Guest peltipurkki

Kielen vaihtaminen GIMP:ssä?

3 viestiä aiheessa

Onnistuuko tuo kielen vaihtaminen ilman uudelleenasennusta? Suomeksi olen sen pistänyt, mutta haluaisin sen englanniksi, koska enkunkielisten tutoriaalien kanssa on välillä "hieman" ongelmia :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän mukaan pitäisi pystyä:

The language for GIMP can be changed to another language by setting the LANG-environmentvariable to "en".

lähde

Tosin en äkkiseltään löytänyt minne tuo muuttuja on piilotettu...  :-[

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse aikoinani ihmettelin samaa, että mitenkä tämän tasoisessa ohjelmassa ei voi vaihtaa kieltä (helposti), kun vastaavisssa ohjelmissa kielenvaihto onnistuu valikosta.

En tiedä mikä on virallinen tapa, mutta itse aikoinani väihdoin näin:

Minulla ei ole nyt itsellä Gimp asennettuna joten en muista tarkkoja hakemistoja ja tiedostojen nimiä, voin kyllä asentaa itselleni Gimpin ja kertoa tarkat tiedot jos tarvitset, mutta siis suunnilleen näin: Siellä jossain Gimpin hakemistoissa on joku hakemisto (mahdollisesti "locale" tai jotain?) ja siellä kansiossa on paljon tiedostoja, jotain tähän tyyliin: xx_fi, xx_se, xx_en jne.

Nimesin tiedoston xx_fi uudelleen nimellä xx_fi_varmuuskopio. Sen jälkeen kopioin tiedoston xx_en (tai ehkä xx_us?) työpöydälle ja nimesin uudelleen nimellä xx_fi ja siirsin takaisin alkuperäiseen kansioon.

Eli lyhyesti "poistin" alkuperäisen suomenkielisen tiedoston ja kopioin englanninkielisen tiedoston sen tilalle, jolloin Gimp käytti tätä tiedostoa kielen määrittelemiseen.

Saiko tuosta mitään selvää?

Voi olla että on helpompikin tapa, en tiedä toimiiko Gimpissä, mutta eräässä toisessa ohjelmassa (InkScape) toimi se, että yksinkertaisesti poistin suomenkielisen tiedoston kokonaan jolloin ohjelman kieli vaihtui englanniksi. Sen voi siirtää toiseen paikkaan tai tuhota lopullisesti jos on varma että ei tarvitse suomenkielistä versiota enään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään