Guest arttula

Kokemuksia KIA Sportage -citymaastureista ?

39 viestiä aiheessa

Terve

 

Ollaan tuossa hieman katseltu kakkosautoa. Rouva ei suostu ajamaan enää muulla, kuin citymaasturilla. Onko kellään kokemusta / tietoa KIA:n Sportage -mallista. Taitaa olla markkinoiden edullisin SUV tällä hetkellä, joten sopisi perheen kakkosautoksi hintansakin puolesta.

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsellä ei ole kokemusta, mutta yhden lehden (en muista tällä hetkellä kenen, voi olla, että oli jopa TM:n, joku muu varmaan muistaa/tietää) testeissä oli ilmennyt mukava häiriö. Auton ESP-järjestelmä ei ollut toiminut niin kuin sen pitäisi ja oli aina silloin tällöin jarrutellut jos jotakin pyörää ilman syytä ja jossain siirtymätaipaleella sitten lopulta lyönyt ~80km/h vauhdista toisen etupyöristä lukkoon niin kauan kunnes auto oli pysähtynyt. "Hieman" vaarallista. Itse en ostaisi ihan tämän takia itselle enkä perheelleni yhtäkään autoa mikä on Kia. Merkillähän on mm. lempinimi "Killed In Action" enkä ihmettele miksi.

 

Joten, en suosittele - mutten voi sanoa omaavani henk. koht kokemusta ko. autosta.

 

Edit: Niin ja ne jotka ovat ajaneet, niin yhdeltäkään en ole kuullut ainuttakaan positiivista kommenttia ko. merkin autoista. Jos hintaa ei lasketa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sportagea en ole ajanut(vielä), mutta noin muut Kiat mitä olen ajanut, ovat kaikki olleet huonoimpia autoja autoja mitä olen ajanut, jos nyt siis uusista puhutaan. Ensinnäkin ohjaus on ihan kamala, siis TODELLA hirveä, ei mitään tuntoa(think 80 luvun jenkkiautot). Sisältä ainakin Cerato ja Magentis ovat kuin 80-luvun Toyotat, tosin Sportage on ilmeisesti sentäs parempi tässä suhteessa.

 

Niin. Ja sitten tuo ESP juttu. Kuten Mikko jo mainitsi niin TM:n testissä niillä oli ESP:n kanssa "hieman" häikkää, muutaman kerran toinen etupyörä jarrutti niin että se meni lukkoon. Pahin keissi oli 120km/h nopeudessa Sveitsissä moottoritiellä, voin vaan kuvitella mitä tapahtuu kun on liukas maantie Suomessa missä sama tapahtuu eikä oo isot turva-alueet...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kia Sportage on ollut lähipiirissä puolitoista vuotta (2WD). En ole kuullut mitään valituksia, mutta edullisen hinnan ja pitkän takuun vastineeksi ylläpito on keskimääräistä arvokkaampaa, eli huollot on hinnoiteltu korkeahkoiksi. Ja takuun säilyttämiseksi huollot pitää suorittaa organisaation toimipisteissä.

Sadan tonnin paikkeilla tulee jakohihnan vaihto eteen ja se maksaa osineen hunajaa.

Siksi ystäväkin lienee vaihtamassa autoaan hyvissä ajoissa ennen tätä rajapyykkiä.

 

Sama juttu mm. Fiatin kanssa. Isä osti Deltasta edullisesti uuden Punton 2004. Huollot ovat olleet arvokkaan oloisia (verrattuna omaan saman ikäiseen rollaan) ja takuuvikojenkin kanssa on saatu vääntää hieman kättä. Tai sanotaanko, että on osattava vaatia.

 

Luulisi että nuo ESP-ongelmat on hoidettu softapäivityksillä?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhutaanko nyt siitä KIA Sportagesta, josta tulee ohjauspyörän tanko rintakehästä läpi nokkakolarissa?

 

Eikös se ollut se kiinalainen landwind?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kia Sportage on ollut lähipiirissä puolitoista vuotta (2WD). En ole kuullut mitään valituksia, mutta edullisen hinnan ja pitkän takuun vastineeksi ylläpito on keskimääräistä arvokkaampaa, eli

 

Tää on eräs asia mitä mä en voi ymmärtää. Miten maasturi, vaikka onkin city-versio voi olla 2WD? En osaa äkkiä keksiä typerämpää ratkaisua. Tossa kaupassa saa vain ison kopan eikä aina edes suurempaa maavaraa kuin normiautoissa.

 

huollot on hinnoiteltu korkeahkoiksi. Ja takuun säilyttämiseksi huollot pitää suorittaa organisaation toimipisteissä.

 

Toi on suomalaisten keskuudessa elävä merkillinen legenda. EU:n päätöksellä on jo monta vuotta voinut huollattaa autonsa missä tahansa huoltoliikkeessä jossa on riittävä ammattitaito kyseisen automallin huoltamiseen ja takuu säilyy. Toki autoliikkeet haluavat kertoa että takuu ei säily jos viet auton jonnekin muualle huoltoon mutta se ei pidä paikkaansa.

Itsellä merkkiliike olisi veloittanut 60 tkm huollosta luokkaa 550 EUR ja paikallinen korjaamo teki saman huollon ja vielä hiukan lisääkin hintaan 254 EUR. Ei tartte kysellä toista kertaa että kumpaan vien autoni varsinkin kun merkkiliike ei edes ole saanut yhtä takuuseen kuuluvaa vikaa millään korjattua vaikka ihan "varmoja" osia on vaihdeltu.

 

Sadan tonnin paikkeilla tulee jakohihnan vaihto eteen ja se maksaa osineen hunajaa.

Siksi ystäväkin lienee vaihtamassa autoaan hyvissä ajoissa ennen tätä rajapyykkiä.

 

Hunaja maksaa 3,50 EUR/kg. Montakohan kiloa menee remppaan?  ;D

 

Varmaan autoliike johon tuota menee vaihtamaan osaa hinnoitella hyvityksen sen mukaan että ottaa huomioon tuon huollon läheisyyden joten luultavasti ystäväsi tekisi paremman kaupan tuon rajapyykin jälkeen. Vanha faktahan on se, että auton ostaja häviää aina.

 

Sama juttu mm. Fiatin kanssa. Isä osti Deltasta edullisesti uuden Punton 2004. Huollot ovat olleet arvokkaan oloisia (verrattuna omaan saman ikäiseen rollaan) ja takuuvikojenkin kanssa on saatu vääntää hieman kättä. Tai sanotaanko, että on osattava vaatia.

 

Delta-auto osaa kyllä laskuttaa. Se on oikein hyvä siinä. Tosin kyllä toyotakin osaa. Joihinkin tuonikäisiin corolliin on vaihdettu moottoreita huollossa kertomatta asiakkaalle mitään. Niissä on ollut joku valmistusvika ja huollon yhteydessä vaihdettu ja oltu ihan hiljaa ettei maine mene.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ollaan tuossa hieman katseltu kakkosautoa. Rouva ei suostu ajamaan enää muulla, kuin citymaasturilla. Onko kellään kokemusta / tietoa KIA:n Sportage -mallista. Taitaa olla markkinoiden edullisin SUV tällä hetkellä, joten sopisi perheen kakkosautoksi hintansakin puolesta.

 

Mitä sää paskalla, kun ei ole peltoakaan? Tai tässä tapauksessa traktorilla :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai miten niin ei ole peltoa !?? Onhan tässä ympärillä kokonainen hehtaari maata, joten maanomistajia sitä ollaan ! ;D

 

Mitä sää paskalla, kun ei ole peltoakaan? Tai tässä tapauksessa traktorilla :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se ollut se kiinalainen landwind?

 

Juuri se, Kiinalainen Landwind...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No yritäpä tulla asumaan tänne Kirjalaan. Tänään traktorisetä kävi auraamassa tien vasta iltapäivällä. Tiellä paikoin 20-30 cm kinostunutta lunta. Isot renkaat ja neliveto auttoi pääsemään kirkonkylille ja takaisin. Silti ei viitsi ihan "oikeaa" maasturia ostaa, koska paljon tulee ajettua maantiellä ja moottoritiellä, jolloin tuollainen citymaasturi on mukavampi.

 

Sopii siis ainakin näihin oloihin aivan loistavasti.

 

Arttu

 

Enkä minä ymmärrä mitä helvatan ideaa on jossain citymaastureissa ylipäätänsä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon 2WD valinnan taustalla oli se, että sen sai "erittäin hyvään hintaan" silloin. Ja ilman jonoja. Kaveri ei sinänsä edes hakenut nelivetoa mutta kun tuota Sprtagea tyrkyttivät houkuttelevasti, niin Scenic vaihtui sitten siihen.

 

Tuosta Deltan hinnoittelusta ja merkkiliikkeessä huollattamisesta. Käsittääkseni Deltan takuu ei ole tehtaan, vaan omaa takuuta, joka edellyttä Deltassa huollattamista. siksihän he antavat juuri näitä pitkiä takuita merkille kuin merkille. Kia Ceed taitaa olla saanut jo ihan "oikean" tehtaan pitkän takuun.

 

Toyotan moottorinvaihdoista en ole ainakaan Suomessa kuullut, mutta alkusarjan tietyissä koneissa oli ainakin imusarjoissa vikaa, jotka menivät tietysti valmistajan piikkiin. Koko koneen vaihto kertomatta asiakkalle kuullostaa kyllä aika uskomattomalle. Ainakin nyt takuuaikana on huoltopuolella toimittu ja korjattu vikoja (toyotassakin on siis niitä  ;)) mukisematta. Ajovalon polttimotkin vaihdetaan nyt takuuaikana veloituksetta kun corolloissa nuo H7-polttimot ovat kärvähdelleet 10-20tkm välein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellämainitusta ESP-ongelmasta tuli mieleen pääkaupunkiseudulla huoltoon tullut Peugeot, josta asiakas kertoi ettei oikein meinaa kulkea ja jarrupaloja joutuu vähän väliä vaihtamaan taakse toiselle puolelle. Koeajo vahvisti oireet joten auto nosturille ja tutkimaan. Mutta mitään vikaa ei löytynyt, jarrut toimivat normaalisti eivätkä jääneet jumiin, pyörä pyöri normaalisti. Uusi koeajo ja oireet jatkuivat.  ???

 

Lopulta selvisi että autolla oli joskus törmätty "rotvallin" reunaan minkä jälkeen oli etupyörien kulmia jouduttu vähän säätämään. Tällöin oli ratti jäänyt hieman vinoon. Sen vuoksi fiksu(?) ajonvakautusjärjestelmä luuli, että autolla ajetaan koko ajan "sladissa" ja se yritti oikaista luistoa jarruttamalla toista takapyörää. Ongelma poistui samantien, kun ratti irrotettiin ja asennettiin suoraan.  ;D

 

Joskus tuntuu, että lisääntynyt elektroniikka autoissa on tuonut mukanaan enemmän ongelmia kuin hyötyä. Ja kaikki "kuljettajan puolesta ajattelevat" järjestelmät väärää turvallisuudentunnetta ja ajo-ominaisuuksia, jotka valitettavan monet sitten ulosmittaavat ikävin seurauksin. Mikään ESP tai ABS ei pysty kumoamaan fysiikan lakeja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lopulta selvisi että autolla oli joskus törmätty "rotvallin" reunaan minkä jälkeen oli etupyörien kulmia jouduttu vähän säätämään. Tällöin oli ratti jäänyt hieman vinoon. Sen vuoksi fiksu(?) ajonvakautusjärjestelmä luuli, että autolla ajetaan koko ajan "sladissa" ja se yritti oikaista luistoa jarruttamalla toista takapyörää. Ongelma poistui samantien, kun ratti irrotettiin ja asennettiin

suoraan.  ;D

 

Niin tietysti. ESP järjestelmään kuuluu ratin asentotunnistin jonka perusteella määritellään etupyörien asento. Taisi ESP toimia ihan niinkuin pitääkin. Se joka oli etupyörien suuntausta säätänyt ei vain ollut tehtyn työtään kunnolla. (Olikohan itse omassa autotallissa säädetty?) Pyörien suuntaukseen kun kuuluu se että ratti laitetaan myös suoraan.

 

Joskus tuntuu, että lisääntynyt elektroniikka autoissa on tuonut mukanaan enemmän ongelmia kuin hyötyä. Ja kaikki "kuljettajan puolesta ajattelevat" järjestelmät väärää turvallisuudentunnetta ja ajo-ominaisuuksia, jotka valitettavan monet sitten ulosmittaavat ikävin seurauksin. Mikään ESP tai ABS ei pysty kumoamaan fysiikan lakeja.

 

Tässähän on kysymys vain asennevammasta kuljettajalla eikä siitä että tekniikka olisi jotenkin huonoa. Itselläni on autossa kaikki mahdolliset kolmekirjaimiset lyhenteet (paitsi BMW) enkä tunne että ajotapani olisi jotenkin muuttunut tai että ajaminen olisi jotenkin vaarallista. Varsinkin nykyään kun noi vehkeet toimivat vielä varsin hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon 2WD valinnan taustalla oli se, että sen sai "erittäin hyvään hintaan" silloin. Ja ilman jonoja. Kaveri ei sinänsä edes hakenut nelivetoa mutta kun tuota Sprtagea tyrkyttivät houkuttelevasti, niin Scenic vaihtui sitten siihen.

 

En minä varsinaisesti hallunnutkaan heidän autovalintaansa arvostella vaan yleisesti ideaa tehdä 2WD citymaasturi. Etenemiskykyä ei kuitenkaan ole juuri sen enempää kuin normihenkilöautolla paitsi se mitä saadaan vähän suuremmalla maavaralla. Autossa on vain suuri koppi joka vaatii isoa moottoria kulkeakseen joka taas tarkoittaa isoa polttoaineenkulutusta.

Jos tarvitsee peräkärryä vetää talvella niin nelivetoinen citymaasturi alkaa puolustamaan olemassaoloaan.

 

Tuosta Deltan hinnoittelusta ja merkkiliikkeessä huollattamisesta. Käsittääkseni Deltan takuu ei ole tehtaan, vaan omaa takuuta, joka edellyttä Deltassa huollattamista. siksihän he antavat juuri näitä pitkiä takuita merkille kuin merkille. Kia Ceed taitaa olla saanut jo ihan "oikean" tehtaan pitkän takuun.

 

Kia Motorsin mukaan Sportagessa on 5 V tehdastakuu ja Ceedissä 7 V. Delta kyllä mainosti myymilleen merkeille Delta-takuuta joka on 5 V. Toimii Deltan sivujen mukaan samaan tapaan kuin tehtaan oma takuukin joten ilmeisesti voi huollattaa myös muualla.

 

Toyotan moottorinvaihdoista en ole ainakaan Suomessa kuullut, mutta alkusarjan tietyissä koneissa oli ainakin imusarjoissa vikaa, jotka menivät tietysti valmistajan piikkiin. Koko koneen vaihto kertomatta asiakkalle kuullostaa kyllä aika uskomattomalle. Ainakin nyt takuuaikana on huoltopuolella toimittu ja korjattu vikoja (toyotassakin on siis niitä  ;)) mukisematta. Ajovalon polttimotkin vaihdetaan nyt takuuaikana veloituksetta kun corolloissa nuo H7-polttimot ovat kärvähdelleet 10-20tkm välein.

 

Eipä toyota ole noista moottorivaihdoista suurta meteliä pitänyt. Eikä mikään ihme, on se hiukan noloa. Kaverin autoon on tälläinen moottorinvaihto tehty. Se oli vain ihmetellyt kun moottoritilassa oli jotain erilailla kun alunperin ja soitteli huoltoon. Sieltä sitten hetken kyselyrumban jälkeen oli myönnetty että moottori on vaihdettu takuuseen tyyppivian takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä toyota ole noista moottorivaihdoista suurta meteliä pitänyt. Eikä mikään ihme, on se hiukan noloa. Kaverin autoon on tälläinen moottorinvaihto tehty. Se oli vain ihmetellyt kun moottoritilassa oli jotain erilailla kun alunperin ja soitteli huoltoon. Sieltä sitten hetken kyselyrumban jälkeen oli myönnetty että moottori on vaihdettu takuuseen tyyppivian takia.

 

Lievästi sanottuna erikoista. Olettaisi Toyotalle olevan fiksumpaa kertoa vaihdosta, sillä koko koneen vaihto ei ole ihan sellainen juttu että isketään uusi vain tilalle ja kukaan ei huomaisi mitään. Jo takuuehtojen kannalta kuullostaa melkein mahdottomalle. Mitähän siellä oli sitten erilailla jos samanlainen pata laitettiin tilalle?

 

Maahantuojilla tuntuu olevan erilaisia tapoja hoitaa virheitä. Mielestäni avoimmuus ja mukisematta asioiden hoito virhetapauksissa on tärkeintä maineen ja asiakastyytyväisyyden kannalta.

 

Mm. Volvolla oli taannoin ongelmia joidenkin nivelien kanssa erään mallin kanssa mutta ne hoidettiin kuntoon mukisematta ja nopeasti, joten imago ei kärsinyt.

Mielestäni yksi toinen ääripää on Ford, joka kiisti vetariongelmat ja luukkujen ruostumistaipumukset Focuksissa ja Mondeoissa. Yhden tapauksen tiedän lähipiiristä, mutten muuten en, että kuinka iso ongelma se todellisuudessa oli? Kuitenkin kun tyytymättömät asiakkaat alkoivat pitää meteliä, asia noteerattin sitten jo yleisesti eri foorumeilla ja lehdistössäkin. Sittemminhän noita ovia on maalailtu kiltisti, mutta vahinko oli jo tapahtunut. Ainakin minä en noteerannut Fordia ollenkaan tämän keissin takia kun autoa hankittiin (oli niitä pari muutakin).

Mielikuvat on ne jotka jyllää ja vaikuttaa paljon automaailmassa. Ja huonoja mielikuvia on vaikea karistaa hetkessä.

 

Mutta Sportageen. Ilmeisesti ei ole siis pöllömpi auto. Ostakaa pois vaan!

Onko muuten uusi CR-V kokeiltu ja ehkäpä jo tilattu? On mielestäni onnistuneesti muotoiltu "citymaasturi". Nättejä ei löydy minun makuun montaa muutenkaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi on suomalaisten keskuudessa elävä merkillinen legenda. EU:n päätöksellä on jo monta vuotta voinut huollattaa autonsa missä tahansa huoltoliikkeessä jossa on riittävä ammattitaito kyseisen automallin huoltamiseen ja takuu säilyy. Toki autoliikkeet haluavat kertoa että takuu ei säily jos viet auton jonnekin muualle huoltoon mutta se ei pidä paikkaansa.

Itsellä merkkiliike olisi veloittanut 60 tkm huollosta luokkaa 550 EUR ja paikallinen korjaamo teki saman huollon ja vielä hiukan lisääkin hintaan 254 EUR. Ei tartte kysellä toista kertaa että kumpaan vien autoni varsinkin kun merkkiliike ei edes ole saanut yhtä takuuseen kuuluvaa vikaa millään korjattua vaikka ihan "varmoja" osia on vaihdeltu.

 

Kialla taitaa olla ihan valmistajan takuu sen seitsemän vuotta. Näin ollen tuo yllä oleva pitää paikkansa.

Se Delta-takuu, mikä on ao. myyjäliikkeen oma markkinointikikka, ei ole valmistajan takuu, ja siksi siinä voi olla lähes mitä ehtoja tahansa, mitä myyntiorganisaatio on keksinyt ja kehdannut.

Viiden vuoden Delta-takuutahan on tarjottu kaiketi kutakuinkin kaikkiin merkkeihin, mitä Delta Auto myy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä taitaa olla yleinen kommentti KIA-merkkisen auton omistajilta:

[ attachment removed ]

Sellaista vikaa kuulemma ei vielä ole keksittykään jonka takuu

kattaisi kun ehdoista löytyy aina joku poikkeuskohta jonka

vuoksi juuri ko. vika ei kuulukaan takuun piiriin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässähän on kysymys vain asennevammasta kuljettajalla eikä siitä että tekniikka olisi jotenkin huonoa. Itselläni on autossa kaikki mahdolliset kolmekirjaimiset lyhenteet (paitsi BMW) enkä tunne että ajotapani olisi jotenkin muuttunut tai että ajaminen olisi jotenkin vaarallista. Varsinkin nykyään kun noi vehkeet toimivat vielä varsin hyvin.

 

Kyllä minä jouduin muuttamaan ajotapaa jonkin verran...esim. toinen jalka kaasulla, toinen jarrulla ei toimi ensinkään.  "Jarrutusassistentti" kun toteaa, että jarrua painetaan nopeasti kaasun hellittämisen jälkeen, niin on pakko olla hätä, eli tuloksena on täysjarrutus ja hätävilkut päälle ;D. Liukkaassa mutkassa jos auto alkaa puskemaan, on vaan jatkettava ja mielellään vielä käännettävä lisää ja antaa ESP:n hoitaa homman.

 

Normaaliajossa tosin noita ESP-ASR-EDP-ABS-tsydeemejä ei edes huomaa, mutta toisaalta minulla ei ole hajuakaan miten nykyinen auto käyttäytyy todellisessa ääritilanteessa, harjoitteleminen kun saattaa käydä lompakolle raskaaksi :P

 

Meikäläisen seuraavaan autoon tulee DSG-suorakytkentävaihteisto, sitten ainoa kuljettajan päätettävissä oleva asia on, että koskas ajellaan ja suurinpiirtein minne, auto päättää notta miten ;D

 

Itsellä merkkiliike olisi veloittanut 60 tkm huollosta luokkaa 550 EUR ja paikallinen korjaamo teki saman huollon ja vielä hiukan lisääkin hintaan 254 EUR.

 

Minulla on pikkaisen toisenlainen kokemus Passatin merkkihuollosta täällä Porissa, 65tkm on nyt takana, 30 tkm huolto maksoi 220 EUR ja 60 tkm 310 EUR, ja näissä hinnoissa on mukana sijaisauton vuokraus. Uskaltaisin väittää, ettei kovin monella autolla ajeta näin pienillä huoltokustannuksilla. Keskikulutus on ollut 5,1 l/100km kieseliä ja kahden vuoden käytön jälkeen auton arvo on pudonnut vajaa 7 tuhatta euroa, niin suht edullisesti on saanut mukavalla autolla ajella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla on pikkaisen toisenlainen kokemus Passatin merkkihuollosta täällä Porissa, 65tkm on nyt takana, 30 tkm huolto maksoi 220 EUR ja 60 tkm 310 EUR, ja näissä hinnoissa on mukana sijaisauton vuokraus. Uskaltaisin väittää, ettei kovin monella autolla ajeta näin pienillä huoltokustannuksilla. Keskikulutus on ollut 5,1 l/100km kieseliä ja kahden vuoden käytön jälkeen auton arvo on pudonnut vajaa 7 tuhatta euroa, niin suht edullisesti on saanut mukavalla autolla ajella.

 

Joo, mutta sulla onkin sillä pikkumoottorilla.  ;)

 

30 tkm huolto jonka teetin merkkiliikkeessä maksoi 280 EUR.

 

Mutta kyllä on mukava peli ja mukava ajella ja edelleen auton arvo on paljon enemmän kuin mitä olen siitä maksanut  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Argh! taas yksi keskustelu vääntyy, mun isin auto on parempi kuin sun isin auto "keskusteluksi" Eikö yksi ketju riitä? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten maasturi, vaikka onkin city-versio voi olla 2WD? En osaa äkkiä keksiä typerämpää ratkaisua. Tossa kaupassa saa vain ison kopan eikä aina edes suurempaa maavaraa kuin normiautoissa.

 

Liekö SUV:t "maastureita" muualla kuin Suomessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta sulla onkin sillä pikkumoottorilla.  ;)

 

Niinnojoo :-[

 

Vaan arvaappa onko seuraava huolto "pikkumoottorilla" varustetulle 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään