Guest tvirtanen

Boeing 787 myohassa ?

27 viestiä aiheessa

Working in Boeing's favor is the fact that far fewer fasteners are need for the 787 because of the new production method -- manufacturing large one-piece composite structures rather than making the fuselage and wings by fastening together many small pieces of aluminum.  :thmbup: :thmbup:

Tämä on epäillyttänyt minua pitkään(enkä ole ainoa, puhunut asiasta myös työtä ilmailun kanssa tekevien kanssa). Kuvittele tilanne että esim. joku lastaus auto kolahtaa koneen kylkeen (ei mitenkään harvinaista). Puolet koneen kyljestä joudutaan vaihtamaan, kun muovia on paha taivuttaa kuntoon; kun taas muissa koneissa jotka on rakennettu pienistä alumiinipaloista voidaan taivuttaa lommo suoraksi tai vaihtaa se pieni osa alumiinia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva 787 VIP-sisustuksesta (joskin mm. yläkertaan vievät portaat ovat kylläkin 747-8 VIP:stä):

 

http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/boeing-787-dreamliner-vip-edition

 

Sieltä löytyy pienellä myös linkki "alkuperäiseen" sivuun, josta kuvat on poimittu, gizmodo.com:iin siis.

 

Komeita sisustuksia, vaikka toki sellaisia saa aikaan, jos ei ole rahasta kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään