Jani Salo

PRO vs. XT vs. XTX etc...

5 viestiä aiheessa

moi

Ihmetyttää nämä näyttisten loppuosassa olevat kirjainyhdistelmät että mitä eroa niillä on ? Olen lähiaikoina ostamassa uuden MSI Radeon X1950 PRO 512MB PCI-E näyttiksen FS2004:n kaveriksi. Samaa näyttistä on myös tuota XT versiota, joitan näyttiksiä GT ja GTO etc.

Osaako joku näyttisguru valaista että mitä nuo lyhenteet meinaa ja onko niillä vaikutusta näyttiksen tehoon/hintaan. Ja lopuksi vielä: Mitä on arvon näyttisgurut mieltä että häviääkö "sahalaidat" tuolla Radeon X1950 PRO 512MB PCI-E näyttiksellä ? Katsoin TomsHardvaresta että tämä näyttis on hyvä hinta/laatusuhteeltaan ja en itse viitsi yli 250€ pulittaa uudesta näyttiksestä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XT = normaali, XTX = ylikellotettu (laillisesti), PRO = vähennetty shader ja pixel unitteja ja sama koskee GT ja GTO malleja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, niillä kirjaimilla on itse asiassa hyvinkin suuri merkitys. Joissain sukupolvissa ero hitaimman ja nopeimman mallin välillä on valtava, vaikka mallinumero on sama. Eikä niissä ole mitään selvää sääntöä, vaan pitää tutustua aina kunkin sukupolven malleihin, kun on korttia ostamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään