Erkki Mikola

Vanhaa kalustoa

3 viestiä aiheessa

Kun etsiskelin tietoa tuosta Antarktiksella lentävästä Basler DC-3:sta

ajauduin myös tällaisen lentoyhtiön nettisivulle http://en.wikipedia.org/wiki/Buffalo_Airways

http://www.buffaloairways.com/index.htm

http://www.ruudleeuw.com/yellowknife06.htm

 

Kun noita sivuja katselee, niin tulee melkein sääli vanhoja DC-3:sia ja DC-4:sia. Eivätkö ne koskaan pääse eläkkeelle?

 

Ja onko niin, ettei nykyajan vehkeistä ole kylmään ilmastoon. Kun näihin vanhuksiin luotetaan sekä Etelämantereella että Kanadan kylmimmissä osissa

 

Onkohan maailmassa muita lentoyhtiöitä, jotka tietoisesti erottuvat massasta käyttämällä vanhoja koneita?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kanada, B.C., Kelowna: Kelowna Flightcraft

 

 

Kalustoon kuuluu mm. Convair 580, joka näkyy olevan tarjolla esim. chartterilentoihin. Lisäksi rahtilentoa ja korjaamotoimintaa.

 

Aika jännä tuo Convair 5800 -projekti. Runkoa on pidennetty parilla pätkällä ja avioniikka ym. uusittu täysin. Lupaavat rungolle 100.000 tunnin käyntijakson, mikä kertoo jotain perusrakenteiden tukevuudesta. Itse ajattelin, että pidennys olisi tehty pulttaamalla toisesta Konnasta muutama metri putkea väliin. Mutta näyttävät rakentavan pidennysosan pala kerrallaan.

 

Näitä vanhoja työjuhtia katsoessa tulee mieleen entisen miehen antiikkikirves, johon varsi oli vaihdettu kolmeen kertaan ja terä kahteen..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään