimme matkamme Helsinki-Vantaalta Finnairin  Boeing 757-2Q8 OH-LBR:llä  kohti Puerto Plataa (POP) Halifaxin  (YHZ) kautta. Aamun pimeydessä valaistus riitti juuri ja juuri koneemme siivenkärjen kuvaamiseen.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1584.JPG[/img]

 

Lennettyämme n. 1h cabin crew aloitti aamiaistarjoilun. Enpä muista syöneeni aiemmin pekonigratiinia aamiaiseksi.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1586.JPG[/img]

 

Islannin sivuutimme FL340 maanopeudella 829 km/h, mikä on lähellä koneemme taloudellisinta matkalentonopeutta.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1609.JPG[/img]

 

Aamuauringon ensisäteet heijastuvat  moottorin pellityksestä, paljastaen koneen siron muodon.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1632.JPG[/img]

 

Laskeuduttuamme huomasimme Halifaxin olevan ”vilkas” lentokenttä.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1655.JPG[/img]

 

Ulkona oli pakkasta –6 astetta, joten lämpimästi pukeutunut kenttähenkilökunta opasti meitä reippaasti oikeaan paikkaa.

width=600 height=800http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1639.JPG[/img]

 

Koneemme pysäköitiin putkelle 28 ja turistikarjalauma ajettiin yhteen huoneeseen odottamaan koneen siivousta ja tankkausta. Passithan toki tarkistettiin, ettei joukkoomme ollut livahtanut luvattomia maahantulijoita.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1646.JPG[/img]

 

Aamuvalmisteluissa oli myös

Continental Express Embraer EMB-145XR (N14188)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1641.JPG[/img]

 

Paikallinen ”Airpro” kuljetti matkalaukkuja kärryssä lommoisen pick-up’in perässä.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1644.JPG[/img]

 

Marsuhäkkiimme vaihdettiin uusi miehistö ja cabin crew, koska työaikalaki niin vaatii. Rahdillahan ei ole valitusoikeuksia, joten siirryimme laumana koneelle. Läheltä piti, ettei taas tarvinut kaivaa passeja esille. Rullatessamme kohti kiitotietä sain suttuisen kuvan vastavaloon

Air Canada Airbus 319-112:n (C-GITT).

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1658.JPG[/img]

 

Uusi kapteenimme muisti koneen seisseen ulkona pakkasessa yli tunnin, joten oli tilannut jäänpoiston paikalle.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1663.JPG[/img]

 

Hei ! ”Putsataanpas” tuon kuvaajan suttuinen ikkuna.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1664.JPG[/img]

 

Mitä? Ei? Maksoivat jäänpoiston euroilla? Kas kun ei oravannahoilla. Ei tuhlata lientä.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1665.JPG[/img]

 

Pienen mäen päällä olevasta matalasta lennonjohdosta tuli koneellemme lupa rullata kiitotielle 33. Rakennuksesta tuli mieleeni kotikenttäni Malmi.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1671.JPG[/img]

 

Jälleen lennettyämme tunnin alkoi uusi ruokatarjoilu. Tällä kertaa stroganoffia kanadalaiseen tapaan.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1679.JPG[/img]

 

Korkeutta laskuvalmistelussa oli hiukan liikaa, joten lentojarruja tarvittiin

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1681.JPG[/img]

 

Laskukierroksessa oli solakot otettu esiin.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1682.JPG[/img]

 

Kentällä oli parkissa mm. tämä

Cessna 525 Citation Jet (N651CJ).

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1684.JPG[/img]

 

Hotellimme ympärillä pörräsi tämä kuljettaen turisteja.

Helidosa Robinson R44 Raven (HI-781CT)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1700.JPG[/img]

 

Laskukierroksessa ylitsemme lensi

Continental Airlines Boeing 737-824 (N14231)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1705.JPG[/img]

 

First Choice Airways Boeing 767-324/ER(G-OOBM).

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1776.JPG[/img]

 

Tutkittuamme hotellimme ympäristöä, löysimme ruohokentän, joka olikin Robbarin tukikohta.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1763.JPG[/img]

 

Sitten tulikin uusi vuosi,

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1843.JPG[/img]

 

jota juhlittiin ruoan

width=600 height=800http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1855.JPG[/img]

 

ja juoman voimalla.

width=600 height=800http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1759.JPG[/img]

 

Voimia täytyi kerätä varastoon 2.1.  alkavalle kuvausretkelle, joka suuntautui Puerto Ricon kautta  St. Maartenille.

To be continue …

Edit: reg.virh.757-28A (G-OOBE) 767-324/ER(G-OOBM).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

olikos noi laskeutumis kuvat saatu kaappaamalla videosta kun tuossa on movie ikoni vasemmassa alakulmassa...

Yep. Pikkupätkiä vain.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

First Choice näyttäisi olevan 767.

Right! Katsoin vain rekisteriä ja senkin väärin. Pitäisi aina katsoa orkkiskuvaa.

 

Klaus

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla