Tatu Kantomaa

Kun PSP:stä loppuu muisti....

9 viestiä aiheessa

Niin... otsikko sanoo kaiken. Mulla on iso kuva, tai no ei se minusta ole iso, mutta PSP ei vain handlaa sitä. Eli sellainen 10000 x 10000 pikseliä, bmp muodossa. Nyt en saa sitä talletettua PSP omaan formaattiin, en tiffiksi, en psd:ksi... tulee vain että "Not enough memory". Muistia on 2 gigaa ja virtual memorya WinXP Prolle suositellut 3070MB.

Onko muilla sattunut tällaista? Mikä voisi mahdollisesti auttaa? (Turha sanoa että vaihda Photoshoppiin... en vaihda.  :P )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo on julmattoman iso tiedosto bittikartaksi.... paljonkos se vie kiintolevyllä tilaa? parikymmentä gigaa? 10 000 pikseliä kertaa 10 000 pikseliä on kait 100 000 000 pikseliä joten kyllä sitä dataakin on tarpeeksi. Joten ei ole ihme ettei ole tarpeeksi muistia. Onkos PSP:ssä yhä se Batch muunnin jolla voi muuntaa, ilman kuvan avausta, kuvan formaattia. Se meinaan voisi auttaa asiassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo on julmattoman iso tiedosto bittikartaksi.... paljonkos se vie kiintolevyllä tilaa? parikymmentä gigaa?

286 MB Siksi minä ajattelinkin ettei se niin suuri ole....  :-\

10 000 pikseliä kertaa 10 000 pikseliä on kait 100 000 000 pikseliä joten kyllä sitä dataakin on tarpeeksi. Joten ei ole ihme ettei ole tarpeeksi muistia. Onkos PSP:ssä yhä se Batch muunnin jolla voi muuntaa, ilman kuvan avausta, kuvan formaattia. Se meinaan voisi auttaa asiassa.

Mihin formaattiin se sitten kannattaisi muuttaa? En ole sitä batch juttua käyttänyt mutta näkyisi se tuossa olevan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

286 MB Siksi minä ajattelinkin ettei se niin suuri ole....  :-\

Mihin formaattiin se sitten kannattaisi muuttaa? En ole sitä batch juttua käyttänyt mutta näkyisi se tuossa olevan.

Varmaan kannattaa lähteä hakemaan joko TIFF tai JPEG formaattia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin juuri firman tietsikalla, Win 2000, 1 GB RAM ja PSP 4.0, eikä ollut mitään ongelmia käsitellä ja tallentaa mainitun kokoista bittikarttaa bmp-muotoon. Kuvan käsittelyssä kone rouskutti kiintolevyä aika hartaasti, mutta tallentaminen ja avaaminen ei ollut mikään probleemi.

Ilmeisesti ohjelma kuluttaa melko paljon muistia noihin undo-välivaiheisiin, eli jos muisti loppuu kesken, yrittäisin kai ensiksi eliminoida undo-toiminto, ainakin PSP 4:ssä se käy Preferences-asetuksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo sain minäkin sen sitten talletettua psd:ksi ja tga-formaatiin. Tarvitsen alphan tuolle kuvalle, sen tekeminen oli vähän säätämistä.

Ne saa ne undot ja redot tosiaan pois päältä sieltä prefernces valikosta ja sitä yhdessä vaiheessa jo testasin mutten osaa sanoa auttoiko se.

No en tiedä mitä tässä tekee kun pitäisi alkaa layereita lisätä....  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PSP:ssä tuntuu tosiaan olevan joku muistibugi. Mä olen viimeaikoin pyöritellyt sellaisia 6Kx4Kpikselin monilayerkuvia, ja niitä kun tarpeeksi kauan pyörittelee, niin alkaa tulemaan muistinloppumisilmoituksia. Vaikka nuo kuvat yleensä varaa muistia sellaiset 700-1000Mb, niin ei mun mielestä silti pitäisi vielä muistin loppua. Ja kun mun mielestä siihen ei edes vaikuta, onko undolla kuinka paljon tilaa. Undolta itseltään taas loppuu muisti aika helposti, kun kuvat on isoja ja niitä tarpeeksi kauan pyörittelee...

Mikä versio Tatulla? Mulla 7.12

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä versio Tatulla? Mulla 7.12

Mulla on 7.04. Kyselin tuota tuotteen "tekijöiltä" kerran että onko minulla oikeus päivittää uuteen versioon halvemmalla hinnalla ja olisihan mulla. Se vain vaatisi jotain ihme puhelinsoittoja Englantiin tai jotain.... jäi tekemättä.  ;D Ihan kyllä minun tarpeisiin on selvinnyt tälläkin, mutta tosiaan tuollaisten isohkojen "köh köh" kuvien kanssa alkaa hyytyä.

Tsekkasin updatet... "There were no software updates found for the product/language/version combination you chose. Please check back soon. Thank you." 7.12 ei näy edes listassa missä valitaan nykyinen versio, vaan en usko että se edes auttaisi mitään tähän ongelmaan.

Undolle voi määritellä paljonko sille antaa tilaa, mulla tais olla 100 MB.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tsekkasin updatet... "There were no software updates found for the product/language/version combination you chose. Please check back soon. Thank you." 7.12 ei näy edes listassa missä valitaan nykyinen versio, vaan en usko että se edes auttaisi mitään tähän ongelmaan.

Joo, ei varmaan auta, kun mulla on tosiaan sama onkelma...

Undolle voi määritellä paljonko sille antaa tilaa, mulla tais olla 100 MB.

Mulla on muistaakseni maksimi, minkä sai. Tosin sillä ei ole merkitystä siinä vaiheessa, kun muisti alkaa loppumaan. Se voi olla mitä vaan se undon koko, mutta lopulta se ajautuu siihen, että undoa ei voi käyttää edes yhtä pykälää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään