Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 OH-SIR EFOU : [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Mikä vuosi kyseessä? 13.8.1979 Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Nostalgiaa jälleen, muistan tuonkin junnuspotterina EFHK:lta..., laita lisää tästä kuvia jos vain sinulla on kiitos... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Nostalgiaa jälleen, muistan tuonkin junnuspotterina EFHK:lta..., laita lisää tästä kuvia jos vain sinulla on kiitos... Tuo ei usein Oulussa käynyt joten täältä lisää (toiset kolme) http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=OH-SIR&distinct_entry=true Markku p.s. mutta tähtimoottoreita lupaan lisää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Aivanhan tässä hävettää tunnustaa, että en ole koskaan kuullutkaan saati sitten nähnyt Sir-Air:n väreissä tuollaista. Aikanaan oli Suomen rekkarissa Lodestar tunnuksella OH-MAP. Taisi liittyä jotenkin ilmakuvauksiin ja piti joskus "tukikohtaa" EFRO:llakin. Silloin ei minulla ollut kameraa, joten ikuistamatta jäi. Onko joku muu ikuistanut ? .....jaa, että lisääkin on tähtimoottoria tulossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Mikäs tuon Sir-Airin tarina oikein oli ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Mikäs tuon Sir-Airin tarina oikein oli ? Paljoa en yksityiskohdista muista/tiedä. Lensivät ainakin Navajolla reittiä Helsinki - Kauhava. Taisi hyytyä matkustaja pulaan. Jossakin aikansa Ilmailulehdessä yhtiön toimitusjohtaja sanoi, että kun markkinaselvitystä tehtiin, niin reitillä olisi pitänyt olla vähintään DC-8 luokan kone. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Sir-Airissa lennettiin Aztecilla / Navajolla reittiä Helsinki - Kauhava ja Mikkelin kautta Varkauteen sekä businessta kotimaassa ja pohjoismaissa. Välillä saatiin vaihteluksi käydä kaukana Euroopassa. Parhaimmillaan kolmella koneella mannekiinejä ympäri Eurooppaa. Kaikkiaan konetyyppejä oli ainakin edellämainittujen lisäksi Cessna-337 ( pushpull ), Beech Baron , Britten Norman Islander , Piper Cheyenne ja Piper Chieftain. Tietenkin niikuin kuvassa näkyy Lodestar Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Mikäs tuon Sir-Airin tarina oikein oli ? Keskustelua ollut täällä n. vuosi sitten. Nythän tuo kone on museossa Gardermoenin kentällä. Edit: Museolinkki korjattu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Tuo Gardermoenin linkki ei pelaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Aivanhan tässä hävettää tunnustaa, että en ole koskaan kuullutkaan saati sitten nähnyt Sir-Air:n väreissä tuollaista. Aikanaan oli Suomen rekkarissa Lodestar tunnuksella OH-MAP. Taisi liittyä jotenkin ilmakuvauksiin ja piti joskus "tukikohtaa" EFRO:llakin. Kyseessähän on sama koneyksilö,rekkari oli 21.05.1979 asti tuo MAP, ilmeisesti omistajan, Finnmap Oy:n mukaan. Tuona päivänä operaattoriksi tuli Sir-Air ja tunnus vaihtui "sööriksi". Maaliskuussa 1985 siirtyi yksityisomistukseen ja syyskuussa 85 myytiin englantiin.. //Mika Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Aloin ihmetteleen, että kyllä minä yleensä kuvasin koneen molemmin puolin... eli nyt oikea kylki [ attachment removed ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Kiitos hienosta "historiapläjäyksestä" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Menee vähän asian ohi, mutta mahtaako tässä olla ko. yhtiön Islander? Tunnuksesta ei ole varmuutta, ehkä OH-BNA: http://[ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Moi! Että koneessa voi olla tyyliä,moottoreista puhumattakaan!Hyviä otoksia Harri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Menee vähän asian ohi, mutta mahtaako tässä olla ko. yhtiön Islander? Tunnuksesta ei ole varmuutta, ehkä OH-BNA: Onko tuo päivämäärä varmasti oikein? -BNA ei tuolloin enään ollut suomen rekisterissä. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Moi! Että koneessa voi olla tyyliä,moottoreista puhumattakaan!Hyviä otoksia Harri Terve vaan Kyllä nämä vehkeet on mustakin niitä "Ainoita Oikeita Lentokoneitä" Voi vain kuvitella minkälaisen vaikutuksen 30-luvulla silloisten kangaspuiden ja aaltopeltikoneiden jälkeen tällaiset Boengit, Douglasit Lockheetit ihmisiin tekivät! Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Onko tuo päivämäärä varmasti oikein? -BNA ei tuolloin enään ollut suomen rekisterissä. Markku Ei mitään tietoa, ei myöskään varmuutta koneen tunnuksesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Ei mitään tietoa, ei myöskään varmuutta koneen tunnuksesta. -BNA oli Suomen rekisterissä 5.8.1970-22.1.1971 josta SIR-AIRrilla 20.10.1970-- kunnes myytiin Englantiin. -BNB 21.1.1971-23.6.1987 ja -BNC 4.10.1971-20.4.1976 ?????? Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Kyllä BNA , BNB , BNC olivat kaikki Sir-Air:n käytössä. Jäi mainitsematta että söörin koneilla lennettiin kartoituskuvauksia. Ainakin OH-PNB:lla ( Navajo ) ja OH-PNT:lla ( Cheyenne ) Heikki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Kyllä BNA , BNB , BNC olivat kaikki Sir-Air:n käytössä. Heikki Kyllä rekisteritiedot (Ritarannan kirjat) väittää toista.. siis vain -BNA ? Markku. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Lakkokevät 1986 toi Ouluun mielenkiintoisen kulkijan: Beechcraft C-45G / PAC Tradewind [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Öljyä suihkutti näköjään vähän joka reiästä.. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Eikö tuolla kyseisellä Sir-airilla ollu jossain vaihessa Mitsu Mu-2:nen? T:Utelias Jukkis Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Laitanpa minäkin korteni kekoon, tässä pari kuvaa aiheeseen liittyen: Sir-Air OH-PNG Helsinki Airshow [ attachment removed ] Tähtimoottorien jytinää, Neukkujakit ja LIAS (se parempi päivä) [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla