Guest kesämökki

jatkolennolta myöhästyminen

8 viestiä aiheessa

Kysymys foorumille esimerkin muodossa:

Olen matkalla Lontoon kautta Kapkaupunkiin. Ensin Lontooseen Finnairilla, josta jatkolento Virginillä. Molemmat lennot ovat samalla lipulla. Ensimmäinen lento on kuitenkin myöhässä ja en ennätä jatkolennolle. Kumpi yhtiö huolehtii (ja vastaa kustannuksista) pääsystä määränpäähän? Finnair vai Virgin? Ymmärtääkseni jos lennot olisivat eri lipuilla matkustaja on oman onnensa nojassa.

P.S hämärä muistikuva että asiaa käsitelty aiemmin jossain - en muista oliko kyseessä flightforum, airliners.net vai mikä. En kuitenkaan hakemalla aihetta löytänyt - pahoittelut siis jos vastaus kysymykseeni on jo jossain luettavissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostanpa tätä aihetta. Eli olisi harkinnassa varata Air Balticilla lennot Helsingistä Berliiniin. Molempiin suuntiin olisi vaihto Riikan lentokentällä 45 min vaihtoajalla. Kenttä on aika pieni, että ilman ruumassa olevia matkatavaroita pitäisi onnistua jos lennot vain ovat ajoissa. Mikäli kuitenkin myöhästyminen tulee, niin korvaako Air Baltic uudet lennot siinä tapauksessa vai pitääkö maksaa itse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos molemmat lennot ovat samalla lipulla, niin Air Baltic on velvollinen korvaamaan. Jos ne ovat eri lipuilla, niin sitten maksat itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air Baltic järjestää via Riika lentoja joten mikäli lennot on hankittu samalle lipulle, järjestää lentoyhtiö sinulle korvaavat lennot mikäli myöhästyt lennolta. Muistaakseni Riikassa aikoinaan odotettiin jotain matkustajia koska olivat tulossa illan viimeiselle vaihtolennolle, ja heille ei olisi mahdollista järjestää samalle päivälle enään korvaavia lentoja, joten uskoisin että vaihdon pitäisi mennä ihan hyvin  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air Baltic järjestää via Riika lentoja joten mikäli lennot on hankittu samalle lipulle, järjestää lentoyhtiö sinulle korvaavat lennot mikäli myöhästyt lennolta. Muistaakseni Riikassa aikoinaan odotettiin jotain matkustajia koska olivat tulossa illan viimeiselle vaihtolennolle, ja heille ei olisi mahdollista järjestää samalle päivälle enään korvaavia lentoja, joten uskoisin että vaihdon pitäisi mennä ihan hyvin  :)

Jep, ja yhtiöhän on korvausvelvollinen ihan rahallisen kompensaation muodossa jos myöhästyt tuon operaation jälkeen riittävän monta tuntia alkuperäisestä saapumisajasta määränpäähän. Eli ei välttämättä ole edes iso vahinko jos niin sattuu käymään kun korvaussummat ovat ihan tuntuvia, useita satasia. :)

http://www.ecc.fi/fi-FI/matkustaminen/lentomatkustajan-oikeudet/lennon-viivastyminen/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostanpa tätä aihetta. Eli olisi harkinnassa varata Air Balticilla lennot Helsingistä Berliiniin. Molempiin suuntiin olisi vaihto Riikan lentokentällä 45 min vaihtoajalla. Kenttä on aika pieni, että ilman ruumassa olevia matkatavaroita pitäisi onnistua jos lennot vain ovat ajoissa. Mikäli kuitenkin myöhästyminen tulee, niin korvaako Air Baltic uudet lennot siinä tapauksessa vai pitääkö maksaa itse?

Älä huoli. 45 min vaihtoaika on Riian kokoisella lentoasemalla ihan riittävästi. Vastikään tuttavani menivät Riian kautta jatkolennolle 20min vaihtoajalla ja hyvin kerkesivät, myös laukut ehtivät koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen lentänyt HEL-RIX-LGW Balticilla ja riikassa 40 min vaihtoaika ja hyvin kerkesi vaikka piti matkata kentän toisesta päästä toiseen päähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään