Klaus Wesa

Kuvausmatka St.Maartenille ja takaisin, viimeinen osa 7 (25 kuvaa)

16 viestiä aiheessa

Loma- / kuvausmatka 28.12.06 – 12.01.07 HEL-YHZ-POP-SJU-SXM-SJU-POP-BDA-HEL

 

OSA 8. Kotimatka Puerto Platasta Bermudan  kautta Helsinkiin

 

 

Viikon loma on vietetty ja sitten suunnnistettin Pto Platan kentälle kotimatkaa varten. Lento Helsinkiin menisi Bermudan kautta.

 

Puerto Platalla oli konekanta vaihtunut ja silmääni iski heti ACSA:n Jetstream

ACSA (Air Century S.A.) British Aerospace BAe Jetstream Super 31 (HI-772CT)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0115.JPG[/img]

 

Kanadalaiset olivat liikkeellä vingletti-737:lla

Fly Sunwing.com Boeing 737-8Q8 (C-GDBX)

width=800 height=492http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0125.JPG[/img]

 

Halpalentoyhtiö Martinair

Boeing 767-31A/ER (PH-MCH)

width=800 height=517http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0129.JPG[/img]

 

Iso kannu on 767.ssa

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0132.JPG[/img]

 

Lähtöä teki jo Continental

Continental Airlines Boeing 737-824 (N33284)

width=800 height=457http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0164.JPG[/img]

 

Laskutelineen lukitussokka on irrotettu, hyvää matkaa

width=800 height=595http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0171.JPG[/img]

 

Kentälle oli tullut uusi tulokas, joka oli siirtorekisterissä

Jabiru  J400 (N400JU)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0178.JPG[/img]

 

Sieltä sorvaa jo laskua

Finnair Boeing 757-2Q8 (OH-LBR)

width=800 height=554http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0154.JPG[/img]

 

N.1/2 h myöhässä päästiin koneeseen ja pian oli aterian aika. Tällä kertaa kanaa ja riisiä kanadalaisittain

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0012.JPG[/img]

 

Kierrettyämme pari ukkospilveä koneemme pääsi reippaaseen matkalentonopeuteen

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0016.JPG[/img]

 

Bermudan kansainvälisellä kentälle laskeuduimme vähän enne hämärän tuloa, joten kuva marsuhäkistämme. Huomaa heiluvat portaat (OH-LBR)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0030.JPG[/img]

 

Rahtiakin lastattiin kentällä

Cargojet Airways Boeing 727-223/Adv(F) (C-FCJP)

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0029.JPG[/img]

 

Bermudan lennonjohtotorni oli söpön pieni ja marjapuuron värinen

width=600 height=800http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0036.JPG[/img]

 

Kentän toisella puolella oli ambulanssilentokone

Bermuda Air Medivac Service Cessna S550 Citation II SP(N578BB)

width=800 height=581http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0032.JPG[/img]

 

Lähtevien koneiden näytössä kerrottiin lentojen olevan vain ajallaan, ei niiden lähtöaikaa

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0038.JPG[/img]

 

Lentoasemalla olleessa näyttelyssä kerrottiin sen historiasta. Liekö näillä välineillä estetty joutumasta Bermudan kolmioon?

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0050.JPG[/img]

 

Saimme koneeseemme jälleen uuden miehistön ja jäimme aikataulusta 15 min lisää. Kun olimme siirtymässä koneeseen, viereemme tuli uusi tuttavuus, joka mainosti mm. Miami Vice’a

USA 3000 Airbus A320-212 (Airbus A320-212)

width=800 height=442http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0063.JPG[/img]

 

Tunnin kuluttua Bermudalta, oli ruokana jauhelihapastaa, kanadalaisittain tietty.

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0001.JPG[/img]

 

Liekö kapteenilla tai perämiehellä kiire kotiin, kun koneen reittinäyttö väitti meidän olevan 5 min etuajassa, vaikka olimme Bermudalta lähtiessä myöhässä n. 45 min. Lentopintamme oli tuolloin FL290. Matalalla kaiken lisäksi???

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0007.JPG[/img]

 

Selitys etuajassa oloon tuli tässä

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0003.JPG[/img]

 

Enpä olisi uskonut lentäväni matkustajakoneella nopeudella Mach 1,05(teoriassa). Vantaalla oltiin tosiaan 5 min etuajassa ja kone pysäköitiin putkelle 30

width=800 height=600http://www.saunalahti.fi/~klawes/Karibia/PICT0024.JPG[/img]

 

Tämmöinen reissu tällä kertaa. Kuvia tuli kaikkiaan otettua n.1000 ja mielenkiintoisimpia olivat nämä 166.

Kiitos, että jaksoitte  katsoa loppuun asti. ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavia kuvia. Tuli kyllä nälkä kun katseli noita lounaita joita koneissa tarjottiin. St.Maartenille on kyllä upea paikka vaikka en paikanpäällä ole käynyt. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Liekö kapteenilla tai perämiehellä kiire kotiin, kun koneen reittinäyttö väitti meidän olevan 5 min etuajassa, vaikka olimme Bermudalta lähtiessä myöhässä n. 45 min. Lentopintamme oli tuolloin FL290. Matalalla kaiken lisäksi???

 

 

Turhaan sitä kiivetä korkeemalle jos pinnalla 290 saavutetaan taloudellisin profiili. Siltä näyttäis ainakin nopeuden perusteella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ERITTÄIN asiallinen ja viihdyttävä setti kaikki nämä 7 osaa! Jos karma-nappi olisi vielä käytössä, niin kyllä heilahtaisi! :thmbup: Minkälaisilla milleillä pärjäsi tuolla Maho Beachilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ERITTÄIN asiallinen ja viihdyttävä setti kaikki nämä 7 osaa! Jos karma-nappi olisi vielä käytössä, niin kyllä heilahtaisi! :thmbup: Minkälaisilla milleillä pärjäsi tuolla Maho Beachilla?

Kameran virkaa toimitti Konica-Minolta Z3, jonka polttoväli on 35-420mm. Toivottavasti siellä käy joku jolla on OIKEA kamera(saisi oikeitakin kuvia), mutta omaan Z3:seen ei pöly hevin iske kennolle. Jos olis halunnu mennä laslulinjan alle, niin kalansilmä olis sopiva.  ;D Laajakulmalisäkettä en ole vielä hankkinut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Klasu setistä,  :thmbup: Melkein kävi vit*****n kun matkakuume iski pahemman kerran,  >:( Mutta eiköhän sitä muutaman viikon jaksa odotella näillä kuvilla!

 

Moinen kavalkaadi vei sinulta aikaa ja ennen kaikkea RAHAA,  ;D, kiitos pirityksestä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turhaan sitä kiivetä korkeemalle jos pinnalla 290 saavutetaan taloudellisin profiili. Siltä näyttäis ainakin nopeuden perusteella.

 

Itse uskoisin, että matala korkeus johtuu NAT:eista, jotka juurikin kulkevat tuohon kellonaikaan noilla tienoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Klaus loistavista kuvista ja vaivannäöstä; karmaa täältäkin jos vielä voisi antaa :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upeaa työtä! Ja epäilemättä aivan mahtava matka. 8) (lottoa sisään...) Kuvia oli paljon, mutta ei ainakaan minua haitannut pätkääkään, hyvä vaan, että  tuli kerralla kunnon satsi. :P Ainut, mitä hitusen jäin kaipaamaan, niin tuolta olisi  voinut saada melko nättejä maisemakuva -tyyppisiäkin, missä joku 343  vetää just yli. ::) Eli jos puitteet  on noin hienot, niin sillon ei kai välttämättä tarvi rajata kaunista taustaa pois kaikista. Mutta kuten sanottu, upeat stoorit ja hyvät teksit! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen ajatus oli "SEITSEMÄN OSAA?? Eikös näitä vähän voisi rajoittaa..." 

Mutta ei niitä näköjään voi. Minkäs sille mahtaa, jos linssin eteen osuu paljon vaihtelevaa kalustoa. Ja sopivasti vielä matkakertomustakin väliin, ettei ihan kataloogin selaamiseksi mene.

 

Iso Kiitos!  :thmbup:

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Halpalentoyhtiö Martinair

Boeing 767-31A/ER (PH-MCH)

 

Sana halpalentoyhtiö Martinairin yhteydessä särähtää pahasti. Olisiko kuitenkin charter parempi sana.

 

Iso kannu on 767.ssa

 

Mistä kohtaa? :P

 

Aurinkolomakuvia on aina kiva katsoa. :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen ajatus oli "SEITSEMÄN OSAA?? Eikös näitä vähän voisi rajoittaa..." 

Mutta ei niitä näköjään voi. Minkäs sille mahtaa, jos linssin eteen osuu paljon vaihtelevaa kalustoa. Ja sopivasti vielä matkakertomustakin väliin, ettei ihan kataloogin selaamiseksi mene.

 

Iso Kiitos!  :thmbup:

 

MikkO

Täysin samaa mieltä!

 

Mukava oli myös nähdä millaista kalustoa tuolla oikeasti liikkuu. Luulin A.netin perusteella että St. Maarten on hiljainen kenttä mihin tulee pari suht isoa konetta päivässä, mutta taisin olla väärässä 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla