Guest Valapatto

Mihin töihin?!?

9 viestiä aiheessa

Olen itse miettinyt jospa tekisin lentämisestä ammatin.

Kuitenkin suuri kysymysmerkki on, että mihin töihin koulutuksen jälkeen!

Minkälaisia erilaisia työmahdollisuuksia SUOMESTA löytyy?

Tietysti Finnair sun muut ovat olemasa mutta mitkä tai ketkä muut palkkaa lentäjiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen itse miettinyt jospa tekisin lentämisestä ammatin.

Minkälaisia erilaisia työmahdollisuuksia SUOMESTA löytyy?

Tietysti Finnair sun muut ovat olemasa mutta mitkä tai ketkä muut palkkaa lentäjiä?

Kannattaa ensiksi keskittyä hoitamaan koulu hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaisikohan nyt kuitenkin ottaa ns. askel kerrallaan?  :-\ Työpaikka tuskin on tuossa vaiheessa "uraa" se ensimmäinen asia pohdittavaksi vaikka asioita onkin tottakai hyvä selvitellä etukäteen.

Mikäli tuota ikää ei ole vielä karttunut hurjasti niin varmasti kannattaa laittaa hakupapereita myös valtion suuntaan. Leipä on pitkä eikä lentäjien tapauksessa edes niin kovin kapea. Ja on varmasti luotettava työnantaja jos ei nyt itse kovin pahasti töpeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajatuksena olikin lähinnä saada tietoa erilaisista työmahdollisuuksista näin etukäteen. Ei lähteä vielä työtä etsimään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajatuksena olikin lähinnä saada tietoa erilaisista työmahdollisuuksista näin etukäteen. Ei lähteä vielä työtä etsimään.

No eiköhän tuo "huutaminen" siinä tapauksessa ole vähän turhaa. Tuosta saa sen kuvan, että sinulla on ihan suurempikin hätä sen joskus mahdollisesti odottavan työpaikan suhteen.

Mihin töihin?!?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi vaan ollut mukavaa saada vähän tietää mitä kaikkea lentäjät voi tehdä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi vaan ollut mukavaa saada vähän tietää mitä kaikkea lentäjät voi tehdä!

No yleensähän lentäjät lentää (ja kokemuksen myötä joku voi päätyä vaikka opettamaan lentämistä)  8) Ja työpaikkoja on maailma pullollaan...

Näistä ammattilentämiseen (koulutukseen, työpaikkoihin jne jne) liittyvistä jutuista on tälläkin forumilla ollut valtava määrä keskusteluja. Suosittelen käyttämään forumin hakukonetta ja kaivelemaan noita vanhoja threadeja. Niistä takuulla löytyy jos jonkinlaista tietoa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No yleensähän lentäjät lentää (ja kokemuksen myötä joku voi päätyä vaikka opettamaan lentämistä)  8) Ja työpaikkoja on maailma pullollaan...

Eikö se mene yleensä vähän toisenpäin että ensin opiskellaan, sitten valmistutaan, sitten opetetaan (olettaen että on CFI lappu taskussa kuten Jenkeissä) ja sitten lähdetään liikennekoneeseen hommiin. 8)

Toki on muistettava että jokainen tamblaa tyylillään ja menee omia polkujaan. Ei ole yhtä oikeaa tapaa opiskella ja työskennellä ilmailun alalla.

Mutta kannattaa tosiaan ensin kartoittaa koulutuspaikkoja kanssa ja tottakai omaa kiinnostusta alaan. Se on kallis pieti joten kannattaa olla ainakin melko varma että sitä haluaa.

Mutta uravalinta on varmasi hyvä. Suosittelen :laugh:.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään