Klaus Wesa

Kuvausmatka St.Maartenille ja takaisin, osa 2 (28 kuvaa)

2 viestiä aiheessa

Loma- / kuvausmatka 28.12.06 – 12.01.07 HEL-YHZ-POP-SJU-SXM-SJU-POP-BDA-HEL

 

OSA 2. Puerto Platasta San Juanin kautta St.Maartenille

 

Keskipäivällä 2.1. otin taksin Pto Platan kentälle, jossa ensimmäinen kone oli todella tiukasti maadoitettu.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1892.JPG[/img]

 

Nyt kentällä olikin paljon vilkkaampaa kuin tullessa.

Jetair( Tui Airlines Belgium) Boeing 767-341/ER (OO-TUC)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1900.JPG[/img]

 

Tankkaukset olivat järjestetty hieman toisella tavalla kuin EFHK:lla.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1905.JPG[/img]

 

Palomies oli varmistamassa tankkausta.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1907.JPG[/img]

 

Kuten myös paikallinen ”Panther”. Aikoinaan sanottiin, että moottorissa on vikaa, jos se ei savuta.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1928.JPG[/img]

 

Koska kenttä on ahdas, matkustajakoneita työnnettiin pitkät matkat.

Continental Airlines Boeing 737-824 (N33292).

width=800 height=475http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1915.JPG[/img]

 

Dallasista kotoisin

Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 (N515FX).

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1922.JPG[/img]

 

Kentällä liikkui hyvin sekalaista kalustoa. Oli marshaller pick-up’illa perässään mönkkäri,

width=799 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1931.JPG[/img]

 

golf-kärry (marsujen kesäpeli?)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1933.JPG[/img]

 

ja jopa Yamaha kevari. Mitenköhän tuo näkyy maatukassa ja onko sillä transponderia?

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1941.JPG[/img]

 

Lahdössä oli Bahaman rekisterissä oleva (C6-PGA),

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1943.JPG[/img]

 

Martinair Boeing 767-31A/ER (PH-MCM)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1951.JPG[/img]

 

Skyservice Airlines Airbus A320-232 (C-FRAA)

width=800 height=493http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1967.JPG[/img]

 

Saapuviakin oli

Air Canada Airbus A319-114 (C-FYJP)

width=800 height=599http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1975.JPG[/img]

 

Delta Air Lines Boeing 737-832 (N388DA).

width=800 height=537http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1977.JPG[/img]

 

Deltan maaliitäntä ei oikein tahtonut onnistua,

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1981.JPG[/img]

 

joten tarvittiin nainen paikalle neuvomaan,

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1984.JPG[/img]

 

miten homma pitää tehdä.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1985.JPG[/img]

 

Sitten oli oma koneeni jo tullut ja koneelle tui hiukan hoppu.

American Eagle ATR ATR-72-212 (N322AC)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1997.JPG[/img]

 

Lentoreitti San Juanille kulki pitkin ensin Dominikaanisen sitten Puerto Ricon rannikkoa.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2023.JPG[/img]

 

Puerto Rico muistutti ilmasta jo hyvin amerikkalaiselta kaupungilta.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2041.JPG[/img]

 

San Juanin kentällä oli lähteviä koneita jonoksi asti.

Martinair Cargo Mc Donnell Douglas MD-11CF (PH-MCT).

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2044.JPG[/img]

 

American Airlines Airbus A300B4-605R (N80058).

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2046.JPG[/img]

 

Maahantulotarkastus oli hyvin perusteellinen ja annoin molempien etusormieni jäljet sekä digitaalisen kasvokuvan tietokoneelle. Myös maasta poistuessa sama rumba uusiksi.

Koska pimeys tuli hyvin pian laskeutumisen jälkeen, tyydyin ottamaan muutaman sisäkuvan.

 

American Eagle: Hyvien työntekijöiden seinä

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2056.JPG[/img]

 

lippulinna American Eagle

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2061.JPG[/img]

 

American Eaglen  kakarakulma

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2069.JPG[/img]

 

Koneeni St. Maartenille , josta tässä ohjaamokuva.

American Eagle ATR ATR-72-212 (N308AE)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2080.JPG[/img]

 

Olin St. Maartenilla perillä 22.15 lt joten ei ollut kuvattavaa. Ensiksi piti tarkistaa aamun saapuvat koneet. Aika paikallislento painotteinen aamupäivä.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT2081.JPG[/img]

 

Sitten taksi alle, hotelliin, akut lataukseen ja unta pollaan. To be continue…

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja jopa Yamaha kevari. Mitenköhän tuo näkyy maatukassa ja onko sillä transponderia?

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT1941.JPG[/img]

:)

 

Ei muuten taida olla transpondereita ajoneuvoissa muutenkaan, ainakaan meillä EFHK:lla ei ole. Lentoliikennealueella voi jossain ollakin, mutta ei millään lentoasemalla asematasoajoneuvoissa. Erikoista on tuo prätkän salliminen silti, olkoonkin, että ajelee liivi päällä.

 

Hienoja kuvia, mukava sarja kaiken kaikkiaan (siis kaikki 7 osaa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla