Guest Nicket

Resoluutio (?) ongelma

6 viestiä aiheessa

Eli tapahtui sillä tavalla, että kun olin pelaamassa Cs:ää ( :-[  ) Niin näyttö jumittui hetkeksi, heitti jonkun virheraportin ja käynnisti koneen uudelleen. Sen jälkeen näyttö/fontti muuttui jotenkin epäselvemmäksi  ja pikakuvakkeet muuttuivat suuremmiksi. No vaihdoin resoluutiota isommaksi, näkyy hieman paremmin, mutta miten saisin sen takaisin vanhaan? Aina ennen ollut siis 1024 x 768 ja nyt siis 1152 x 864...

Muutama kuva jos niistä on mitään apua:

Tämä siis 1152 x 864

http://img205.imageshack.us/img205/979/fsscr000iu1.png

Tältä näyttää netti, ei siis pahemmin haittaa, mutta työkalurivin ja sen alempien rivien tekstit hieman epäselviä

http://img219.imageshack.us/img219/5958/fsscr003jj0.png

Ei hirveä ero ole 1024 x 768

http://img65.imageshack.us/img65/3347/fsscr006ju4.png

Painotan että ongelma ei ole maata kaatava, mutta periaatteesta vaan ärsyttää  :'( Joten olisi kiva saada näyttö ennalleen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynnistä > asetukset > näyttö > asetukset ja liusta takaisin 1024 x 768-kokoon. Tai sitten näyttiksen omasta softasta sam juttu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo siis tuota olen säätänyt tuhat kertaa, mutta kun ajatus oli että epäselvyys ei muutu vaikka muutankin resoa  :-\

Tarkista virkistystaajuus. Saatta olla siinä vikaa, suositeltava on 70-85 Hz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttö kulahtanut, näyttökortti kulahtanut, koketushäiriö tai ajurit nyrjähtäneet. Siinäpä ne vaihtoehdot. Katso että kaikki kaapeliliitokset ovat kunnolla kiinni ja näyttökortti on kunnolla pohjassa korttipaikassaan. Sitten voit kokeilla asentaa näyttökortin ajurit uusiksi/päivittää uusimpiin.

Niin tosiaan, jos näyttö on vanha ja/tai halpa, se ehkä ei kytkeydy pois päältä liian suurilla taakuuksilla, kuten uudemmat/kalliimat tekevät. Eli katso myös millaisia asetuksia sille syötät. Virkistystaajuus löytyy näyttöasetuksista kohdasta lisäasetukset - näyttölaite.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmettä! Mulla oli sama vika koneessa ja sekin tuli vaan yhtäkkiä. Yritin kaiken, mitä tavallinen koneenkäyttäjä voi tehdä. Ei auttanut resoluution muutokset. Näyttö oli siis jotenkin pitkittäissuunnassa venynyt ja sivuttaissuunnassa litistynyt. Joutui siis hiirellä "skrollaamaan" ruudun yläosasta alaosaan.

Mutta kun muutti virkistystaajuuden 60 HZ:stä 75:een, niin muuttui näyttö entiselleen. Tai ei siis näyttö ollut muuttunut mihinkään, sama vanha Samsung se on mutta siis kuva siinä... :P

KORJAUS:

Eipä muuttunut kuin itse windows-taustakuva. Pelit venyivät edelleen samalla lailla pitkulaisiksi. Auttoi, kun poistin näyttiksen ajurit ja asensin uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään