Ilkka Portti

Ensikertalaisen kuvia EFHK:lta 9.2. ja 11.2.07

29 viestiä aiheessa

Ennen viikonlopun päätapahtumaa käytiin Mikon ja Teron kans kuvailemassa EFHK:lla kauniissa talvipäivän auringonpaisteessa. Tämä oli samalla minun ensimmäinen kertani, kun kävin kuvailemassa Helsinki-Vantaalla. Pääasiassa kuvattiin 04R:n ja 04L:n finaalissa. Sunnuntaina peijaisten jälkeen käytiin paluumatkalla muutama tunti notkumassa ulkomaan terminaalille vievän sillan kaiteilla ja kuvaamassa liikennettä. Jätin tarkoituksella Finnairin pikkubussien ja Emppujen kuvat pois. :P

Lufthansa Airbus A320-211 D-AIQB

[ attachment removed ]

LinxAir Cessna 560XL Citation Excel S5-BAZ

[ attachment removed ]

Germanwings Airbus A319-112 D-AKNG

[ attachment removed ]

Air Berlin Airbus A319-132 D-ABGA

[ attachment removed ]

Finncomm Embraer ERJ-145 OH-EBF

[ attachment removed ]

SAS Commuter DHC-8-402Q Dash 8 LN-RDT

[ attachment removed ]

Blue1 Avro 146-RJ85 OH-SAJ

[ attachment removed ]

Lufthansa Airbus A320-211 D-AIPD

[ attachment removed ]

Air Berlin Boeing 737-86J D-ABBP

[ attachment removed ]

OH-LGF:n kyljessä näkyy selvästi joulupukkitarrojen jättämät rajat

[ attachment removed ]

OLGA käynyt pesulla ja maalattavana

[ attachment removed ]

Finncomm ATR-42-500 OH-ATA

[ attachment removed ]

Air Finland Boeing B757-28A OH-AFK

[ attachment removed ]

Finnair Boeing B757-2Q8 OH-LBO

[ attachment removed ]

Turkish Airlines Boeing 737-8F2 TC-JFR

[ attachment removed ]

British Airways Boeing 757-236 G-BPEJ

[ attachment removed ]

Blue1 Avro 146-RJ85 OH-SAK

[ attachment removed ]

Myös LQA:ssa näkyy pukkitarrojen rajat

[ attachment removed ]

Jetflite Challenger CL-604 OH-WII

[ attachment removed ]

Britannian ilmavoimien British Aerospace BAe-146 CC2 (BAe-146-100 Statesman) ZE701

[ attachment removed ]

Lufthansa Regional Canadair CRJ-100LR D-ACLU

[ attachment removed ]

Germanwings Airbus A319-112 D-AKNT "City of Hamburg"

[ attachment removed ]

Jetflite Dassault Falcon (Mystere) 20F-5 OH-WIP

[ attachment removed ]

Brussels Airlines BAE Systems Avro 146-RJ100 OO-DWJ "Sun Factor"

[ attachment removed ]

Finncomm ATR-42-500 OH-ATC

[ attachment removed ]

Finncomm ATR-42-500 OH-ATD

[ attachment removed ]

Lufthansa Airbus A320-211 D-AIPX

[ attachment removed ]

KLM Boeing 737-406 PH-BTG

[ attachment removed ]

Britannian ilmavoimien British Aerospace BAe-146 CC2 (BAe-146-100 Statesman) ZE701

[ attachment removed ]

Sellainen setti. Antaakaa armoa, innostuin hieman liikaa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taattua Ilkka Portti -laatua  :thmbup:

Erittäin hyvän setin oot kuvannu "ensikertalaiseksi" :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aiai, itse pitäis mennä tuonne seuraavana lauantaina palloilemaan pikaisesti, esim 04L finaleen kallioleikkauksen päälle.

Kivan valikoiman koneita sait kuvattua (näin EFTP spotterina), aurinko/sää ollut kohdallaan  :)

OLGAsta pointsit, pakko saada se itse ikuistettua kortille. (olin -94 sen kyydissä.. joten nyt haluaisin vielä saada sen kuvattua)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, hienoa kuvamateriaalia, olittekos liikkeellä sillä vihreällä saksalaisella farmariautolla, siellä 04L finaalissa perjantaina..., itse palellutin itseni siellä nurmikolla, odotellen tuota S5-BAZ:ia, kun eipä siihen aikaan tuolla muita spottereitakaan näkynyt...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, hienoa kuvamateriaalia, olittekos liikkeellä sillä vihreällä saksalaisella farmariautolla, siellä 04L finaalissa perjantaina..., itse palellutin itseni siellä nurmikolla, odotellen tuota S5-BAZ:ia, kun eipä siihen aikaan tuolla muita spottereitakaan näkynyt...?

Jeps, sillä oltiin liikenteessä. Onneksi oli lämmin auto, johon pääsi tarvittaessa lämmittelemään. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, sillä oltiin liikenteessä. Onneksi oli lämmin auto, johon pääsi tarvittaessa lämmittelemään. :P

Ok, siis samoihin aikoihin oltiin pelipaikoilla, itse jätin Datsunin suosiolla sinne kauemmaksi, vaikka ei olekkaan alustamadalluksia yms. herkkuja, ja lähdin nappaskengillä ( herrasmies kun olen...) talsimaan sinne hankeen, mutta tosiaan oli S......n kylmä...  >:(, no kelistä huolimatta hienoja kuvia.... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin uskaltauduin pilkkihaalareissa ihmisten ilmoille...  :thmbup:

Vieras rysselistä

[ attachment removed ]

EBF saa uutta maalia pintaan.

[ attachment removed ]

Katoavaa ruotsalaista kansanperinnettä.

[ attachment removed ]

Emppu

[ attachment removed ]

Sama emppu

[ attachment removed ]

Fincom

[ attachment removed ]

Toisella Fincomilla oli paha tilanne, kun tuli meinas päästä irti. Onneks palomies oli tarkkana...

[ attachment removed ]

Piper

[ attachment removed ]

Päivän päätähti.

[ attachment removed ]

Ens kerralla menen kyllä flaikkariin...  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa settiä Mikolta, tälläistä lisää.... :o,  ja ei sinne Flaikkariin kannata mennä, siellhän istuvat vain ne huonot ihmiset jotka pelaavat keskikaljan kanssa ja juovat väkijuomia... >:(, pois se meistä spottereista... ;)

Ja eihän se Flaikkarin vanha poke "Rankku" edes laske pilkkihaalareilla sisään..., jos ei sitten sulla ole krakaa kaulassa, sehän on sentään ravinteli.... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, siis samoihin aikoihin oltiin pelipaikoilla, itse jätin Datsunin suosiolla sinne kauemmaksi, vaikka ei olekkaan alustamadalluksia yms. herkkuja, ja lähdin nappaskengillä ( herrasmies kun olen...) talsimaan sinne hankeen, mutta tosiaan oli S......n kylmä...  >:(, no kelistä huolimatta hienoja kuvia.... :thmbup:

Löytyi Nikollekin yksi :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tupla-M vois laittaa nyt ne kunnon kuvat? :P

Eikös ne tuossa jo tullut...?, minäkin koin hetken itseni paremmaksi kuvaajaksi, nyt kun tuohon tulee jotain parempaa settiä, niin se on taas reisivaltimot auki.... :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maliniemelle vertailukuvaa ;)

Huonopa näitä on lähteä vertailemaan, kun on niin eri tyyliä haettu :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyi Nikollekin yksi :)

[ attachment removed / expired ]

Merci, Messieurs, olisinpas tunnistanut, niin olisin tullut tarjoamaan jäistä lapasta..., no tuossa pikkurouvalle todistusaineistoa perjantailta, ja tosiaan olin kait sitten undercover, kun ei Remu-poju ollut matkassa.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan mahtavia noi Mikon ekat kuvat, mitä nyt muutamassa vähän roinaa edessä ja pari vähän suttuista kuvaa eksynyt joukkoon.  :laugh::D;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan mahtavia noi Mikon ekat kuvat, mitä nyt muutamassa vähän roinaa edessä ja pari vähän suttuista kuvaa eksynyt joukkoon.  :laugh::D;D

Tuohan todistaa, että platalla on tehty töitä..., ja kuinkas sait nuin monta hymiötä nuin lyhyeen viestiin...? >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komiat on kuvat "nyypältä"! :P

Koskas nähdään niitä viikonlopun muita kuvia? 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko Ilkka tuo OH-ATC:n kuva sunnuntailta WBA232V? Tulin itse sen nokalla Helsinkiin.  olisi kiva saada ulkopuolelta kuva muistoksi kun kameraa ei itsellä mukana ollut

Tuo kuva on otettu 11:35 ja Vaasan lento, niin silloin tuo kuvan kone on FC232.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikon setti oli tosi hyvä, tosin olikohan niissä tuo valkotasapaino ihan kohdallaan... ;D:thmbup:

Kaiken kaikkiaan pirun hyvää perussettiä, mielenkiintoisia kuvakulmia, huomaa että on tekijämies asialla! ;D

Keep it up!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin uskaltauduin pilkkihaalareissa ihmisten ilmoille...  :thmbup:

Ens kerralla menen kyllä flaikkariin...  :thmbup:

Kuten aiemmassa kappaleessa on kerrottu, valikoi lähettämäsi kuvat tarkasti. Jos kuvat ovat kaikki huonolaatuisia, tai muuten samanlaisia joita palstalla on nähty jo hyvin monesti (esimerkkinä: "Helsinki-Vantaa ja Finnairin Airbus rullaa" -yhdistelmä), niin ei ole erityistä syytä lähettää ko.kuvia palstalle - ellei tietysti kuvissa ole jotain erityistä tai niihin liity jotain kysymystä tai muuta oleellista asiaa. Jos siis ainoa tarkoitus on esitellä kuvia, jotka jo itsekin saatat mieltää huonolaatuisksi tai laitat kuvasi esille vain siksi koska kaikki muutkin niin tekevät, niin on syytä miettiä hetki uudelleen.

Kuitenkin, kaikki ovat joskus aloittelijoita, ja taidot kehittyvät ajan myötä - tämä on myös kokeneempien käyttäjien syytä muistaa. Konespottaus ja Valokuvaus -palstalta voit myös saada käteviä vinkkejä kuvauksen suhteen ja epäselvissä asioissa kannattaa aina kysyä.

;D hienot kuvat, ei siinä mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla