Kirjoitettu Helmikuu 5, 2007 En ole pahemmin viime aikoina kuviani postaillut. Kiirusta pitänyt, nyt tehdään kuitenkin poikkeus, ja postataan toivottavasti massasta poikkeavia kuvia, jos vaikka niistä olisi jollekin jotain iloa... Ihmiskuvat jätetty suosiolla pois ettei kukaan suutu taas... 1. [ attachment removed ] 2. [ attachment removed ] 3. ja 4. Kaksi seuraavaa kuuluu yhteen kuin paita ja peppu . [ attachment removed ] [ attachment removed ] 5. Pimiä on pimiää, luultavasti joku itkee taas et on tumma... [ attachment removed ] 6. Ja takaisin vanhaan rouvaan... [ attachment removed ] 7. [ attachment removed ] 8. [ attachment removed ] 9. [ attachment removed ] 10. Ja vähän pienempikokoinen remppakohde [ attachment removed ] EDIT: 11. Tääkään ei kait ole ollut täällä... [ attachment removed ] Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Onhan nämä - erilaisia - ahtaisiin paikkoihin olet saanut kameran tungettua Kyseessä siis LCH talvehtimassa EFVA:lla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Onhan nämä - erilaisia - ahtaisiin paikkoihin olet saanut kameran tungettua Kyseessä siis LCH talvehtimassa EFVA:lla? Joo, paitsi 3-5 ja 10. Haastetta oli niin kameran tukkimisessa, että valon saamisessa paikalle riittävästi, tarkennuksesta nyt puhumattakaan. Kiitos että jotain edes kiinnosti sen verran että jaksoi kommentoida, kun oli välillä muutakin kuin ilmadösää ja 757:aa sivulta, olin jo luopunut toivosta. Kaikki varmaan hoksasivat mistä kolmosessa ja nelosessakin oli kyse, kun ei kukaan kysynyt. Oli pieni testi... Tekniikan miestä kaikki toimiva kiinnostaa... Kun ajattelee että toi Hotellikin moottoreineen on suunniteltu ilman cadejä, tehty enemmän ja vähemmän ammattitaidottomalla työvoimalla, sen ajan menetelmillä ja välineillä, niin ei voi kuin hattua nostaa. Hienon koneen ovat tehneet! Puhumattakaan Speedyn hyvästä hoidosta ja avuliaista apumekatsuista, joita kaikkia ilman kone ei lentäisi. Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2007 Mielenkiintoisia kuvia Vaasasta. Ohessa pari kuvaa rouvan moottorista ja OH-603:n kasaanlaitosta, vielä ilman moottoria. Saas nähdä onnistunko lähettämisessä. Ensimmäinen kerta foorumilla. Oikia moottori [ attachment removed ] Vähän säätöa, niin se sopii [ attachment removed ] Eiköhan se oo siinä [ attachment removed ] Justihinsa sopii [ attachment removed ] Pentti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2007 Terve vaan Pena, ja tervetuloa foorumille! Tutun näköisiä vehkeitä... Ja hyvinhän nuo näkyvät, pistä vain rohkeasti kuvan leveydeksi 800, niin näkyvät isompina. Terveisin Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2007 En malta olla lähettämättä paria lisäkuvaa, kun tuo OH-LCH on niin kuvauksellinen. Ohessa 18.4.2006 EFVA:n kuvia. Kyseessä taisi olla tarkkarilennot piloteilla meneillään. Kiitos Jukka "teknisestä" avusta, kuvien suhteen. tyhjäkäynnit [ attachment removed ] Ja menovettä lisää. [ attachment removed ] Pentti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2007 Säästetääs vähän säikeitä ja lisätään perään tavallisempia kuvia epätavallisemmasta kohteesta: 1. No mutta mikäs se siinä tulossa 34:lle... [ attachment removed ] 2. Ahaa ZE701 [ attachment removed ] 3. Lanka-antennit ja paukurat perässä... [ attachment removed ] 4. ilmeisestikin kamerapodit [ attachment removed ] 5. Paikan etsintää suurella EFVAlla [ attachment removed ] En tiedä pelkäsivätkö lunta ja jäätä, mutta oli selkeesti hitain koskaan näkemäni rullaaja... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Kun tuolla ZE701:llä matkustaa mm. Englannin kuninkaallisia ja ministereitä, niin voisi olettaa, että takaosassa olevat "kamerapodit" olisivat pikemminkin ohjustorjuntaan liittyviä laitteita, ts. sensori ja hämäyssilpun ja -soihtujen heitin, tjsp ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Voipa olla, mutta jos katsot sitä kuvaa tarkkaan, niin mattamustassa pallukassa on sileä lasi alaviistoon ja se mitä ilmeisemmin kääntyy kiertymällä pituusakselinsa ympäri... Luulisi että Briteilläkään ei ole varaa noita Arvoja älyttömästi RAF:lle ostaa, joten ne saavat hyvin monenlaisia tehtäviä... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Nuo podit pitänevät sisällään DIRCM-järjestelmän. ( Directional Infrared Countermeasure). Siellä kuvussa on suunnattava laser, jolla sitä ohjusta häiritään. Jotta katetaan koko uhka-alue, on podeja oltava molemmilla puolillla. Lämpimiä moottoreitahan se ohjus metsästää. Tarkkaa tyyppiä en tiedä, mutta eiköhän sekin jostain löydy. Lanka-antennit liittyvät taas vanhan imperiumin HF-yhteyksiin. Ei tämä mikään vakoilukone ole. Koneesta ja sen operoinnista löytyy kyllä tarinaa tuolta ulkomaisilta saiteilta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Kuulostaa oikein hyvältä selitykseltä, seison korjattuna. En missään vaiheessa vakoilukoneeksi väittänytkään, kameroita löytyy monesta muustakin kuin vakoilukoneesta, ja tuollainen Arvo nyt ei ole ihan loogisimpia siihen hommaan... Oletin että kyseessä olisi ollut jokin open skies-tyyppinen tarkkailulento tms, mutta kaippa hakivat James Bondia nyysimästä huippusalaista Kotipizzan tomaattikastikkeen reseptiä tuollaisella huomaamattomalla lennolla... EDIT: Surffailun perusteella olisivat: http://www.dsd.es.northropgrumman.com/dircm/ANAAQ24.html ja lähempää: http://www.someoneelseslife.com/images/1506.jpg Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Nää on samaisesta hallista. Tässä jokapojan unelmalelu [ attachment removed / expired ] viiskiekko ilman rusettia [ attachment removed / expired ] twin otteri suihkumoottoreilla? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Aika harvinainen vierailija meillä, Queen's Flightilla on noita tasan kaksi kappaletta. Jos ollaan ihan tarkkoja, niin Queen's Flightiahan ei ole enää varsinaisesti olemassa. Vuodesta 1995 alkaen lennoista on vastannut No.32 (The Royal) Squadron. Kansan suussa tuo vanha nimi elää edelleen vahavana Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Mielenkiintoisia kuvia. Projekti RF-5B näkyy etenevän mukavaa vauhtia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla