Harri Koskinen

Finnair Embraer 190 -matkustamokuvia

7 viestiä aiheessa

En muista, että vielä missään olisi ollut esillä matkustamokuvia Finnairin Embraer 190 -koneesta joten tässä niitä tulee. Perjantai-illan lentoni AY863 Zürichiin oli Finnairin ensimmäisellä ja tällä hetkellä vielä ainoalla Embraer 190:llä OH-LKE. Riviltä 3 alkanut turistiluokka näytti lennon jälkeen Zürichissä tällaiselta.

[ attachment removed ]

Business-luokassa oli tällä lennolla kaksi riviä. Väliverhon kiskot ulottuvat rivien 7 ja 8 väliin asti. Lentoemäntiä lennolla oli kolme kappaletta vaikka paikkamäärän mukainen minimi on kaksi. Embraer 170:ssä on vain yksi WC, mutta Embraer 190:ssä niitä on kaksi. Ainakin tällä lennolla väliverho (joka muuten eräässä muussa kuvassani a.netissä oli "bad motive") oli koko lennon ajan auki ja myös turistiluokan matkustajat voivat käyttää etu-WC:tä.

[ attachment removed ]

Turistiluokan kylmä illallinen tarjoiltiin pahvirasiasta. Muistaakseni on niin, että koneessa ei ole uuneja, joissa voitaisiin lämmittää ateriat. Näin kuitenkin lennon loppupuolella takakeittiöstä vietävän eteen astioita, joissa on business-luokan lämmin ateria. Eli onko Embraer 190:ssä kuitenkin jokin pieni uuni?

[ attachment removed ]

Illallisena oli kaksi wrapin puolikasta ja pieni suklaapala jälkiruokana, lisäksi luonnollisesti normaalit ruokajuomat.

[ attachment removed ]

Perillä Zürichissä tuli hihnalle aluksi vain muutamia laukkuja. Vähän ajan kuluttua tuli kuulutus, että loppujen matkatavaroiden luovutus viivästyy koneen matkatavaraluukun kiinnijäätymisen vuoksi. Noin puolen tunnin odotuksen kuluttua myös loput laukut tulivat hihnalle. Kuulin, että ko. luukkujen kiinnijäätyminen on emppujen tyyppivika.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perillä Zürichissä tuli hihnalle aluksi vain muutamia laukkuja. Vähän ajan kuluttua tuli kuulutus, että loppujen matkatavaroiden luovutus viivästyy koneen matkatavaraluukun kiinnijäätymisen vuoksi. Noin puolen tunnin odotuksen kuluttua myös loput laukut tulivat hihnalle. Kuulin, että ko. luukkujen kiinnijäätyminen on emppujen tyyppivika.

 

Tämä taitaa olla Embraerin myydyimmissä (E170/190) konetyypeissä lähes "ominaisuus" kuin poikkeus.

Ainakin eräs operaattori oli lisännyt sähkölämmityksen takaruuman lukkojen lähelle, en

vaan saa kuollaksenikaan päähäni mikä niistä se oli. Alitalia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustajat oli näköjään siististi, kun lennon jälkeen vaikutti noin siistiltä.... ;D

 

Toivottavasti et Harri pahastu, lisään omani tähän. Tosin en suunnannut kameraa koneen sisälle vaan ulos...

 

Kukaa arvaa kentän, miltä OH-LKE tässä nousee?

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla