Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Kyllä se on...tulee sen verran raju kiihtyvyys eteenpäin. Hornetissa on sitäpaitsi pyrstön vakaajat semmoisessa asennossa lentoonlähdössä että vaikka ei tikkuun koskisi niin se nousee ilmaan... http://www.youtube.com/watch?v=sTD0cw_CY3o Käsittääkseni kyse on siitä, että koneen tietokone ohjaa konetta katapulttilaukaisun aikana. Siksi pilotti ei saa nykiä sauvasta laukaisun aikana ja sen takia oikea käsi pitää olla näkyvillä, siinä kahvalla. Näin eräässä dokumentissa ainakin väitettiin.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Talvikeleillä jäinen rata tuppaa vielä jäätyä entisestään jos poltolla lähdetään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Tuossa on yks lentotukialukselta lähtö, kyllä siinä jonki verran näyttäis kaasu olevan auki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Jep, ja tuo koneen takana oleva nostettu läppä sitten suojaa muita koneita ja maahenkilökuntaa kuumuudelta ja ilmavirralta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Tuossa on yks lentotukialukselta lähtö, kyllä siinä jonki verran näyttäis kaasu olevan auki On tuo lähtö vaan melkoinen tomaus, ei kukaan sattuisi muistamaan kuinka nopeasti kone katapultissa oikein kiihtyy? Jostain olisin lukenut, että noin 2 sekunnissa päästäisiin reilusti yli 250km/h nopeuden... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Tuosta en mene sanomaan mitään. Mutta suomalaisten ja kanukkien lisäksi myös sveitsiläiset käyttävät tuota omissa HN:ssään. Muita ei äkkiseltään tule mieleen... Juu, ei ole moisia valoja USMC:n tai USN:n Horneteissa. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Juu, ei ole moisia valoja USMC:n tai USN:n Horneteissa. Ei, eikä aussien, epsanjalaisten eikä malesialaistenkaan koneissa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla