Guest juh4

tietokoneen kokoonpano?

6 viestiä aiheessa

En nyt tiedä kuuluuko tämä aihe juuri yleiseen simulaattori keskusteluun, mutta modet siirtäköön jos ovat erimieltä.

Eli, tässä jo jonkin aikaa päätä vaivannut varmasti jokaiselle tuttu aihe, tietokoneen tehot eivät riitä tarpeeksi hyvin pelaamiseen. Nyt kun olen katsellut tietotekniikka markkinoita suorittimien yms. osalta niin kilpailua on ja hyvä niin, mutta mikä olisi kannattava hankinta.

Onko jollain suosituksia eri kokoonpanoista. Tai suosituksia varmaa on, mutta haluaisin myös perusteluja, koska jonkun ehdotuksen kanssa tod. näk. kävelen kauppaan, ja silloin haluaisin olla jo asiasta varma. Lähinnä minua mietityttää näytönohjain ja mikä olisi sitten oikea määrä muistia ja mitä muistia. Olenko oikeilla jäljillä vai aivan hakoteillä kun ajattelen prosessoriksi intelin core 2 duo e6400 tuplaydin prosessoria.

Pääasiallinen käyttötarkoitus olisi fs2004 lentely ja mielessä olisi hyvät grafiikat, tietenkin tulevaisuudessa mahdollisesti budjetoin myös fs X mutta se on joskus myöhemmin.

Uusittaviin osiin siis lukeutuvat:

-prosessori

-emolevy

-muistit

-näytönohjain

-virtalähde

hinta olisi hyvä olla alle 800€.

Jos näillä tiedoilla pääsisi alkuun, kysykää jos haluatte tietää vielä lisää.

KIITOS, jo tässä vaiheessa kaikille avusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Corsair Twin2X 2x1GB DDR2 800Mhz KIT -muistimodulipari. 230.9€

Abit AB9 Intel 965 LGA775 ATX-emolevy. 125.90€

Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB PCI-E DualDVI. 172.90€

Intel Core 2 Duo E4300, 1.8 GHz, Socket 775, FSB 800, 2MB Cache, Boxed. 177.90€

Seasonic S12-430, ATX virtalähde 430W. 96.90€

Yhteensä: 804.50 €

Verkkokauppa.com

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinulla on terve linja, kun et yritä pärjätä vahalla emolevyllä tai muisteilla. Teemulla on siinä hyvä lista, enpä juuri ole eri mieltä. Muistit ehkä vaihtaisin Kingstoniin, josta on vain hyviä kokemuksia. Hinta on sama. Emolevyksi laittaisin Asus P5B:n ihan vaan sillä perusteella että itselläni on nyt sellainen ja Abitilta olen nähnyt aikoinaan huonosti suunnitellun emon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ASUS sen parempi ole kuin muutkaan merkit. Minullakin on pöydän alla kakkoskoneen lankkuna ASUS A7N266-VM, johon olen konkat joutunut vaihtamaan. Tosin on noita muitakin samasta vaivasta kärsineitä merkkejä.

http://www.badcaps.net/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin netissä kuullut tuosta asuksen emosta hyvää palautetta ja siinä piirinä on tuo P965 joka on intelin uusimpia ja siinä on mukana ICHR8 joka tulee 6 SATAII porttia... Muistina tuo Corsair kun siinä on "tiukemmat" ajoitukset.... Ja powerina on seasonic kun itsellä ollut saman firman 600W poveri ja hyvin on palvellut jo parivuotta (5 vuoden takuu)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin netissä kuullut tuosta asuksen emosta hyvää palautetta ja siinä piirinä on tuo P965 joka on intelin uusimpia ja siinä on mukana ICHR8 joka tulee 6 SATAII porttia... Muistina tuo Corsair kun siinä on "tiukemmat" ajoitukset.... Ja powerina on seasonic kun itsellä ollut saman firman 600W poveri ja hyvin on palvellut jo parivuotta (5 vuoden takuu)

Piirisarjoissa harvemmin on valittamista kun ne ovat jo ns."standardi" kamaa. Asia erikseen onkin nämä "kiinalaiset" vakiokomponentit, kuten kondensaattorit. Tehtaat tilaavat näitä vakio-osia sieltä mistä sattuvat saamaan. Niitä kun osattiin valmistaa jo kauan ennen näitä piirisarjoja. Samasta emolevystä löytyy kyllä samat piirisarjat, mutta yllättävän usein aivan eri puljujen konkkia. Tuurista tuo taitaa olla kuitenkin kiinni ja tuo hyvä palaute saattaa kahdessa vuodessa olla jo aivan jotain muuta.

Ja hei, en siis todellakaan tarkoita että Asus olisi jotenkin huonompi kuin muut emot. Itselläni on 3 Asuksen emolla varustettua konetta, ja olen niihin aivan tyytyväinen. Älkää kuitenkaan uskoko että ne ovat pelkkää hyvää, tai parempia kuin muut. Samoja ongelmia niissä on kuin monissa muissakin emoissa.

Mainitaan nyt vielä, että kahdessa näistä emoista on VIA:n joissain piireissä "halveksittu" piirisarja, joka minulla ainakin on toiminut mainiosti. ASUS emoja olen ostanut lähinnä siksi että ovat olleet niin halpoja ja noita huonoja konkkiakaan ei emoille usein vissiin erehdy. Ilmeisesti lähinnä silloin kun kysyntä ylittää tarjonnan, ja valmistajat joutuvat haalimaan tavaraa sieltä mistä saavat.

Tämä kaikki edellinen siis ihan spekulaatiota, mitään virallista tietoa tai dokumentaatiota minulla ei näistä ole. Korkeintaan hieman omakohtaista perstuntumaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään